שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הנהלת בתי המשפט מנתקת מגע עם לשכת עוה"ד בעקבות החזרת משוב השופטים

חדשות

הנהלת בתי המשפט מנתקת מגע עם לשכת עוה"ד בעקבות החזרת משוב השופטים, צילום: מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר. צילום: אתר בתי המשפט
הנהלת בתי המשפט מנתקת מגע עם לשכת עוה"ד בעקבות החזרת משוב השופטים
29/06/2014, ליאור שדמי שפיצר

בהנהלת בתי המשפט התרעמו על המהלך של עו"ד דורון ברזילי והוועד המרכזי וטענו כי מדובר ברעיון פופוליסטי, שנועד לגרוף הון פוליטי ולהחדיר תרבות רייטינג, ללא כל תרומה לשיפור עבודת השופטים או לשיפור הקשר בינם לבין עורכי הדין

הנהלת בתי המשפט החליטה, בעצה אחת עם נציגות השופטים, לנתק את כל המגעים והקשרים עם ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, ועם הוועד המרכזי, עד להודעה חדשה, בעקבות החלטתם להחזיר את משוב השופטים כבר בשנה הקרובה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בשבוע שעבר הודיעה לשכת עורכי הדין כי הוועד המרכזי החליט לקיים את משוב השופטים כבר בשנת המשפט הקרובה. לטענתה, המהלך נעשה לאור פנייתם של רבים מעורכי הדין, המעוניינים בכלי החשוב של הערכת התנהלותם של שופטים והמערכת המשפטית במטרה לחזק את המון הציבור במערכת המשפט.

בהנהלת בתי המשפט הביעו תרעומת על ההחלטה וטענו כי העלאת רעיון המשוב בשלב זה נועדה להחדיר תרבות רייטינג לבתי המשפט, ובינו לבין שיפור המערכת אין כל קשר. "מערכת בתי המשפט איתנה בעמדתה נגד קיומו של משוב השופטים", נכתב בהודעת הנהלת בתי המשפט. "המשוב, שעיקרו פופוליסטי, אינו תורם לשיפור עבודת השופטים או לשיפור הקשר שבין השופטים ועורכי הדין. המשוב אינו מנגנון בקרה מתאים לבחינת עבודת השופטים ועריכתו על ידי עורכי דין היא בעייתית".

בהנהלת בתי המשפט טוענים כי "קיימים כיום אמצעי בקרה וייעול אחרים שמערכת המשפט עושה בהם שימוש כדי לשפר ולקדם את עבודת השופטים. ראשון להם הוא מוסד נציבות תלונות הציבור על שופטים, שהקמתו הייתה תוצאה של דרישות קודמות לקיים את משוב השופטים. פרט לנציבות תלונות הציבור על שופטים, המערכת מצויה בבחינה מתמדת של הליכי שיפור והתייעלות בעבודת השופטים ובניהול המערכת, ועל כך יעידו הנתונים המצטברים אודות הירידה במלאי התיקים וקיצור משך חיי תיקים במערכת".

עוד נטען כי בשנים האחרונות מתקיים שיח יומיומי פורה בין הנהלת בתי המשפט ובין מחוזות לשכת עורכי הדין, ועניינים אשר עומדים על סדר היום נפתרים בהסכמה ומתוך הבנה ורצון טוב. "יש להצטער כי יש מי שמנסה לגרוף הון פוליטי על גבה של מערכת המשפט תוך ניסיון להעכיר יחסי עבודה טובים הקיימים כיום", אומרים בהנהלת בתי המשפט.


לקריאה נוספת, ראו:

 

בעקבות פניית עורכי דין: הלשכה תחזיר את משוב השופטים כבר בשנה הקרובה

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:135
קומיט וכל טופס במתנה