שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עורך דין שהעלים הכנסות ישלם רבע מיליון שקל כופר לרשות המיסים

חדשות

עורך דין שהעלים הכנסות ישלם רבע מיליון שקל כופר לרשות המיסים, צילום: צילום: istock
עורך דין שהעלים הכנסות ישלם רבע מיליון שקל כופר לרשות המיסים
27/03/2014, עו"ד אורי ישראל פז

עוד בהחלטות הכופר שפרסמה רשות המסים למחצית השנייה של 2012: עובדי עמותה המסייעת לילדים חולים, רופאה שהשמיטה הכנסות מעיסוקיה בחו"ל וחברה ליבוא בשר שהגישה נתוני יבוא כוזבים כדי להתחמק מתשלום מס

לא משתלם לגנוב מקופת המדינה, אבל אם גונבים אז ניתן להגיע להסדר שתשלמו כופר: רשות המסים מפרסמת קובץ חדש של החלטות ועדות הכופר למחצית השנייה של שנת 2012, המכיל 78 החלטות.

מכוח חוקי המס, רשאי מנהל ברשות המסים להטיל על אדם כופר כחלופה להליך הפלילי נגדו. לצורך כך קיימות ברשות ועדות כופר הדנות בנושאי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, וועדות כופר הדנות בנושאי מע"מ, מכס ומס קניה.

בין ההחלטות בקובץ החדש הושת כופר בסך של 300 אלף שקל על אלון יפת, שופט כדורגל בינלאומי, שנחשד בהשמטת הכנסות בסך של כ-750 אלף שקל (החלטת כופר מס הכנסה 83/12). הושת כופר של חצי מיליון שקל על אלכס לנדסברג ועל 'החברה הדרומית לשיווק בע"מ', שנחשדו בניכוי מס תשומות שלא כדין בסכום מס של  מעל מיליון שקל (החלטת כופר מע"מ ומכס 63/12).

כמו כן, הושת כופר בסך של 800 אלף שקל על אבי אלבו, מנהל בחברת איסכור בע"מ מאזור הדרום והחברה, שנחשדו בסיוע לאחר להתחמק ממס תוך שימוש בחשבוניות כוזבות (החלטת כופר מס הכנסה 84/12).

שישה שכירים בעמותה העוסקת במתן סיוע לילדים חולים מירושלים שנחשדו באי-דיווח משכורות בסכום מס מועלם כולל של כ-462 אלף שקל (החלטות כופר מס הכנסה 77/12-82/12).

הושת כופר בסך רבע מיליון שקל על עו"ד אמיר חסן מירושלים, שנחשד בהשמטת הכנסות בסך של כ-600 אלף שקל (החלטת כופר מס הכנסה 86/12).

על ד"ר יהודית לוקמן, רופאה מאזור המרכז, שנחשדה בהשמטת הכנסות מעיסוקה כרופאה בחו"ל, הושת כופר בסך של 120 אלף שקל בגין השמטה של מעל חצי מיליון שקל (החלטת כופר מס הכנסה 66/12).

על תומר סולומון, תושב המרכז העוסק בסחר מקוון באינטרנט, הושת כופר בסך של 300 אלף שקל על שנחשד בהשמטת הכנסות בסך של כ-1.1 מיליון שקל (החלטת כופר מס הכנסה 68/12).

כופר בסך של 750 אלף שקל הושת גם על חברת בלדי בע"מ, העוסקת בייבוא בשר מחו"ל, שנחשדה בהגשת נתוני ייבוא כוזבים כדי להתחמק מתשלום מס בסכום מס של מעל שבעה מיליון שקל (החלטת כופר מע"מ ומכס 84/12).

ברשות המסים מציינים כי סכום הכופר המוטל הוא בנוסף לסכום המס שמשולם בהליך אזרחי. כמו כן, כדי לגבש את שיקול הדעת המנהלי נשקלים, בין השאר, חומרת העבירה, מידת מעורבותו של החשוד בביצוע העבירה, הרשעות קודמות, תשלומי כופר בעבר, מצב אישי, בני משפחה התלויים בחשוד, העניין הציבורי בהעמדה לדין, הסרת המחדל, האם מדובר בעבירה של מייצג במסגרת מילוי תפקידו, האם מדובר בתחום שיש בו חובת אמון או נאמנות, הצורך בהרתעה באותו ענף, קיום עבירות לפי חוקים אחרים מעבר לעבירות לפי דיני המס ועוד.

לקריאה נוספת, ראו:

 

הצצה נדירה: אסטרולוגית, כירורג ועו"ד העלימו מסים? חויבו בכופר מס

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:61
קומיט וכל טופס במתנה