שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רוצים לפרוש סככה או להציב מכולה בחצר? בקרוב לא יהיה צורך בהיתר מהעירייה

חדשות

רוצים לפרוש סככה או להציב מכולה בחצר? בקרוב לא יהיה צורך בהיתר מהעירייה, צילום: צילום: Getty images Israel
רוצים לפרוש סככה או להציב מכולה בחצר? בקרוב לא יהיה צורך בהיתר מהעירייה
14/05/2014, עו"ד אורי ישראל פז

שר הפנים צפוי לחתום בקרוב על תקנות פטור המבטלות את הצורך בהיתר על דודי שמש, אנטנות, גדרות, גופי תאורה, מצלמות ומחסן ועוד. במשרד הפנים מבטיחים להעלות לאינטרנט מערכת אינטראקטיבית שתציין מהם המתקנים שניתן להקים בפטור ומה התנאים בעניינם

רוצה להקים גדר או לפרוש סככה? להתקין מצלמה בחצר הבית או להציב מכולה בחצר? יתכן שאין כל צורך בקבלת היתר מהעירייה. המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשות ד"ר שוקי אמרני, קיימה אתמול (יום ג', 13 במאי) דיון בנוגע לתקנות התכנון והבניה (עבודות ומבנים פטורים מהיתר) התשע"ד-2014, שמותקנות מכוח הרפורמה בחוק התכנון והבנייה שאושרו לאחרונה, והחליטה להמליץ לשר הפנים לחתום עליהן. השר צפוי לחתום על תקנות אלה בימים הקרובים והן תכנסנה לתוקף ב-1 לאוגוסט הקרוב.

הרפורמה בתכנון ובניה שהוביל שר הפנים מסמיכה את השר לקבוע "תקנות פטור" לסוגי עבודות ושימושים בתנאים שנקבעו. חלק מפטורים אלה יחולו על גדרות ושערים, סככות, מתקנים לאצירת אשפה, דודי שמש, מערכות מיזוג אוויר, שימושים נלווים למבנים כגון מצלמות, גופי תאורה, מתקני חניה לאופניים, צופרי אזעקה, הקמת מבנים טכניים בממדים מצומצמים, מתקנים לניטור רעש ואוויר, מתקנים פוטוולטאים על גג מבנים, מבנים זמניים כגון מכולות, סככות, סגירות עונתיות מחומרים קלים ולזמן קצוב, מחסן קטן, מבנה לשומר מחומרים קלים, עבודות פיתוח ושיפור נגישות, אנטנות ותרנים.

החלטת המועצה הארצית באה בהמשך להמלצות ועדת המשנה לתקנות של המועצה. שר הפנים גדעון סער ברך על החלטת המועצה הארצית וציין שמדובר בהחלטה חשובה ביותר שנועדה לצמצם בירוקרטיה ורגולציה מיותרים על מנת לשפר את השירות לציבור.

במשרד הפנים מציינים כי בקרוב תועלה לאתר האינטרנט של שער המידע לתכנון ולבניה מערכת ויזואלית אינטראקטיבית, שתאפשר לכל אזרח להבין אלו מתקנים ומבנים ניתן להקים בפטור מהיתר ומהם התנאים בעניינם. שר הפנים הדגיש כי ההליכים נותנים מענה לעבודות ולפעולות שגרתיות של אזרחים רבים בקניינם הפרטי מבלי להזדקק לאישורים מן הרשויות.

 

לקריאה נוספת, ראו:

תיקון לחוק יקצר תהליכים בתכנון ובנייה: "לא צריך לחכות 3 שנים כדי לסגור מרפסת" 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:79
קומיט וכל טופס במתנה