שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תושב אשקלון שהזמין את רצח גרושתו משוטר סמוי נידון לשש שנות מאסר בפועל

חדשות

תושב אשקלון שהזמין את רצח גרושתו משוטר סמוי נידון לשש שנות מאסר בפועל , צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
תושב אשקלון שהזמין את רצח גרושתו משוטר סמוי נידון לשש שנות מאסר בפועל
06/04/2014, ליאור שדמי שפיצר

הנאשם סיפר לסוכן הסמוי שהתחזה לרוצח שכיר כי אשתו סילקה אותו מהבית ועצרה לו את כל הכספים באמצעות עורך דינה, והבטיח שברגע שהיא תמות הוא יזכה בחזרה בכספו ויוכל לשלם על הרצח

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר שש שנות מאסר בפועל ושנה מאסר על תנאי על גבר שניסה להזמין את רצח אשתו על רקע סכסוך הגירושין ביניהם. למזלה של האישה, "הרוצח השכיר" שאליו הופנה היה סוכן משטרתי סמוי שהוביל למעצרו.

הנאשם, תושב אשקלון בן 54 ואב לשתי בנות, היה בהליכי גירושין ממי שהיתה רעייתו מזה כ-27 שנים, אשר במהלכם הוגשו נגדו תביעות כספיות שונות על ידי הרעייה.

על פי כתב האישום, הנאשם, בעל חנות לתיקון מוצרי חשמל, הכיר קטין שהגיע לחנות כלקוח וביקש ממנו "לטפל" באשתו. הקטין, שסירב לבצע את מבוקשו, עוכב לחקירה יום למחרת בחשד לביצוע עבירות רכוש והונאה, ובמסגרת החקירה סיפר לשוטרים על פנייתו של הנאשם אליו.

בהנחיית המשטרה הפנה הקטין את הנאשם לאדם אחר שיוכל לבצע את העבודה, שהיה למעשה סוכן סמוי של המשטרה. בפגישה בין הנאשם לשוטר סיפר הנאשם כי הוא מעוניין לרצוח את אשתו, ובמילותיו שלו – להשבית אותה. הנאשם סיפר לשוטר כי אשתו סילקה אותו מהבית והכניסה אותו לשלוש שנים של גיהינום שבמהלכם הוא אף נאלץ להתגורר בחנות. עוד טען הנאשם כי רעייתו "עצרה לו" את כל הכספים באמצעות עורך דינה, כך ש"מה שהוא מרוויח הוא אוכל", אך ברגע שהיא תמות, ישתחררו לו כל הכספים והוא יוכל ישלם לשוטר תמורת הרצח.

הנאשם הבהיר כי הוא אינו מעוניין בפציעתה של רעייתו, כי אם במותה, שאותו הגדיר כ"טוטל-לוס", וביקש כי הרצח ייראה כתאונה כדי שלא יעורר חשד. עוד הציע כי הרצח יבוצע בעת שהאישה צריכה היתה להגיע לבית המשפט לדיון בצו ההרחקה שהוציאה נגדו, והסביר כי היא אמורה להגיע לשם במונית יחד עם אחיה וכי מצדו "שניהם יכולים ללכת".

שירות המבחן התרשם כי נוכח קשייו של הנאשם להתמודד ולהתנהל מבחינה כלכלית, הוא חש תחושות של קיפוח, תופס עצמו כקורבן, מרוכז בצרכיו המידיים ומתקשה לגלות אמפתיה כלפי אחרים ולזהות בעייתיות כלשהי בתפקודו. הוא הציג עצמו כבעל תפקוד נורמטיבי ושלל דפוסים אלימים באישיותו.

בית המשפט דחה את טענתו של הנאשם כי השוטר הוא זה שהדיח אותו לבקש את הרצח, שכן הנאשם עצמו הוא זה שחיפש רוצח שכיר שיבצע עבורו את המשימה, ובכך חשב שיזכה שוב בנכסיו. "לא חרטתו היא שמנעה את הרצח אלא החקירה המשטרתית ומעצרו", נכתב בגזר הדין.

השופטת רויטל יפה כ"ץ ציינה כי גם בהתחשב בנסיבותיו האישיות של הנאשם, במצבו הנפשי ובחרטתו, חרף הדברים הברורים שציין שירות המבחן בעניין זה, הרי שהאינטרס הציבורי מחייב שליחת מסר ברור של הגנה על חיי אדם וקדושת החיים, כמו גם של הרתעה מפני מעשים כאלה. בסיכומו של דבר גזר בית המשפט על הנאשם שש שנות מאסר בפועל ו-12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים.

 

תפ"ח 42511-07-13

 

לקבלת עידכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, הרשמו לניוזלטר תקדין

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:40
קומיט וכל טופס במתנה