שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > האסיר גילה בכלא כי אשתו נשואה גם לאסיר אחר; כשביקש להתגרש, האישה נעלמה

חדשות

האסיר גילה בכלא כי אשתו נשואה גם לאסיר אחר; כשביקש להתגרש, האישה נעלמה , צילום: צילום: istock
האסיר גילה בכלא כי אשתו נשואה גם לאסיר אחר; כשביקש להתגרש, האישה נעלמה
25/06/2014, עו"ד אורי ישראל פז

אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים נאלץ להפעיל את שירותיו של חוקר פרטי לצורך איתור ומעצר של אישה שנישאה בנישואים פרטיים לשני גברים שונים, שגילו בבית הסוהר כי הם נשואים לאותה אישה

אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים קיבל בוקר אחד פנייה ובה סיפור מורכב –רעות (שם בדוי) נישאה בשנת 1994 לשאול והתגרשה ממנו כדת וכדין בשנת 2000. לאחר שנתיים נישאה בשנית לאדם בשם יעקב והתגרשה ממנו כעבור שנה, אולם כעבור זמן מה החליטו השניים להינשא בשנית, הפעם בנישואים פרטיים ללא רישום ברבנות, ונולדו להם חמישה ילדים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בשלב מסוים הסתבך יעקב בפלילים ונכלא. בתקופה זו, עברה רעות להתגורר עם מאיר, וסיפרה לו כי היא גרושה. לאחר זמן קצר התחתנו השניים בנישואין פרטיים ונולד להם בן, אך לאחר תקופה הסתבך גם מאיר בפלילים ונכנס גם הוא לכלא.

לימים נפגשו יעקב ומאיר בכלא וגילו כי שניהם נשואים לאותה האישה, לבית הדין הגיע יעקב, בעלה השני של רעות, בבקשה לשחררו מקשר הנישואין עם רעות. בית הדין הרבני פנה לרעות אך היא סירבה להגיע לדיונים. לדבריה, היא גרושה מיעקב ואין לה שום עניין עם בית הדין.

אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים נרתם לעניין במטרה לאתר את רעות שנמלטה והספיקה להסתתר, ולהביא בפני בית הדין לבירור אותה ואת יעקב.

לאחר שרעות הוזמנה לבית הדין ולא הגיעה לדיון, הוזמנה שוב בצו הבאה ולא הופיעה. המשטרה שפעלה להביאה לבית הדין  לא הצליחה לאתרה, כיוון שהכתובת שהיתה מצויה בידיה התבררה כשגויה. התברר כי כל כמה חודשים היתה מחליפה רעות את כתובתה ועוברת להתגורר במקום אחר תחת שם אחר. בשלב זה הבין בית הדין כי מדובר באישה שנמלטת מניסיון להשיגה ולהביאה לערכאה משפטית, ומאחר שהבעל מעוגן הלכתית וחוקית החליט בית הדין הרבני בירושלים להעביר את התיק לידי אגף עגונות.

משלא הצליחה המשטרה לאתרה, הפעיל אגף עגונות את שירותיו של חוקר פרטי שקיבל מידע לפיו רעות עובדת כקופאית באחד המרכולים שבאשדוד. לאחר תצפיות שערך החוקר הפרטי על המכולת, הצליח לאתרה ובתיאום משטרתי נערך המעצר. לאחר ששהתה לילה שלם במעצר הובאה רעות למחרת עם בעלה האזוק לבית הדין הרבני בירושלים. לאחר דיון ארוך שנערך היא הסכימה לתת גט לבעלה השני, יעקב.

לדברי מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון, "מעצר של אישה מעגנת הוא נדיר ואנו משתדלים ככל הניתן להימנע ממנו, במקרה זה לא הותירה האישה בידינו כל ברירה. מקרה זה ומקרים נוספים שאנו נתקלים בהם לצערי לא מעט ממחיש את הסכנה הגלומה בנישואין פרטיים שאינם נרשמים כחוק בשום מקום והם לא פעם גורמים לכישלונות הלכתיים חמורים".

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:104
קומיט וכל טופס במתנה