שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > התנועה לזכויות דיגיטליות מגייסת כסף להגנה של נתבעי עינב גנד גלילי

חדשות

התנועה לזכויות דיגיטליות מגייסת כסף להגנה של נתבעי עינב גנד גלילי	, צילום: פרויקט מימון המונים של התנועה לזכויות דיגיטליות. צילום מסך
התנועה לזכויות דיגיטליות מגייסת כסף להגנה של נתבעי עינב גנד גלילי
17/06/2014, ליאור שדמי שפיצר

הרצאה שנשאה גנד גלילי הפכה לבדיחת רשת בקרב גולשים ובלוגרים, שטענו כי היא מלאה טעויות, עובדות מומצאות וג'יבריש. גנד גלילי השיבה בתביעת לשון הרע נגד כל מבקריה, בהם קטין וגולשים שכתבו עליה בעמוד הפייסבוק שלהם, וטענה כי בוצע "אונס קבוצתי בשמה הטוב"

התנועה לזכויות דיגיטליות פתחה בקמפיין מימון המונים לטובת 26 נתבעים בתביעת לשון הרע שהגישה עינב גנד גלילי, בטענה כי מדובר בתביעת השתקה (SLAPP) המאיימת על חופש הביטוי ומיועדת להשתקת ביקורת הוגנת, החושפת שקרים הונאות ושרלטנות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

הרקע לתביעה הוא הרצאה שנשאה גנד גלילי בנושא "מידענות ברשת העמוקה", שהפכה לוויראלית ברשת וזכתה לביקורת וללעג על ידי רבים מקבילת האינטרנט הישראלית, שטענו כי מדובר בג'יבריש מוחלט, המערבב מושגים שאין ביניהם קשר, טעויות ועובדות מומצאות.

קטע מההרצאה אף שודר בתוכנית צינור לילה, בהנחיית גיא לרר, שסיקרה את השיח שעוררה ההרצאה ברשת וליוותה את הסרטון באמירות כגון "לא לבעלי לב חלש", "פשוט שטויות" ועוד.

גנד גלילי הגיבה לביקורת שהוותה לטענתה "אונס קבוצתי בשמה הטוב", והגישה תביעת לשון הרע נגד 26 נתבעים, בהם ערוץ 10, גיא לרר וכתב בתוכנית צינור לילה, וכן העיתונאי והבלוגר עידו קינן, בעל האתר "חדר 404", שכינה את ההרצאה "מופע סטנדאפ". בין היתר נתבעו גולשים שפרסמו את הסרטון בעמוד הפייסבוק שלהם ולעגו למומחיותה.

לטענת גנד גלילי, הנתבעים תזמנו את מעשי לשון הרע במתקפה חסרת תקדים שחיסלה למעשה את מטה לחמה. "מרבית הנתבעים התחבאו מאחורי מסכי האינטרנט, וממחבואם הפריחו את דברי הבלע וההשמצה", נכתב בתביעה. עוד נטען בתביעה כי הנתבעים רמסו את זכותה למקום עבודתה ולעיסוקה והותירו אותה פגועה, מושפלת וחסרת תעסוקה, ונתונה לקלס ולזלזול בכל מקום שאליו תפנה.

בתנועה לזכויות דיגיטליות טוענים כי תביעתה של גנד גלילי היא תביעת הפחדה, המופנית נגד שורה ארוכה של אנשים, בהם קטין, מחוסרי הגנה משפטית, העלולים לעמוד בפני הוצאות משפט כבדות, רק בשל העובדה שהסירו את המסכה מעל מופע של טעויות עובדתיות קשות, בורות וחוסר ידע.

לכן, מבקשים בתנועה לזכויות דיגיטליות, לסייע לנתבעים להגן על עצמם בבית המשפט, באמצעות קליניקה משפטית שתוקם לצורך העניין. לשם כך, גויסו עורכי הדין יהונתן קלינגר, אוריה ירקוני, יותם וירז'נסקי-אורלנד ויורם ליכטנשטיין ויועץ התקשורת ניר הירשמן, על מנת לטפל בקרב המשפטי והציבורי בנושא. "אנחנו מבקשים לגייס סכום כסף שיאפשר לנו לסייע בהגנה המשפטית והציבורית על הנתבעים. זה יהיה קרב לא פשוט, אבל אנחנו בטוחים שננצח. אסור לתת לאלה המנסים להפחיד ולהשתיק ביקורת הוגנת ומוסרית באמצעות תביעות מופרכות לנצח. עיזרו לנו לסייע להם. בתמורה, תקבלו שוב את חופש הביטוי, ארוז בסרט מקושט, ישר אליכם לסלון", נכתב בעמוד הפרויקט.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:57
קומיט וכל טופס במתנה