שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > סכסוך הגירושין בביהמ"ש חשף: החוקר הפרטי פועל כבר 11 שנים ללא רישיון

חדשות

סכסוך הגירושין בביהמ"ש חשף: החוקר הפרטי פועל כבר 11 שנים ללא רישיון, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
סכסוך הגירושין בביהמ"ש חשף: החוקר הפרטי פועל כבר 11 שנים ללא רישיון
24/06/2014, ליאור שדמי שפיצר

אפליקציית גוגל שעקבה אחרי הטלפון הנייד של הבעל הראתה כי הוא לא עבר לגור עם אישה אחרת והפריכה את דו"ח החוקר הפרטי ששכרה אשתו. משהחוקר סירב לחזור בו, פנה הבעל הנזעם בתלונה למשרד המשפטים אך נדהם מתשובתם. המחלקה לרישוי חוקרים: מתנהלת בדיקה בעניין

סכסוך בין בני זוג מתגרשים חשף עובדה מביכה: החוקר הפרטי ששכרה האישה, שטען בתצהירו כי הוא מורשה מטעם משרד המשפטים ובעלים של משרד חקירות ידוע, פועל ללא רישיון כבר יותר מ-11 שנה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

במסגרת מאבק על גובה המזונות הזמניים טענה האישה כי בעלה חי עם אישה אחרת, שעמה הוא מתגורר בדירתה בתל אביב. לתמיכה בטענותיה הציגה האישה דו"ח של החוקר הפרטי ק.מ, הבעלים של משרד חקירות בשם "שרלוק שירותי חקירות", המלווה בצילומים.

הבעל טען כי לא הוא זה המופיע בצילומים אלה. למזלו, הוא אפשר לגוגל לעקוב אחר מכשירו הנייד במשך מספר חודשים, והיסטוריית המיקומים של גוגל הפריכה את טענות החוקר והוכיחה את מגוריו בבית הוריו שבשרון. האפליקציה סייעה לו לשחזר את המקומות שבהם היה בכל אחד מהימים והשעות שתיעד החוקר. בצורה כזו, יכול היה לאסוף תצהירים מאנשים שעמם שהה שיעידו על מעשיו באותן שעות ובאותם התאריכים.

למרות זאת, החוקר לא חזר בו אלא הגיש דוח נוסף המתעד כביכול ימים נוספים שבהם נראה הבעל בדירה. האישה ועורכת הדין שלה תמכו בטענות החוקר וטענו כי "הניסיון להטיל דופי באיש מקצועי היא קלוקלת ופסולה". החוקר תואר על ידי עורכת הדין כחוקר מקצועי העוסק בתחום מזה למעלה מ-14 שנה, ובעל ותק של כעשור במשטרת ישראל כבלש.

"חוסר ההיגיון של דוח החוקר זועק לשמיים", אומרת עו"ד נעמה זוהר שייצגה את הבעל. "כך למשל, החוקר מתיימר לתעד את הגבר בתל אביב, באותם ימים ושעות בהם הוא שוהה עם ילדיו באזור השרון, במסגרת הסדרי הראייה שלו, ובפגישה השבועית שלו עם העובדת הסוציאלית. "לא יתכן שכשאיש מקצוע שמגיש חוות דעת לבתי משפט נתפס בטעות, הוא אינו מודה ועוזב. במקום זאת החליט החוקר לדבוק בטעותו, להתחפר בשקרו, ואף לחתום על דו"ח שקרי נוסף וחמור מכך על תצהיר לאימות העובדות".  לדברי עו"ד זהר, גם האישה צריכה היתה להבין כי הדו"ח בעייתי, בלשון המעטה – ודבקותן שלה ושל פרקליטתה מעוררת תמיהות רבות.

הבעל הזועם התלונן על החוקר למשרד המשפטים אך התשובה שקיבל הפתיעה גם אותו – במשרד המשפטים טענו כי החוקר אינו מחזיק כלל ברישיון חוקר פרטי בתוקף, וכי היה לו רישיון בין השנים 2000-2003 בלבד. למעשה, במשך 11 שנה פועל החוקר ללא רישיון.

"מסתבר שהחוקר מתעתע באנשים ובערכאות משפטיות כבר למעלה מעשור, ואין ספק כי יש לשים לכך סוף, לזמנו לחקירה ולמצות עמו את הדין – ולא לאפשר לו להסתתר מאחורי דוחות ותצהירים שקריים" אומרת עו"ד זהר. "מי יודע כמה פסקי דין ניתנו בהסתמך על חקירות ותצהירים דומים, מאדם שאין לו כל רישיון לבצע מעקבים ולהנפיק עדויות לבתי משפט. למעשה מדובר בתיבת פנדורה, ומי שיחקור לעומק את עשרות ומאות המשפטים בהם היה מעורב בשנים האחרונות, עשוי לגלות כי בית המשפט הוטעה בעניינו".

מהמחלקה לרישוי חוקרים פרטיים ושירותי שמירה במשרד המשפטים נמסר בתגובה: "לחוקר המדובר אין רישיון חוקר פרטי החל משנת 2003. שנת 2003 היא השנה האחרונה שבה היה לו רישיון. מתנהלת בדיקה בעניינו, בעקבות פניה של אזרח אל המחלקה לרישוי חוקרים פרטיים ושירותי שמירה".

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:107
קומיט וכל טופס במתנה