שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תופעה חדשה: המאהבים מפסיקים להסתתר ונוטלים חלק פעיל בגירושין

חדשות

תופעה חדשה: המאהבים מפסיקים להסתתר ונוטלים חלק פעיל בגירושין, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
תופעה חדשה: המאהבים מפסיקים להסתתר ונוטלים חלק פעיל בגירושין
30/03/2014, ליאור שדמי שפיצר

לדברי עו"ד אבי גפן, גברים ונשים נוטשים את העמדה הפסיבית של המאהב/ת ומעורבים בסוגיות הכספיות והמשפחתיות הכרוכות בפירוק החבילה: "המאהבים הם פעמים רבות הצד השקול שמתמקד במה שחשוב. זה מאפשר להם לדעת למה הם נכנסים"

עד לא מזמן, ניהול רומן מחוץ לנישואין נחשב לסוד כמוס, אותו ניסו זוג האוהבים להסתיר מסביבתם בכל מאודם. אך לאחרונה חל שינוי משמעותי בנושא זה. לדברי עו"ד אבי גפן, העוסק בדיני משפחה וגירושין, יותר ויותר מאהבים ומאהבות לא רק שאינם מסתתרים, אלא אף נוקטים ביוזמות רחבות להבאת הנישואין הקיימים לסיומם ונוטלים חלק פעיל ומשמעותי בהליך הגירושין.

עו"ד גפן מציין כי לא פעם הכוח המניע מאחורי היוזמה לגירושין הם המאהבים עצמם, גברים כנשים, אשר מאסו בחיים בצל החשאיות, מעוניינים להביא לסיום את פרק הנישואין הקיים ודוחפים לפתיחת פרק חדש בחיים, שבו הרומן החשאי יהפוך לזוגיות גלויה לכל דבר. חלקם עורכים סקר שוק בין עורכי הדין השונים, בקיאים בכל הסוגיות הכספיות והמשפחתיות הכרוכות בפירוק החבילה הקיימת, מייעצים ומרגיעים את הפרטנר הנשוי ומהווים פעמים רבות הצד השפוי, השקול והמציאותי בין בני הזוג.

הקול השפוי בסכסוך

"מאהבים, גברים כנשים, הפכו כבר מזמן לפעילים ביותר, ומפעילים יותר ויותר לחץ אסרטיבי על בן זוגם החי בשקר, להביא לסיום את קשר הנישואין שכשל ולפתוח בהליך גירושין, עם כל אי הנעימויות והסיכונים הכרוכים בו", אומר עו"ד גפן. לדבריו, בני זוג המנהלים רומן מחוץ לנישואין, מגיעים אליו לא פעם בלוויית המאהב או המאהבת, ולעיתים קרובות, מי שיוצר את הקשר הראשוני עם עורך הדין, הוא דווקא המאהב עצמו.

"הליך גירושין אינו עניין טכני פשוט וידוע מראש, והיות שכל הליך גירושין ספציפי תלוי בעשרות גורמים משתנים, קיימת משמעות רבה ביותר לייעוץ מקדים ולנקיטה באסטרטגיה מנצחת, שתקצר את הליך הגירושין ותבטיח את האינטרסים החיוניים לכל הצדדים המעורבים", מוסיף עו"ד גפן. "בדיוק בשלב הזה, הופכים המאהבים, שרובם כבר גרושים בעצמם, או מצויים בהליך גירושין – כמורי דרך מאד חשובים עבור בני זוגם הנשואים עדיין. המאהבים לא מסתפקים רק בסקר שוק, אלא פעמים רבות גם משלמים מכיסם את עלויות הליך הגירושין, שאינן מבוטלות, ומעורבים בו בצורה עמוקה ויסודית".

לדברי עו"ד אבי גפן, "פעמים רבות נצברים כעסים וחשבונות רבים בין בני זוג. רבים מהם מחכים שנים להזדמנות להכניס לבן הזוג חזרה על כל מה שהוא עשה להם. לכן מתגרשים לא מעטים רואים בפתיחת הליך גירושין כפתיחה של מסע נקמה נגד בן הזוג הנשוי, שהתעמר או רדה בהם לאורך כל אותן שנים. בנקודה זו מתגלים מאהבים רבים כצד השקול, השפוי, שלוקח את הדברים בפרופורציה, ומתמקד בדברים החשובים באמת – בילדים ובתחושותיהם, בקיצור ההליך ובהוזלתו, בהתמקדות בדברים המשמעותיים כמו חלוקת הרכוש והסדרי הראייה, ופחות במניעים רגשיים כמו נקמה".

"לא מדובר באלטרואיזם"

עו"ד גפן מסביר כי עניינם של המאהבים אינו נובע רק מאלטרואיזם ונדיבות טהורים. הם גם מאד מעוניינים לדעת למה הם בדיוק נכנסים, לראות באמת את מצבת הנכסים והרכוש שבני זוגם אמורים לקבל בסוף ההליך, להכיר את הסיפורים הסודיים והפחות ייצוגיים של בני הזוג, ולמעשה, כל הליך הגירושין מהווה נדבך נוסף להתקרבות בין בני הזוג החדשים.

לדבריו, הסודות שמתגלים בהליך הגירושין לא תמיד מאחדים את בני הזוג החדשים. "פעמים רבות, מה שנראה מבחוץ כמיליונר או מיליונרית לפני פרישה לחיי נוחות ופינוקים מתגלה כבעלי חוב על סף פשיטת רגל, שכל הברק היוקרתי שלהם נובע לא יותר מאשר התנהלות כלכלית פזרנית וחסרת אחריות".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

רוב הבגידות נחשפות במקרה על ידי גורם שלישי

 

תביעת דיבה: האישה השמיצה את ביצועיו המיניים של בעלה באוזני מאהבת

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:75
קומיט וכל טופס במתנה