שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בלשכת עורכי הדין לא נסוגים: "משוב השופטים יתקיים בחודש נובמבר הקרוב"

חדשות

בלשכת עורכי הדין לא נסוגים: "משוב השופטים יתקיים בחודש נובמבר הקרוב", צילום: עו"ד דורון ברזילי. צילום: יחסי ציבור
בלשכת עורכי הדין לא נסוגים: "משוב השופטים יתקיים בחודש נובמבר הקרוב"
21/09/2014, ליאור שדמי שפיצר

על אף ההתנגדות הנחרצת של הנהלת בתי המשפט ונציגות השופטים, בלשכה נחושים לקיים את משוב השופטים, שבמסגרתו יתבקשו עורכי הדין לתת לשופטים ציון בין 1 ל-5 בנושאים כגון היכרות עם העובדות בתיק, בקיאות בדין הרלוונטי, היחס לעורכי הדין ולעדים וניהול הדיון ביעילות. תוצאות המשוב צפויות בדצמבר

ההתנגדות העזה שעוררה היוזמה לקיים את משוב השופטים, ששיאה בהחלטת הנהלת בתי המשפט, בעצה אחת עם נציגות השופטים, לנתק את כל המגעים והקשרים עם ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, ועם הוועד המרכזי, לא מרתיעה את הלשכה. ועדת משוב השופטים של לשכת עורכי הדין הודיעה כי משוב השופטים יתקיים בחודש נובמבר הקרוב, על פי שאלון המשוב שבוצע בשנת 2005.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

הוועדה הנחתה את מנגנון הלשכה לקבל את תוצאות המשוב במהלך חודש דצמבר. לאחר קבלת התוצאות, הוועדה תדון בהן ותקבע את דרכי הפרסום, היקפו ומהותו. עוד הוחלט כי המשוב יהיה אינטרנטי ובמידת הצורך תשקול ועדת המשוב שימוש בפורמטים נוספים.

שאלון המשוב מאפשר לעורך הדין להעריך עד תשעה שופטים (לרבות רשמים) שבפניהם הופיע במספר הרב ביותר של דיונים. במסגרת זאת, ייתן עורך הדין ציון בין 1 ל-5 לשמונה פרמטרים: היכרות עם העובדות בתיק, בקיאות בדין הרלוונטי, ניהול הדיון ביעילות, היחס לעדים, מתן אפשרות לחקירת עדים נאותה, היחס לעורכי הדין, ניסיון לפשר בהתאם לנסיבות וכן ציון על הערכה כללית לשופט. השאלון הוא אנונימי.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, הביע את שביעות רצונו מהחלטת ועדת המשוב ואמר כי "המשוב הוא כלי חיוני וחשוב להבראת המערכת המשפטית ולהחזרת האמון של הציבור הרחב במערכת זו".

בהנהלת בתי המשפט הביעו תרעומת בעבר על ההחלטה להחזיר את משוב השופטים וטענו כי העלאת רעיון המשוב בשלב זה נועדה להחדיר תרבות רייטינג לבתי המשפט, ובינו לבין שיפור המערכת אין כל קשר. "מערכת בתי המשפט איתנה בעמדתה נגד קיומו של משוב השופטים", נכתב בהודעת הנהלת בתי המשפט. "המשוב, שעיקרו פופוליסטי, אינו תורם לשיפור עבודת השופטים או לשיפור הקשר שבין השופטים ועורכי הדין. המשוב אינו מנגנון בקרה מתאים לבחינת עבודת השופטים ועריכתו על ידי עורכי דין היא בעייתית".

נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס התבטא נגד המשוב בכנס המחוזות של לשכת עורכי הדין באילת לפני כחודשיים והבהיר כי מערכת המשפט לא תיקח חלק במאבקים הפוליטיים הפנימיים בלשכה, ולא תאפשר להחדיר "תרבות ריאליטי" לאולם הדיונים. גרוניס הדגיש כי "מערכת המשפט לא נרתעת מביקורת ולא תמשיך להירתע ממנה. אמון הציבור הוא הנכס היקר ביותר של הרשות השופטת. לאמצעי הביקורת על מערכת המשפט תפקיד חשוב בביצור אמון זה. ואכן, במרוצת השנים האחרונות ננקטו פעולות רבות, במישורים שונים, לחיזוק אמון הציבור במערכת המשפט".

גרוניס חזר על התנגדותו למשוב השופטים גם בטקס פתיחת שנת המשפט שנערך בוועידת המשפט השלישית של מחוזות לשכת עורכי הדין באשקלון, ואמר בנאומו כי "גורמים נוספים מחוץ למערכת המשפט הביעו אף הם, בעבר ובהווה, התנגדות תקיפה למשוב. אין סיבה שמערכת המשפט תשתף פעולה עם גורמים המבקשים לקדם משוב, אשר כל מטרתו היא צבירת הישגים פוליטיים בתוך המוסדות הפנימיים של לשכת עורכי הדין. לא נשלים עם ניסיונות להשתמש בשופטים וברשמים למטרה זו. אני עדיין מקווה, שהגורמים המקדמים את המשוב יתעשתו ויחזרו בהם בהקדם מרעיון זה".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

נמשכת הסערה סביב משוב השופטים: עו"ד דורון ברזילי מנסה לפרוץ את החרם 

 

הנהלת בתי המשפט מנתקת מגע עם לשכת עוה"ד בעקבות החזרת משוב השופטים 

 

בעקבות פניית עורכי דין: הלשכה תחזיר את משוב השופטים כבר בשנה הקרובה 

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:39
קומיט וכל טופס במתנה