שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תקדים: בני זוג מאותו המין של יהודים יוכלו לעלות לארץ מכוח חוק השבות

חדשות

תקדים: בני זוג מאותו המין של יהודים יוכלו לעלות לארץ מכוח חוק השבות, צילום:
תקדים: בני זוג מאותו המין של יהודים יוכלו לעלות לארץ מכוח חוק השבות
12/08/2014, מערכת תקדין

שר הפנים גדעון סער הנחה את רשות האוכלוסין וההגירה להחיל את חוק השבות גם על בני זוג מאותו מין, בדומה לזכאות לעלייה של בני זוג הטרוסקסואלים: "שערי ישראל יהיו פתוחים בפני כל יהודי ומשפחתו ללא אפליה הנובעת מאורח חייו"

בני זוג מאותו מין שאינם חיים בישראל, אשר אחד מהם זכאי לעלות לישראל מכוח חוק השבות, יוכלו לעלות לארץ ולזכות במעמד עולה. כך הנחה היום (יום ג', 12,8) שר הפנים גדעון סער, את רשות האוכלוסין וההגירה.

החלטה זו מהווה תקדים. לראשונה חוק השבות יוחל גם על בני זוג מאותו מין הנשואים כדין ליהודי. בחוק השבות נקבע כי כל יהודי זכאי לעלות לישראל, כאשר זכות זו ניתנה גם לבני זוג.עד להחלטה זו של שר הפנים, הזכאות לעלייה ניתנה לבני זוג הטרוסקסואלים.

ההנחיה העקרונית של השר סער התקבלה לאחר שהגיעו אליו פניות מצד הסוכנות היהודית וכן פניות של בני זוג מאותו מין לרשות האוכלוסין.תוקף ההחלטה הוא מיידי, וכבר היום קיבל הזוג הראשון מעמד עולה.

לדברי השר סער, ״שערי ישראל יהיו פתוחים בפני כל יהודי ומשפחתו ללא אפליה הנובעת מאורח חייו״.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:223
קומיט וכל טופס במתנה