שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > החמרה בענישה על עבירות צווארון לבן: 16 חודשי מאסר בגין התחזות לעורך דין

חדשות

החמרה בענישה על עבירות צווארון לבן: 16 חודשי מאסר בגין התחזות לעורך דין, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
החמרה בענישה על עבירות צווארון לבן: 16 חודשי מאסר בגין התחזות לעורך דין
24/03/2014, ליאור שדמי שפיצר

הנאשם שהציג עצמו כעורך דין זייף הסכם פשרה, פרוטוקול דיון וייפוי כוח וגבה אלפי שקלים במזומן מ"לקוחותיו" לצורך הטיפול בעניינם. ביהמ"ש: "אין להקל ראש לגבי עבירות המבוצעות תחת כסות של חליפת יוקרה ופעולה עסקית לגיטימית"

בית משפט השלום בעכו גזר 16 חודשי מאסר על נאשם שהורשע בהתחזות לעורך דין, והדגיש את הצורך להחמיר בענישה בעבירות צווארון לבן.

הנאשם, בנימין בורקיו, נענה להצעתה של המתלוננת, שסברה שהוא עורך דין, לייצג את הגרוש שלה בתיק פלילי ואזרחי הקשור אליו. בורקיו קיבל על עצמו את הטיפול בתיקים תמורת סכום של 7,000 שקל במזומן, כשהוא מציג את עצמו כעורך דין בשם בני  ברקאי. לאחר זמן מה, הוא הציג למתלוננת מסמך מזויף הנחזה להיות הסכם פשרה בין "הלקוח" לבין הצד השני לתביעה, וקיבל ממנה סכום נוסף של 6,500 שקל במזומן כדי שיועבר לצד השני, אך הפועל שלשל סכום זה לכיסו.

בין היתר, זייף בורקיו מסמכים נוספים, בהם ייפוי כוח שאותו העביר לעו"ד מוסטפא סח, על מנת שזה יטפל בשני התיקים עבור המתלוננים, ללא ידיעתם ותוך הטעיית עורך הדין שלא ידע כי מדובר במסמך מזויף. בורקיו זייף תעודת מחלה עבור המתלונן והעביר אותה לעו"ד סח על מנת שזה יגיש אותה לבית המשפט, וכן זייף מסמך הנחזה להיות פרוטוקול דיון בתיק.

בורקיו הציג עצמו כעו"ד ברקאי גם בפני מתלוננים נוספים, וקיבל מכל אחד מהם סכום של 1,500 שקל כדי שיטפל עבורם בהליכי הוצאה לפועל שנפתחו נגדם.

בורקיו הורשע בשתי עבירות של קבלת דבר במרמה, אחת מהן בנסיבות מחמירות, ובעבירות של התחזות כעורך דין.

השופטת רונית בש קבעה כי העבירות שביצע פוגעות באמון של הציבור הרחב במקצוע עריכת הדין, אשר אמור לסמל יושרה והגינות, וכן פוגעות בשלטון החוק והסדר הציבורי. "אין להקל ראש לגבי עבירות המוגדרות כ'עבירות צווארון לבן', המבוצעות תחת כסות של חליפת יוקרה ופעולה עסקית לגיטימית לכאורה, שכן עסקינן בעבירות מתוחכמות וחמורות ביותר, אשר בגינן יש להשית ענישה מחמירה", כתבה השופטת בפסק הדין.

השופטת התייחסה בקביעת מתחם הענישה ההולם לעברו הפלילי של הנאשם, הכולל שתי הרשעות קודמות בעבירות דומות, וכן לחוות דעת שירות המבחן שלפיה החרטה שהביע והמוטיבציה לשיקום אינן בהכרח כנות ונעוצות בעיקר בחשש מאימת הדין. השופטת בש גזרה על בורקיו עשרה חודשי מאסר בפועל, שאליהם נוספו שישה חודשי מאסר על תנאי שנגזרו עליו בהליך קודם והופעלו כעת. בנוסף, נדרש בורקיו לפצות את המתלוננים בסכום כולל של 17 אלף שקל.

 

ת"פ 18147-09-11

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:228
קומיט וכל טופס במתנה