שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נוסף הוגש נגד ראש עיריית נצרת עילית בגין שוחד והפרת אמונים

חדשות

כתב אישום נוסף הוגש נגד ראש עיריית נצרת עילית בגין שוחד והפרת אמונים, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
כתב אישום נוסף הוגש נגד ראש עיריית נצרת עילית בגין שוחד והפרת אמונים
21/05/2014, עו"ד אורי ישראל פז

שמעון גפסו מואשם בכך שהבטיח לפעילים שסייעו לו להיבחר לראשות העיר לסדר להם עבודה בעירייה. נגד גפסו מתנהל בבית המשפט המחוזי בחיפה הליך נוסף באשמת שוחד, שבעקבותיו הוא הושעה מתפקידו למשך ארבעה חודשים

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד ראש עיריית  נצרת עילית המושעה, שמעון גפסו, המייחס לו עבירות של לקיחת שוחד, התנאת שוחד והפרת אמונים. כתב האישום הוגש לאחר שנערך שימוע לגפסו.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רז ולטר, מואשם גפסו בכך שכאשר התמודד על ראשות העיר נצרת עילית בשנת 2008, הבטיח למספר פעילים שעבדו עבורו ועבור רשימת "עורי עיר" שבראשה עמד, כי אם ייבחר לראשות העיר ידאג לקבלתם לעבודה בעירייה תמורת פעילותם עבורו ועבור רשימתו. בין היתר, נטען בכתב האישום, ג הבטיח פסו לאחד הפעילים משכורת שתהיה גבוהה יותר מ-6,000 שקל בחודש, ולפעיל אחר הבטיח שיקבל תפקיד בכיר בעירייה.

לאחר הבחירות, פעל גפסו לקבל לעבודה בעירייה פעילים שעבדו עבורו, בהם את שני הפעילים שמעון אוחיון וישראל ז'נו. הפעיל ז'נו נקלט לעבודה בעירייה ופוטר בהמשך, ואילו אוחיון לא התקבל בסופו של דבר לעבודה בעירייה לאחר שהתברר שלא ניתן לקבלו לתפקיד שייעד לו גפסו.

במקביל, הוחלט לסגור תיק חקירה בו נחשד גפסו באי פרסום הסכם קואליציוני שנערך עם הרשימה המשותפת לדו-קיום, ובעבירות נוספות בקשר להסכם זה, שנערך לאחר הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2008.

באחרונה דחה המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), עו"ד אלי אברבנאל, ערר שהוגש על ההחלטה לסגור מחוסר ראיות מספיקות תיק חקירה אחר נגד גפסו, באשר לחשדות הנוגעים לתשלום דוחות חנייה.

נגד גפסו מתנהל בבית המשפט המחוזי בחיפה משפט נוסף, בו הוא מואשם בלקיחת שוחד (בדרך של התנאת שוחד), ובעקבותיו הושעה מתפקידו למשך ארבעה חודשים על ידי הוועדה להשעיית ראשי רשויות בשל הגשת כתב אישום, "מתוך תקווה שתוך תקופה זו יסתיים המשפט הפלילי בעניינו". הוועדה גם הטיל על גפסו מגבלה כך שלא יוכל לכהן בתפקידים סגן ראש עיר, חבר ועדת ביקורת וחבר דירקטוריון החברה לפיתוח נצרת עילית בע"מ. כתב האישום הראשון מייחס לגפסו עבירה של לקיחת שוחד, ולמעשה התניה ללקיחת שוחד בצוותא עם אדם אחר מחשש לפיטוריה של גרושתו ממקום עבודתה בחברה לפיתוח נצרת עילית, היא החברה הכלכלית של העיר. כרגע נמצא ההליך נגדו בבית המשפט המחוזי בחיפה בשלב הבאת הראיות של הפרקליטות בשמיעה רציפה, כך שהמשפט צפוי להסתיים תוך פרק זמן של חודשים ספורים.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

ראש עיריית נצרת עילית יושעה ל-4 חודשים בהמתנה לסיום ההליך הפלילי נגדו

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:145
קומיט וכל טופס במתנה