שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המלחמה בסחבת: ביה"ד הרבני דרש הפקדת עירבון כתנאי לקיום דיון הוכחות

חדשות

המלחמה בסחבת: ביה"ד הרבני דרש הפקדת עירבון כתנאי לקיום דיון הוכחות, צילום: אולם דיונים בביה"ד הרבני. צילום: דוברות הנהלת ביה"ד הרבניים
המלחמה בסחבת: ביה"ד הרבני דרש הפקדת עירבון כתנאי לקיום דיון הוכחות
04/05/2014, עו"ד אורי ישראל פז

דייני ביה"ד בחיפה החליטו לשים סוף לניסיונותיו של הבעל למשוך את הליך הגירושין עד לקבלת החלטות לטובתו בתביעת הרכוש המתבררת במקביל, והתנו את דיון ההוכחות בהפקדת 6,000 שקל במזומן, כערבות לכך שאכן יש בידיו הוכחות ולא מדובר בדיון סרק

המלחמה בסחבת: בית הדין הרבני בחיפה התנה קיומו של דיון הוכחות נוסף בהפקדת עירבון בסך של 6,000 שקל, כך שככל שיתברר כי מדובר במשיכת זמן מצד המתדיין – סכום העירבון ישולם לצד שכנגד או לאוצר המדינה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

הדיינים הרב יצחק שמואל גמזו‏, הרב יצחק אושינסקי והרב ישראל דב רוזנטל קבעו בהחלטתם כי אף שאת תביעת הגירושין הראשונה פתח הבעל, הוא "מושך" את האישה בהליך הגירושין כבר יותר משלוש שנים, ובכך מסב לה צער רב.

הסכמת הצדדים לגירושין אושרה כבר בהחלטת בית הדין בשנת 2010, אבל הבעל בכל פעם "מנסה את מזלו" בדרך זו או אחרת כדי להמשיך ולמשוך את ההליך האישי והזוגי, עד לקבלת החלטות שיהיו לשביעות רצונו בהליך הרכושי המתנהל בבית המשפט. הבעל לא הסכים לקבל את הצעת הדיינים באשר למתווה לסיום ההליך, ואלה החליטו לסגור את תיק הגירושין שהוא פתח.

גם בדיון האחרון לא הצהיר הבעל בשום שלב כי הוא מעוניין באישה עצמה. יתירה מכך, בדיונים הקודמים אך הצהיר כי האישה ניסתה לרצוח אותו. מהחלטת בית הדין עולה עוד כי בא-כוחו של הבעל, עו"ד עמרם שאול, ביקש לקיים דיון הוכחות על כך שלפני כשנה וחצי הצדדים ניהלו יחסי אישות אף שהליך הגירושין היה בעיצומו. אך הדיינים הבהירו לבעל ולבא-כוחו בדיון כי אין בכך כדי להשפיע במאומה על הליך הגירושין הממשיך להתנהל כעת בתביעת הגירושין של האישה.

בהחלטת הדיינים נקבע כי "בית הדין סבור כי אף הפעם הבעל מנסה 'למשוך זמן' ולהמשיך לצער את האישה על ידי הגשת בקשה תחת כותרת של 'פרוצדורה וניהול הליך תקין', כדי להרוויח עוד זמן ו'משיכת ההליך' שיבוא בעקבותיו. בית הדין מתרשם כי אין לבעל הוכחות חדשות העשויות להשפיע השפעה של מהות על ניהול התיק".

לכן הוחלט להתנות את קיומו של דיון ההוכחות כדרישת הבעל, רק אם הבעל יפקיד בקופת בית הדין במזומן בסך 6,000 שקל כערבות לכך שאכן יש ממש בדרישתו לקיום דיון הוכחות ו"ישנן בידיו הוכחות של ממש. במידה ויתברר כי אכן אין בידיו הוכחות, כפי המצוין בהחלטת בית הדין ועל פי שיקול דעת בית הדין, ונוהל הליך סרק, הבעל יחויב בסך הנ"ל שיועבר לטובת הצד השני לשם כיסוי הוצאותיו, או לטובת אוצר המדינה בשל הטרחת המערכת, או לטובת שניהם גם יחדיו". לבעל ניתנה זכות תגובה בתוך 14 יום אם הוא בוחר באופציה זו.

את האישה מייצג בהליך עו"ד טל זלץ.

 

תיק ‏764231/6‏

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:148
קומיט וכל טופס במתנה