שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אהוד אולמרט הורשע בקבלת שוחד באחת מפרשות השחיתות הגדולות בישראל

חדשות

אהוד אולמרט הורשע בקבלת שוחד באחת מפרשות השחיתות הגדולות בישראל , צילום:
אהוד אולמרט הורשע בקבלת שוחד באחת מפרשות השחיתות הגדולות בישראל
31/03/2014, עו"ד אורי ישראל פז

השופט דוד רוזן קבע כי אולמרט קיבל שוחד מעד המדינה שמואל דכנר ושיקר מעל דוכן העדים כשהציג אותו כ"מאכער": "מדובר במעשים מושחתים ומסואבים. היריעה הרחבה חשפה מערכות ציבור שהרקיבו והתרקבו לאורך שנים"

 

הרשעה דרמטית באחת מפרשות השחיתות הגדולות בישראל: השופט דוד רוזן הרשיע הבוקר את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בעבירה של קבלת שוחד מעד המדינה שמואל דכנר ז"ל.

אולמרט אף הוקע על ידי השופט רוזן כשיקר על דוכן העדים. לדבריו, אולמרט טען כי עד המדינה שמואל דכנר היה "מאכער" ואף תיאר אותו כ"יהודי עם מקל", תיאורים שאינם משקפים את המציאות. "נאשם 8 (אולמרט) ניחן בראייה חדשה ומפוכחת מאין כמותה, הוא ביקש לבטל ולהנמיך את עד המדינה, גם במחיר של אמירת שקר בבית המשפט".

השופט רוזן שיבח את עדותו של עד המדינה דכנר שהלך לעולמו במהלך המשפט, ופירט את חומרת המעשים שחשף. "מדובר במעשים מושחתים ומסואבים. היריעה הרחבה חשפה מערכות ציבור שהרקיבו והתרקבו לאורך שנים", קבע השופט רוזן. "מאות אלפי שקלים הוזרמו לנבחרי ציבור. הכספים המזוהמים ניתנו בדרך קלוקלת כמפורט בהכרעת הדין".

השופט רוזן הוסיף כי יוסי אולמרט, אחיו של ראש הממשלה לשעבר, אישר בעדותו במשטרה שקיבל כחצי מיליון שקלים במספר צ'קים דחויים שבגינם מואשם אהוד אולמרט בשוחד. "עד המדינה לא הכיר את יוסי אולמרט ויוסי אולמרט לא הכיר אותו. הקשר בין עד המדינה ליוסי אולמרט הוא רק אהוד אולמרט".

עוד קבע השופט רוזן כי "יוסי אולמרט ביקש להרחיק עצמו מעד המדינה. לאחר כמה שעות חקירה התרצה וסיפר דברים הדומים להפליא לעדות עד המדינה. יוסי אולמרט אישר את קבלת הכסף, את הסכום ואת המועד". במשפט העיד אברהם נתן שנכח בקפה אפרופו, שם הועברו צ'קים מעד המדינה ליוסי אולמרט.

"עד מדינה קנה את שירותיו של אולמרט ולא התחבר בקשרי רעות איתו. זה היה קשר עסקי. אולמרט אינו בבחינת מי שלא ידע ולא שמע".

השופט קבע כי אולמרט פעל לממן למזכירתו שולה זקן הגנה משפטית, סיפר שלא הייתה לו כוונה להפקיר אותה, ו"נראה כי המימון נשא פירות", שכן זקן בחרה שלא להעיד במשפט ושילמה על כך מחיר בעיניים פקוחות.

רק שלושה מ-12 הנאשמים האחרים בפרשה – יעקב אפרתי, ששימש כמנכ"ל משרד התשתיות, אמנון ספרן ושמעון גלאון ששימשו כמנהלים בחלק מהחברות שהיו מעורבות בפרויקט)– זוכו מחמת הספק.

בין המורשעים: אורי לופוליאנסקי, ראש עיריית ירושלים לשעבר, שאשתו ניהלה את ארגון "יד שרה" וקיבלה תרומות מעד המדינה דכנר ז"ל במקביל לישיבתו בוועדת התכנון העירונית של ירושלים שדנה באישורו של פרויקט הולילנד.

 

ת"פ 10291-02-12

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:118
קומיט וכל טופס במתנה