שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפרקליטות סוגרת את תיק החקירה נגד עמנואל רוזן מחוסר ראיות

חדשות

הפרקליטות סוגרת את תיק החקירה נגד עמנואל רוזן מחוסר ראיות, צילום: עמנואל רוזן. צילום: בוצ'צ'ו
הפרקליטות סוגרת את תיק החקירה נגד עמנואל רוזן מחוסר ראיות
16/03/2014, ליאור שדמי שפיצר

לדברי הפרקליטות, חלק מהעדויות שנגבו מהמתלוננות העלו חשד לביצוע עבירות מין אולם אלה התיישנו. תלונות אחרות שלא התיישנו לא חצו את הרף הפלילי הנדרש לעבירה של הטרדה מינית

פרקליטות מחוז מרכז הודיעה לבא כוחו של עמנואל רוזן כי הוחלט לסגור את תיק החקירה נגדו, לאחר בחינת מכלול הראיות אשר נאספו במסגרת החקירה ושקילת מלוא השיקולים הרלוונטיים. ההחלטה התקבלה על דעתם של פרקליט המדינה הקודם, משה לדור, שאימץ את עמדת פרקליטות המחוז לאחר שערך מספר דיונים בנושא וכן על דעת פרקליט המדינה הנוכחי שי ניצן.

בתיק זה קיימה המשטרה חקירה יסודית ומקיפה בחשד לביצוע עבירות מין שונות על ידי רוזן במספר מתלוננות, לאורך תקופה ממושכת. נגבו עדויות מנשים רבות שתיארו את מהות וטיב הקשר בינן לבין החשוד. חלק מהעדויות העלו חשד לביצוע עבירות מין, אולם אלה התיישנו.

תלונות אחרות, שלא התיישנו, לא חצו את הרף הפלילי הנדרש לעבירה של הטרדה מינית. בנוסף לאלה הגיע למשטרה מידע ממקורות שונים באשר לעבירות מין לכאורה, כלפי נשים נוספות, אולם נשים אלה סרבו למסור תלונה והדברים נותרו בגדר שמועות בלבד.

פרקליטות מחוז המרכז קיבלה לידיה את תוצרי החקירה, בחנה את הראיות בהקשרם של חמישה אירועים שחצו את רף ההתיישנות ונמצא בהם חשד לעבירה,  ליבנה משמעויותיו של כל אירוע והגיעה למסקנה כי בחלק מן המקרים המעשים לא היוו עבירה פלילית, חרף תחושת חוסר הנוחות שחלקם הותירו בקרב כמה מן המתלוננות.

באחד מן המקרים הצביעו הראיות שנאספו על חשד לקיומה לכאורה של עבירת הטרדה מינית, ברף הנמוך, על סף ההתיישנות. הפרקליטות לא מצאה די ראיות במקרה זה ולפיכך נסגר התיק בהיעדר ראיות מספיקות. הפרקליטות עמדה בקשר עם המתלוננת באירוע זה וההחלטה מקובלת עליה.

הפרשה נחשפה באפריל 2013, בתחקיר שפרסם אתר עיתון "הארץ", שלפיו מספר נשים התלוננו כי רוזן הטריד אותן מינית במקום העבודה. יומיים לפני כן פרסמו חברות תא העיתונאיות כי בידיהן 40 עדויות של נשים שהתלוננו נגד "איש תקשורת בכיר", כשהחץ כוון כלפי רוזן מבלי להזכיר את שמו.

מה שהוביל בסופו של דבר לפרסום שמו של רוזן היה ראיון שנתן גדי סוקניק, שבו הצהיר כי מנהלים בכירים בטלוויזיה ידעו על השמועות, אך לא עשו דבר בנדון.

בעקבות הפרסום יצא רוזן לחופשה מחדשות 10, שם הוא שימש כפרשן מדיני, וכן השעה את עצמו מהגשת התוכנית השבועית תיק תקשורת בטלוויזיה החינוכית.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

המשטרה פתחה בחקירה פלילית נגד עמנואל רוזן; מתלוננות ובכירים זומנו לעדות

 

בעקבות פרשת רוזן: תיקון לחוק יקבע מנגנון פיקוח על "מטרידים סדרתיים"

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:80
קומיט וכל טופס במתנה