שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שוטר שהתעלל בעצורים באמצעות אקדח טייזר נידון ל-28 חודשי מאסר בפועל

חדשות

שוטר שהתעלל בעצורים באמצעות אקדח טייזר נידון ל-28 חודשי מאסר בפועל, צילום: צילום: Getty images Israel
שוטר שהתעלל בעצורים באמצעות אקדח טייזר נידון ל-28 חודשי מאסר בפועל
28/04/2014, עו"ד אורי ישראל פז

הרשעתו של השוטר בתקיפה ובהתעללות בחסר ישע היא ההליך הפלילי הראשון שדן בשימוש במכשיר הטייזר. השופט צבי גורפינקל: "אירוע זה של שימוש בלתי חוקי בטייזר אין לו כל הסבר זולת פריקת זעמו של הנאשם על המתלונן בדרך בלתי חוקית לחלוטין"

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר 28 חודשי מאסר על סעיל אנעים, שוטר ביחידת סיור שהורשע בעבירות של התעללות בחסר ישע ותקיפה הגורמת חבלה של ממש, תוך שימוש במכשיר טייזר שלא לצורך וללא כל הצדקה בעצורים שהיו תחת אחריותו.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בגזר הדין התייחס השופט צבי גורפינקל לחומרת מעשיו של אנעים ולשימוש במכשיר הטייזר: "אירוע זה של שימוש בלתי חוקי בטייזר אינו יכול לעבור לסדר היום, אין לו כל הצדקה, אין לו כל הסבר זולת הסבר של פריקת זעמו של הנאשם על המתלונן בדרך בלתי חוקית לחלוטין. הנאשם ניצל את היותו שוטר, השתמש במדיו ככיסוי לביצוע פעולה אסורה, והפעיל מכשיר טייזר בצורה בלתי סבירה ובלתי הגיונית בעליל".

מדובר בתיק הראשון בו מתנהל הליך פלילי בנושא השימוש במכשיר הטייזר ועל כך התייחס גם השופט גורפינקל בגזר הדין: "לאחר שנחשפה בפני בית המשפט הקלות הבלתי נסבלת בה משתמש שוטר במכשיר הטייזר שלא לצורך... מן הראוי לרענן את הנהלים המתייחסים לשימוש בטייזר, להפנות את תשומת לב השוטרים לכך ששימוש בטייזר דינו כדיו השימוש באקדח, וכי השימוש בו נועד כאמצעי אחרון בלבד".

כתב האישום מתאר מסכת אירועים של שימוש לרעה בסמכות ובכוח בלתי סביר: כך, על פי האישום הראשון, בינואר 2011 הורה אנעים לאדם, שנעצר לאחר שהעיר לאנעים ולשוטרת נוספת כי הם נראים "משועממים", לצאת מהניידת ואז, בעודו אזוק בידיו, ירה אנעים באקדח הטייזר חיצים בגבו של העצור ללא כל צורך ומבלי להזהירו. לאחר שהעצור נפל לקרקע כתוצאה מפעולת הטייזר, ובעוד חיצי הטייזר נעוצים בגבו, לחץ אנעים על הדק הטייזר שלוש פעמים נוספות וחשמל אותו שלא לצורך.

נוסף על כך, במהלך הנסיעה לתחנה, בעודו נוהג בניידת, לחץ אנעים על הדק הטייזר תשע פעמים נוספות שלא לצורך, והעביר זרם חשמלי דרך החיצים בגב העצור ואף הכה בראשו באמצעות הטייזר וכן גידף אותו. כשהגיעו לתחנה, במהלך הובלת העצור מהניידת המשיך אנעים ללחוץ על הדק הטייזר מספר פעמים ולשלח זרם חשמל לגוף העצור תוך שהוא מורה לעצור לכנות עצמו בשמות גנאי. גם לאחר שהכניס את העצור לחדר בתחנה המשיך אנעים להפעיל את הטייזר עוד מספר פעמים והמשיך להכותו ולגדפו. החל מרגע המעצר, אנעים הפעיל על העצור את מכשיר הטייזר, באמצעות הקרסים הנעוצים בגופו, 24 פעמים, ללא כל הצדקה.

על פי האישום השני, בפברואר 2011 אנעים עשה שימוש בטייזר שלא לצורך ואף הכה בראש של חשוד בפריצה לכלי רכב. לאחר שהגיעו לתחנת המשטרה, הכניס אנעים את החשוד לשירותים והכה בו באמצעות חגורתו של החשוד ובמקל מגב. נוסף על כך, לאחר שהגיע לתחנה חברו של החשוד ובירר לגביו, חשד אנעים כי החבר שותף למעשה, הכניסו לחדר בתחנת המשטרה והכה אותו בבעיטות ואגרופים ובאמצעות מקל.

על פי האישום השלישי, בספטמבר 2010 עיכב אנעים נהגת שנהגה ברכבו של בן זוגה. במהלך בדיקת הרכב החלו חילופי דברים בין השניים, במהלכם גידף אנעים את המתלוננת וזו השיבה בגידופים. כשבן זוגה של הנהגת הגיעה למקום וביקש להראות לאנעים את רישיון הרכב, סרב אנעים לקבל את הרישיונות ועצר את הבחור ללא כל הצדקה של ממש. במהלך הנסיעה הכה אותו אנעים באמצעות ידיו.

 

ת"פ 37609-08-13

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

לראשונה הוגש כתב אישום נגד שוטר על שימוש באקדח טייזר

 

מח"ש ממליצה לגנוז את תיק החקירה בפרשת הטייזר בעילה של "אין עבירה"

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:226
קומיט וכל טופס במתנה