שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תושבי כפר שלם תובעים את אזורים: העסיקה עבריינים שלחצו עלינו להתפשר

חדשות

תושבי כפר שלם תובעים את אזורים: העסיקה עבריינים שלחצו עלינו להתפשר , צילום: מאזני צדק. צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
תושבי כפר שלם תובעים את אזורים: העסיקה עבריינים שלחצו עלינו להתפשר
23/06/2014, עו"ד אורי ישראל פז

בתביעה שהגישו תושבי כפר שלם, נטען כי חברת הנדל"ן ביקשה להפעיל עליהם לחץ לסגת מההסכמות בדבר מועד הפינוי וגובה הפיצוי, באמצעות גורמים עברייניים. אזורים: מדובר בבדיה מוחלטת. התושבים הם אלו שנעזרו באחד מראשי ארגוני הפשיעה בישראל במו"מ

תושבי כפר שלם הגישו היום (יום ב', 23.6) לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד חברת הנדל"ן "אזורים" בטענה כי זו העסיקה גורמים עברייניים כדי להביא את התושבים לוותר על זכויותיהם.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לטענת התושבים, חברת הנדל"ן הגיעה איתם להסכמה בשנת 2011 בדבר מועד הפינוי וגובה הפיצוי על 72 דירות מתוך 480 שאזורים תבנה. אלא שלאחר החלפת השליטה ומינוי המנכ"ל החדש, הפעילה החברה גורמים עברייניים במטרה להפעיל עליהם לחץ שלא כדין. בין היתר, העסיקה החברה את יוסי סעדון, שהתפרסם בעבר כחבר ב"חבורת אלפרון" ומרצה מאסר בפועל, וכן את צבי נמני, המוכר כמקורב לעבריין הצמרת לשעבר, יוסי הררי.

באחת הפגישות שקיימו נציגי אזורים (סעדון ונמני) עם נציג התושבים של כפר שלם, הם אמרו לו בשם בעל השליטה באזורים: "חזיר קטן מגדלים וחזיר גדול שוחטים. ואתה חזיר גדול".

 

פיצוי ראוי לתושבים

 

בכתב התביעה שהגישו תושבי כפר שלם, באמצעות עוה"ד ד"ר אבי וינרוט ואריאל דינובצקי, נטען כי אזורים הבטיחה לאותם גורמים עברייניים 15 דירות (3% מהפרויקט) אם ישברו את רוחם של תושבי כפר שלם ויביאו אותם לסגת מההסכמה הקודמת שלהם עם החברה.

התובעים הם צאצאיו של יפת כהן ז"ל, שעלה לארץ ישראל מתימן בשנת 1949, והקים את "חוות יפת". יפת כהן התבקש על ידי המדינה להשתכן באזור כפר סלמה, שננטש בתקופת מלחמת השחרור, והמדינה היתה מעוניינת ליישב את המקום על ידי עולים מתימן. יפת כהן גידל במהלך השנים משפחה בת תשעה ילדים, שניהלה במקום משק חקלאי.

חברת הנדל"ן אזורים קיבלה לידיה את השטח במסגרת הפרטת החברה הממשלתית "שיכון ופיתוח לישראל", ולקברניטי אזורים היה ברור, במשך כל השנים, כי אין אפשרות לפנות את התושבים ללא הסכמתם. הבנה זו נתמכת בהצעת החוק בינוי ופינוי של אזורי שיקום (כפר שלם), התשע"ד-2014 שהתקבלה בימים אלה בכנסת בקריאה טרומית וקובעת כהנחת יסוד כי לא ייתכן לפנות את התושבים בלא פיצוי ראוי.

אלא שלטענת התובעים, אזורים מנסה כעת לפנות את התושבים כדי לבנות 480 דירות לפי תב"ע חדשה שהכינה, ומסרבת לעמוד בסיכום לתת לתושבים 72 דירות בנות 4 חדרים כל אחת. חרף זאת, טוענים התובעים, אזורים ניסתה לתת לתושבים רק 27 דירות ועוד 15 דירות (3% מהפרויקט) ביקשה לתת לגורמים עברייניים שהעסיקה, על מנת לחסוך פיצוי בשיעור של 30 דירות, ובלבד שהגורמים העברייניים יביאו את התושבים לוותר על החוזה הקודם.

 

אזורים: "תביעה צינית ומקוממת"

 

חברת אזורים מסרה בתגובה: "מדובר בתביעה צינית ומקוממת, וחברת שיכון ופיתוח תשיב לתביעה זו ותפרט את טענותיה בפרוטרוט בפני בית המשפט. חברת שיכון ופיתוח לישראל הינה הבעלים הרשום בטאבו של מקרקעין בכפר שלם, בהם עושים שימוש משך עשרות שנים התובעים, שהינם פולשים, ללא תשלום או כל תמורה בגין כך. מרבית התובעים לא עושים שימוש בקרקע לצורך מגוריהם אלא משכירים אותה לעובדים זרים, שטחים לאחסנה וכיוצ"ב ומשלשלים רווח לכיסם על חשבונה של שיכון ופיתוח.

"לאורך השנים התקיימו מספר משאים ומתנים מול הפולשים לטובת פינויים מהקרקע, אשר אף אחד מהם לא בשל לכדי הסכם מחייב. באשר לטענות על ייצוג של החברה באמצעות גורמים עבריינים, הרי שמדובר בבדיה מוחלטת. החברה נעזרה בנושא זה במפנים מקצועיים בעלי רקע ביטחוני משטרתי, אשר טיפלו לגופים רבים אחרים בתחום הציבורי, הממשלתי (כגון הרכבת הקלה, נתיבי איילון, מע"צ, חלמיש וכיוצ"ב) ובתחום הפרטי בהצלחה רבה בפינוי פולשים במקרים אחרים. יש לציין כי דווקא הפולשים לוו בחלק מהמשאים והמתנים על ידי לא אחר מאשר מאחד מראשי ארגוני הפשע הבכירים בארץ.

"המשא ומתן האחרון נוהל בין באי-כוח הצדדים עד אתמול בערב, כאשר הפולשים היו מיוצגים בידי עורך דין בכיר בתחום. בין הצדדים גובש הסכם מוסכם לפינוי המקרקעין לאחר קבלת הערות עורך דינם של הפולשים, שהועבר לחתימת הפולשים. לתדהמת החברה, מתברר כי הפולשים ניהלו משא ומתן בחוסר תום לב משווע, ובמקביל שקדו על הכנת התביעה המופרכת והצינית נגד החברה. חברת שיכון ופיתוח מתכוונת להגיש בימים הקרובים כנגד הפולשים צווי פינוי בצירוף תביעה לתשלום דמי שימוש ראויים".

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:30
קומיט וכל טופס במתנה