שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הקלות לחיילי המילואים שגויסו: שיקים חוזרים בתקופה זו לא יובילו להגבלת החשבון

חדשות

הקלות לחיילי המילואים שגויסו: שיקים חוזרים בתקופה זו לא יובילו להגבלת החשבון, צילום: צילום: Getty images Israel
הקלות לחיילי המילואים שגויסו: שיקים חוזרים בתקופה זו לא יובילו להגבלת החשבון
23/07/2014, עו"ד אורי ישראל פז

ועדת החוקה, חוק ומשפט אישרה תיקון לחוק הקובע כי שיקים שסורבו בתקופת המבצע ועד 15 יום מתום שירות המילואים לא ייחשבו במניין השיקים החוזרים המובילים להכרזת לקוח מוגבל. התקנות יחולו גם על חשבונות השייכים לעסקים של משרתי המילואים

ועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת אישרה היום (יום ד', 23.7) תיקון לתקנות שיקים ללא כיסוי, הבאות להקל על חיילי המילואים שגויסו למבצע "צוק איתן" במסגרת צו 8 או 9.

על פי החוק, מי שהוחזרו לו למעלה מ-10 שיקים בחשבון הבנק במשך שנה, מוכרז כלקוח מוגבל. על פי התיקון שאושר היום בוועדת החוקה, שיקים של חייל מילואים שגויס למבצע צוק איתן שיחזרו בתקופה שמה-8 ביולי 2014 ועד 15 ימים מתום שירות המילואים שלו, לא יחושבו במניין השיקים החוזרים.

החלטת ועדת החוקה באה בהמשך ובמקביל לחתימת שרת המשפטים, ציפי לבני (ביום 17.7) על תקנות מטעמה, הקובעות כי מי שמשרת במילואים יקבל ארכה של 15 יום מסיום שירות המילואים שלו במקרה של שיק מסורב – זאת במטרה למנוע פגיעה כלכלית במשרתי המילואים (בכפוף להצגת אישור צבאי). התקנות יחולו גם על חשבונות השייכים לעסקים של משרתי המילואים.

לדברי השרה לבני, "התקנות נועדו למנוע פגיעה במשרתים ובמשרתות במילואים, שעזבו הכול ומיהרו להתייצב בעת שהמדינה ביקשה זאת מהם. תקנות המוודאות כי התייצבות זו לא תוביל לפגיעה כלכלית הן המעט שאני, כשרת המשפטים וכנבחרת ציבור, יכולה לעשות עבור אותם אזרחים נאמנים".

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:109
קומיט וכל טופס במתנה