שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > היועמ"ש גנז את תיק החקירה נגד ח"כ מאיר שטרית בפרשת ההטרדה המינית

חדשות

היועמ"ש גנז את תיק החקירה נגד ח"כ מאיר שטרית בפרשת ההטרדה המינית, צילום: צילום: Getty images Israel
היועמ"ש גנז את תיק החקירה נגד ח"כ מאיר שטרית בפרשת ההטרדה המינית
16/07/2014, עו"ד אורי ישראל פז

עו"ד יהודה וינשטיין אימץ את עמדת פרקליט המדינה וראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, שהמליצו לסיים את הבדיקה בעניין החשדות למעשים מיניים לכאורה שביצע שטרית בעוזרת הבית שעבדה בביתו: "בנתונים הקיימים אין ראיות לעבירה פלילית"

ההר הוליד עכבר: היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, החליט לאמץ את עמדת פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, וראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה (אח"מ), ניצב מני יצחקי, ולסיים את הבדיקה בעניינו של חבר הכנסת מאיר שטרית (התנועה).

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בסוף מאי 2014, על רקע פרסומים בתקשורת במהלך המרוץ לנשיאות המדינה, מסר ראש אח"מ במשטרה ליועץ וינשטיין כי בעבר בדקה משטרת ישראל מידע מסוים, אשר עסק בכריתת הסכם בין ח"כ שטרית ובין עובדת שעבדה בביתו. המשטרה פנתה בשעתו לעובדת, וביקשה ממנה למסור מידע, אבל העובדת סירבה לשתף פעולה.

בעקבות זאת, ביקש היועץ המשפטי לממשלה כי המשטרה תעביר לעיונו את החומרים שנאספו אצלה בפרשה, ובסמוך לקבלתם קיים מספר התייעצויות דחופות. בהמשך לבחינת החומרים, הופיעו בתקשורת פרסומים שונים בדבר מסמכים והקלטות של שיחות בין העובדת לבין ח"כ שטרית, שבהם העלתה העובדת טענות בפני ח"כ שטרית בקשר למעשים מיניים שביצע לכאורה.

לאור המידע החדש שהוזכר בפרסומים, הנחה היועץ וינשטיין את המשטרה לפנות לעובדת פעם נוספת, ולבחון אם תסכים הפעם לשתף פעולה. במסגרת בחינה זו, נעשו מספר פעולות, מהן עלה כי העובדת אינה מעוניינת לשתף פעולה ואינה מעוניינת להגיש תלונה במשטרה או להעביר חומרים כלשהם.

לאחר דברים אלה הציג ראש אח"מ את עמדתו בפני היועץ וינשטיין, ולפיה בנתונים הקיימים כיום, אין פעולות נוספות שצפויות להניב ראיות להוכחת ביצוע עבירה פלילית. פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן הצטרף לעמדת ראש אח"מ והמליץ לגנוז את התיק. בנסיבות אלה, מצא לנכון כאמור היועץ וינשטיין לאמץ את המלצותיהם של ראש אח"מ ושל פרקליט המדינה והחליט על סיום בדיקת הפרשה.

יצוין כי עוזרת הבית הועסקה על ידי ח"כ מאיר שטרית ורעייתו רות במשך שנה וארבעה חודשים. לאחר שפוטרה היא החליטה לתבוע כסף רב מבני הזוג שטרית בשל מעשים שפגעו לטענתה בזכויותיה ובתנאי העסקתה. ח"כ שטרית והעובדת חתמו על הסדר סודי, לפיו ישולמו לעובדת 270 אלף שקל, והיא תוותר על כל טענה כלפיהם, וכל תביעה בעתיד. שני הצדדים גם התחייבו לשמור על סודיות ההסכם. כל צד הסכים כי אם יפר את הסודיות, ישלם לצד השני 250 אלף שקל.

  

 

 

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

הפורום המשפטי למען ישראל: יש לחקור את פרשת עוזרת הבית של שטרית

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:31
קומיט וכל טופס במתנה