שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נתניהו משיב לתביעת אב הבית: עובד מאוכזב, שנהג באלימות כלפי עובדים

חדשות

נתניהו משיב לתביעת אב הבית: עובד מאוכזב, שנהג באלימות כלפי עובדים, צילום: בנימין ושרה נתניהו. צילום מסך מתוך כתבה בחדשות ערוץ 2
נתניהו משיב לתביעת אב הבית: עובד מאוכזב, שנהג באלימות כלפי עובדים
08/06/2014, ליאור שדמי שפיצר

בכתב ההגנה הכחישו נתניהו ומשרד ראש הממשלה את טענותיו של אב הבית לשעבר מני נפתלי על השפלות, טרטורים ועומס עבודה בלתי סביר, וטענו כי דווקא נפתלי היה זה שבחר להישאר שעות רבות במעון ראש הממשלה, מבלי שהתבקש וללא הצדקה, כדי לקבל תמורה עבור שעות נוספות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד ראש הממשלה הגישו ביום חמישי את כתב ההגנה לתביעה שהגיש אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי. בתשובתם טוענים נתניהו והמדינה כי מדובר בתביעתו של עובד מאוכזב, שסיים את עבודתו מסיבות אישיות, וכעת מבקש לגרוף לכיסו סכומי כסף גדולים שלא כדין על ידי העלאת טענות סרק נגד הנתבעים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בתביעתו טען נפתלי כי במשך 20 חודשי העסקתו במעון ראש הממשלה הוא "עבד בפרך, יום וליל, כדי לרצות את בני משפחת נתניהו", ואילו מעסיקיו גמלו לו ב"יחס מתנשא ומזלזל, ששיאו בהשתלחויות חסרות רסן מצד אשת ראש הממשלה הגב' שרה נתניהו, רובן ככולן בידיעת ראש הממשלה ולעיתים על פי דרישתו להיענות לה".

בין היתר, טען נפתלי, הוא נאלץ להתמודד עם עומס לא סביר של עבודה – לעיתים גם 17-18 שעות ביום – ותחלופה בלתי פוסקת של עובדי משק המסרבים לעבוד במחיצת אשת ראש הממשלה, "הדורשת מעובדיה שירותים אישיים יום וליל, מעלה דרישות בלתי סבירות המלוות ביחס מחפיר כלפי העובדים העומדים לשרתה".

בכתב ההגנה טוען נתניהו כי נפתלי היה מודע לדרישות התפקיד, להיקף שעות העבודה ולצורך להתייצב לעבודה לעיתים גם בימי המנוחה השבועית, ולמרות זאת הוא ביקש מיוזמתו להתקבל לתפקיד אב הבית. יתרה מזאת, טען נתניהו, נפתלי הוא זה שבחר במקרים רבים לשהות שעות רבות בבית ראש הממשלה, לעתים אף מעבר לנדרש וללא כל הצדקה. כך, למשל, נטען כי גם במועדים שבהם ראש הממשלה ורעייתו שהו בחו"ל, דיווח נפתלי על שעות עבודה מרובות עד שעות הלילה המאוחרות, מבלי שהתבקש.

לטענת נתניהו, נפתלי לא נדרש לבצע שעות נוספות רבות בהיקף שעליו דיווח, וגם כאשר היתה הצדקה לכך שאחד מהעובדים יישאר בבית בשעות הערב או בימי המנוחה, בחר נפתלי, כמי שהיה אחראי על סידור העבודה של העובדים, לשבץ דווקא את עצמו לעבודה באותו שעות ולא למנות עובד אחר. זאת, ככל הנראה מסיבות כלכליות, בשל רצונו לקבל תמורה עבור שעות נוספות רבות ככל שניתן.

עוד נטען כי במשך כל תקופת העסקתו של נפתלי נמצאו ליקויים רבים בעבודתו כאב הבית בבית ראש הממשלה. בין היתר, טען כי הוא התנהג בבוטות או באלימות כלפי עובדים במספר הזדמנויות שונות ולא מילא את תפקידו כראוי.

נתניהו הכחיש מכל וכל את הטענות אודות התנכלויות והשפלות מצדה של שרה נתניהו וציין כי הנתבעים עשו כל שנדרש על מנת להבטיח סביבת עבודה ראויה, ואילו נפתלי מעולם לא התלונן ולא העלה את הטענות שהועלו בכתב התביעה.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

 

"אנחנו אירופאים, אנחנו עדינים. אנחנו לא אוכלים כל כך הרבה כמוכם המרוקאים"

 

 

תביעה נוספת נגד שרה נתניהו: מסדרי ניקיון, טרטורים והתפרצויות זעם על העובדים 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:171
קומיט וכל טופס במתנה