שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > משרד המשפטים פיטר עו"ד וסטודנטית למשפטים בשל התבטאויות גזעניות ברשת

חדשות

משרד המשפטים פיטר עו"ד וסטודנטית למשפטים בשל התבטאויות גזעניות ברשת, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
משרד המשפטים פיטר עו"ד וסטודנטית למשפטים בשל התבטאויות גזעניות ברשת
10/07/2014, עו"ד אורי ישראל פז

בימים האחרונים התקבלו תלונות נגד הסטודנטית ועורך הדין ב"קו החם" של המשרד, על התבטאויות גזעניות ופסולות ברשתות החברתיות. מנכ"לית משרד המשפטים: "ננהג בגישה של אפס סובלנות כלפי גילויי הסתה וגזענות מצד עובדינו"

משרד המשפטים פיטר לאלתר סטודנטית למשפטים ועורך דין הנותן שירותים למשרד במיקור חוץ, בגלל תלונות שהתקבלו נגדם בימים האחרונים ב"קו החם" של המשרד, על התבטאויות גזעניות ופסולות ברשתות החברתיות. התלונות נבדקו על ידי הגורמים המוסמכים, ובעקבות הבדיקה הוחלט על הפסקת העסקתם של השניים לאלתר.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

"במשרדנו עובדים כתף אל כתף בני כל הדתות והעדות, וגאוותנו על כך", הדגישה המנהלת הכללית של משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור, באיגרת מיוחדת שהופצה לפני זמן קצר לעובדי המשרד ברחבי הארץ. "בכל ימות השנה, ובפרט בימים קשים אלו העוברים על החברה הישראלית, מצופה מכולנו לנהוג בכבוד ובסובלנות אחד כלפי השני במסגרת העבודה וכן מחוצה לה. תופעת הגזענות – מכל סוג וכלפי כל ציבור – היא תופעה מכוערת שיש לגנות ולהוקיע", ציינה עו"ד פלמור. "אנו ננהג בגישה של אפס סובלנות וסלחנות כלפי כל גילוי של הסתה וגזענות מצד עובדינו, כפי שנהג המשרד גם בעבר".

לנוכח ההחמרה בגילויי הסתה וגזענות בתקופה האחרונה, יזמה שרת המשפטים ציפי לבני הקמת "קו חם" לתלונות מהציבור למשרד המשפטים. הקו החם נועד לייצר אפיק נוסף להצפת אירועי הסתה לידיעת גורמי אכיפת החוק ומקבלי ההחלטות במשרד.

ממשרד המשפטים נמסר כי מאז פתיחתו של הקו החם לפני ימים אחדים, התקבלו למעלה מ-500 פניות ותלונות, אשר עוסקות, בין היתר, בהסתה ברשתות החברתיות, באפליה ובגילויי אלימות. חלק מהתלונות נוגעות להסתה על ידי נבחרי ציבור ועובדי ציבור, חלקן עוסקות בהסתה על ידי התקשורת ומרביתן עוסקות, כאמור, בהסתה ברשתות החברתיות. הפניות מגיעות מכל קבוצות האוכלוסייה בחברה הישראלית.

דובר משרד המשפטים מסר עוד כי המשרד "שם את נושא המאבק בהסתה ובגזענות בראש מעייניו. המשרד ימשיך לפעול ללא לאות לצמצום התופעה, תוך הקפדה, בראש ובראשונה, על התנהגות עובדיו".

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:231
קומיט וכל טופס במתנה