שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המדריך למטייל בשגרירות האמריקאית

חדשות

המדריך למטייל בשגרירות האמריקאית, צילום: כיתוב: עו"ד ג'יימס כהן
המדריך למטייל בשגרירות האמריקאית
06/04/2014, עו"ד ג'יימס כהן

שגרירות ארה"ב דוחה כיום יותר ויותר בקשות של ישראלים לקבל ויזת תייר לביקור בארה"ב. עו"ד ג'יימס כהן מסביר איך להימנע מסירוב ומה חשוב להדגיש כדי לצלוח את מחסום פקידי ההגירה האמריקאים

אמריקאים המגיעים לישראל כתיירים אינם מחויבים לקבל אשרה מראש, אבל ישראלים המבקשים להיכנס לארצות הברית נדרשים לעבור הליך הנפקת ויזה מול שגרירות ארה"ב בישראל. מדוע?

אזרחי מדינות אירופיות ומספר מדינות נוספות לא נדרשים להוציא ויזת תייר כשהם נוסעים לארה"ב, מפני שארצותיהם משתתפות בתכנית פטור מאשרות ((Visa Waiver program. התכנית מאפשרת למבקרים לתקופה קצרה בארה"ב פשוט להגיע למעברי הגבול עם הדרכונים, שם הם מקבלים בדרך כלל אישור שהייה בארה"ב למשך 90 יום ללא בעיה.

עובדי העגלות בקניונים סגרו את הדלת לארה"ב

נכון להיום, ישראל אינה משתתפת בתכנית זו. הזכאות להשתתף בתוכנית מותנית בכך ששיעור הבקשות לאשרות שנדחו באותה מדינה לא יעלה על 3% מסך כל הבקשות שהוגשו. בקרב ישראלים, שיעורי דחיית הבקשות גבוהים בהרבה. למעשה, בשנת 2013 כמעט 10% מכל הבקשות של ישראלים לכניסה לארה"ב כתיירים, נדחו על ידי פקידי ההגירה האמריקאים.

למרבה הצער, שכיחות המקרים שבהם נתפסו צעירים ישראלים שבאו לארה"ב על מנת לעבוד באופן לא חוקי בעגלות בקניונים, גרמה לסגירת דלתות עבור ישראלים רבים אחרים. לאמיתו של דבר, בתקופה האחרונה השגרירות האמריקאית בישראל דוחה יותר בקשות לאשרות תייר מאי פעם בעבר.

הסיבה השכיחה ביותר לסירוב בקשת ויזה לארה"ב היא שמבקשי האשרה אינם יכולים להוכיח כי ישובו לארץ בטרם יפוג תוקף האשרה. אם בקשה סורבה, המבקשים מקבלים הסבר בכתב בנוגע לסיבות הדחייה. דחיית בקשה לאשרה לארה"ב נשענת לרוב על סעיף 214(ב) לחוק ההגירה והאזרחות של ארה"ב, אשר קובע כי ויזת תייר לא תוענק לאדם אם עולה חשש לכוונת הגירה והשתקעות במדינה. מבקשי ויזה לארה"ב אשר אינם יכולים להוכיח זיקה מספיק חזקה לארץ, או ששהו בביקור הקודם בארה"ב מעבר לתקופת האשרה, עבדו באופן לא חוקי בארה"ב או ביקרו בארה"ב בתכיפות רבה ללא סיבה מספקת – ייתקלו בסירוב.

הורים לילדים עם משכורת של יותר מ-8,000 שקל

אנחנו בכהן, פקס, ברוש – משרד עורכי דין מתמחים בתחום ההגירה לארה"ב, וממליצים לישראלים המבקשים להגדיל את הסיכוי שלהם לקבל אשרת תייר למטרת ביקור בארה"ב לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

ותק בעבודה – ככל שתקופת ההעסקה ארוכה יותר, כך עולים הסיכויים לקבלת האשרה.

משכורת – עבודה עם משכורת טובה מאוד תגדיל את הסיכויים לקבלת האשרה. משכורת חודשית של יותר מ-8000 שקל מהווה קריטריון חיובי.

אישור המעסיק – מכתב ממעסיק המאשר לעובד היעדרות לזמן מוגבל, אשר לאחריו העובד ישוב לעבודה, בוודאי מסייע לחיזוק הזיקה לארץ ולהוכחת הכוונה לחזור במועד הקבוע.

מטרת הביקור – תכנית מפורטת עבור זמן הביקור בארה"ב תשכנע כי מטרות התיור כנות. כך, למשל, בזמן מילוי טופס הבקשה או בראיון, עדיף לומר שהטיול יכלול ביקורים בניו יורק, וושינגטון ושיקאגו, כולל פירוט ביקור אצל חברים ספציפיים בכל מקום, על פני הצהרה מעורפלת על כוונה לטייל איפשהו לפרק זמן בלתי מוגבל. כמו כן, בקשות של צעירים ישראלים רווקים נדחות פעמים רבות יותר מאשר בקשותיהם של חבריהם הנשואים או כאלה שהם הורים לילדים.

אנו מקווים כי שגרירות ארה"ב תתחיל לתת יותר אשרות לישראלים המבקשים לבקר בארה"ב, וסבורים כי בסופו של דבר תינתן לישראל האפשרות להשתתף בתוכנית הפטור מאשרות. עד אז, כדאי למלא את הטפסים בקפידה ולהתכונן היטב לראיון, מפני שיהיו לכם רק 2-3 דקות על מנת להותיר רושם חיובי.

 

עו"ד ג'יימס כהן ממשרד כהן, פקס ברוש מתמחה בהגירה לארה"ב

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, הירשמו לניוזלטר תקדין

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:180
קומיט וכל טופס במתנה