שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > היועמ"ש: השעיית רוכברגר אינה מספיקה, יש למנוע ממנו להשפיע "מאחורי הקלעים"

חדשות

היועמ"ש: השעיית רוכברגר אינה מספיקה, יש למנוע ממנו להשפיע "מאחורי הקלעים", צילום: עו"ד יהודה ויינשטיין. צילום: יח"צ
היועמ"ש: השעיית רוכברגר אינה מספיקה, יש למנוע ממנו להשפיע "מאחורי הקלעים"
25/03/2014, עו"ד אורי ישראל פז

ויינשטיין מבקש להשעות את ראש עיריית רמת השרון מתפקידו ולהגביל את כהונתו כחבר מועצה בוועדות ובתאגיד העירוני. בחודשיים האחרונים הושעו מתפקידם גם ראש עיריית בת ים וראש עיריית נצרת עילית, שהואשמו בשחיתות

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין מבקש מחברי הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות  להשעות את יצחק רוכברגר מראשות עיריית רמת השרון, בשל הגשת כתבי אישום נגדו. מדובר בבקשה השלישית אשר מוגשת בעקבות התיקון לחוק הרשויות המקומיות, לאחר ששתי קודמותיה התקבלו נגד ראש עיריית בת-ים שלומי לחיאני וראש עירית נצרת עילית שמעון גפסו.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד חני אופק ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, מבקשת היועמ"ש להשעות את רוכברגר מכהונתו עקב הגשתו של כתב האישום המייחס לו עבירה חמורה הנוגעת לטוהר המידות ובעלת זיקה מסוימת לכהונתו הציבורית. בנוסף, מבקש היועמ"ש להטיל מגבלות על חברותו בוועדות ובחברה הכלכלית.

כתב האישום שהוגש נגד רוכברגר מייחס לו לכאורה עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, ריבוי עבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר ושימוש במסמך מזויף.

הבקשה מוגשת בהמשך ישיר לנתיב העקרוני שהתוו שופטי בג"ץ בפסק הדין בעניין ראשי הערים גפסו ורוכברגר, כאשר קבעו כי המשך כהונתו של רוכברגר אינו עולה בקנה אחד עם עקרון השמירה על טוהר המידות ושלטון החוק, והחלטת מועצת הרשות שלא להעבירו מכהונתו היא בלתי סבירה באופן קיצוני.

בבקשה שניסחה עוה"ד אופק נכתב כי "העבירות המיוחסות לכאורה למר רוכברגר בכתב האישום הינן חמורות ומתגלה מהן לכאורה שחיתות ופגיעה בטוהר המידות. בכך טמונה הסכנה לפגיעה בטוהר המידות ובשלטון החוק. משכך, סבורה המדינה כי החלטה על השעייתו של מר רוכברגר היא החלטה מחויבת המציאות שלא ניתן להימנע ממנה".

עוד נכתב כי "המחויבות לשמירה על ערכי הליבה של השירות הציבורי, ובמיוחד על טוהר המידות וצביונו המוסרי של השירות הציבורי, אינה מתיישבת עם המשך כהונתו של מר רוכברגר כראש הרשות. משכך, ובהתאם לתלם שהתווה בית המשפט העליון בפסיקתו עת העביר את מר רוכברגר מכהונתו טרם קיום הבחירות, הרי שיש עילה משפטית מוצקה ומבוססת להשעייתו כראש רשות. החוק מהווה כלי חשוב להתמודדות עם שחיתות שלטונית לכאורית ברשויות המקומיות. הוא נועד, בין היתר, למנוע מצב בו ימשיך בכהונתו מי שהוטל צל כבד על יושרתו האישית עקב הגשתו של כתב אישום המייחס לו לכאורה עבירות הנוגעות לטוהר המידות ובזיקה מסוימת למשרתו הציבורית".

בבקשה נאמר עוד כי "המדינה סבורה כי אין די בהשעיית ראש הרשות מתפקידו וכי על הוועדה לתת את דעתה גם לשורת תפקידים אשר במילויים כחבר מועצה, עשויה להיות לראש העיר השפעה בלתי רצויה על התנהלות הרשות המקומית השפעה הנובעת ממעמדו המיוחד כראש הרשות המצוי בתקופת השעיה, אשר עלולה לאפשר לו לנהל – או למצער להשפיע באופן מהותי 'מאחורי הקלעים' על התנהלות הרשות המקומית באופן אשר עלול לסכל למעשה את התכלית העומדת ביסוד הוראות ההשעיה שנקבעו בחוק".

לפיכך, מתבקשת הוועדה בראשות השופט בדימוס משה גל להורות על השעייתו של רוכברגר מכהונתו כראש עיריית רמת השרון. בנוסף, מתבקשת הוועדה להטיל הגבלות על כהונתו כסגן הרשות, כהונתו כחבר מועצה בוועדות הבאות: ועדת הביקורת, ועדת הכספים, ועדת המכרזים, הוועדה המקומית, ועדת המשנה לתכנון ובניה, ועדת ההנהלה וכהונה בתאגיד העירוני – החברה לפיתוח רמת השרון.

לקריאה נוספת, ראו:

 

ראש עיריית נצרת עילית יושעה ל-4 חודשים בהמתנה לסיום ההליך הפלילי נגדו

 

היועץ וינשטיין מתעקש: להשעות את ראשי הערים המואשמים בעבירות שחיתות

 

וינשטיין: הבוחר אמנם אמר את דברו, אבל אני אומר שעל לחיאני לשבת בבית

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:32
קומיט וכל טופס במתנה