שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ועדת האתיקה הארצית של הלשכה תיאבק בגילויי הסתה וגזענות מצד עורכי דין

חדשות

ועדת האתיקה הארצית של הלשכה תיאבק בגילויי הסתה וגזענות מצד עורכי דין, צילום: הסתה לגזענות. צילום מסך מדף הפייסבוק של עו"ד עדנאן עלאדין
ועדת האתיקה הארצית של הלשכה תיאבק בגילויי הסתה וגזענות מצד עורכי דין
16/07/2014, עו"ד אורי ישראל פז

הוועדה קוראת לעורכי הדין להיזהר בדבריהם ולשמש גורם ממתן בימים אלה, ומבהירה כי התבטאויות של עורכי דין ברשתות החברתיות שלא בזיקה למקצוע עשויות לעלות כדי עבירת משמעת

ועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין הוציאה החלטה נגד ההסתה והביטויים הגזעניים של עורכי דין ברשתות החברתיות: התבטאויות של עורכי דין שלא בזיקה למקצוע, עשויות לעלות כדי עבירת משמעת.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על רקע המצב הביטחוני ולנוכח אירועי האלימות האחרונים, התקבלו בוועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין תלונות בחשד להסתה ולביטויים גזעניים ברשתות חברתיות, דוגמת הפייסבוק. חברי הוועדה התכנסו, ובדיון מעמיק ונוקב בהתבטאויות האמורות, החליטה ועדת האתיקה הארצית כי חובתו של עורך הדין לנקוט בלשון מנומסת, מכובדת, מאופקת ומרוסנת.

כמו כן, הבהירה הוועדה כי התבטאויות של עורכי דין שלא בזיקה למקצוע עלולות לעלות כדי עבירת משמעת (על"ע 1734/00 הוועד המחוזי של לשכת עורכי הדין נ' יורם שפטל, 1.1.2002; בר"ש 2260/12 ועדת האתיקה המחוזית של לשכת עורכי הדין נ' אליעד שרגא, 15.8.2012).

לפיכך, ועדת האתיקה הארצית יוצאת בקריאה לציבור עורכי הדין להיזהר בדבריהם, ולשמש גורם ממתן, ולא גורם המלהיט את הרוחות, במיוחד בימים אלה, עקב הלחימה, חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים גיל-עד שַׁעֶר, נפתלי פרנקל, ואייל יפרח ורציחתו של הנער מוחמד אבו חדירה, המעוררים רגשות עזים בציבור.

"בלשכה חברים בני כל הדתות והעדות, ומצופה כי בימים קשים אלו, חברי הלשכה ינהגו בכבוד ובסובלנות במסגרת עבודתם ומחוצה לה", פרסמה ועדת האתיקה הארצית, והודיעה כי תפעל בכלים העומדים לרשותה כנגד כל גילוי של הסתה וגזענות מצד עורכי הדין.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, הודיע שהוא "מגנה כל אמירה שיש בה הסתה וכל ביטוי של גזענות. כנציגי שלטון החוק ועקרונות הדמוקרטיה, חובה עלינו לגנות ולהוקיע מתוכנו כל אלימות או הסתה".

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:228
קומיט וכל טופס במתנה