שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פשרה: מיליוני דולרים שהבטיח סמי שמעון בחייו יתרמו לבית היתומים בנתניה

חדשות

פשרה: מיליוני דולרים שהבטיח סמי שמעון בחייו יתרמו לבית היתומים בנתניה, צילום: סמי שמעון. צילום מסך: יוטיוב, מתוך כתבה של רשת NTD-TV, 29.12.07
פשרה: מיליוני דולרים שהבטיח סמי שמעון בחייו יתרמו לבית היתומים בנתניה
09/03/2014, עו"ד אורי ישראל פז

בתום הליך ממושך שניהל בית היתומים נגד רעייתו ובתו של המיליארדר היהודי-בריטי שנפטר לפני כחמש שנים, הסכימו הצדדים על התרומה שתועבר מעזבונו של שמעון לחשבון נאמנות ותשמש להנצחת שמו ולהקמת בית היתומים

 

עיזבונו של המיליארדר היהודי-הבריטי סמי שמעון המנוח יתרום סך של 3.4 מיליון דולר לחשבון נאמנות שייפתח לצורך הקמת בית היתומים בקרית צאנז שבנתניה. כך הוסכם במסגרת פשרה שאליה הגיעו הצדדים בהליך המשפטי המתוקשר שהתנהל בשנים האחרונות בין בית היתומים כנגד עזבונו של שמעון, רעייתו אנג'לה שמעון, שירשה כ-1.3 מיליארד שקל, ובתו אלקסנדרה שמעון.

על פי הסכם הפשרה, שהעתקו הגיע לידי פורטל חדשות תקדין, הצדדים הסכימו על "הנצחת המנוח סמי שמעון ז"ל ורעייתו תבדל"א בצורה מכובדת ומכבדת ועל הדרך הנאותה להקמת בית היתומים בקרית צאנז במהרה בימינו".

סמי שמעון נפטר לפני כחמש שנים, ולטענת מוסדות צאנז הוא הבטיח לתרום שבעה מיליון דולר להקמת מבנה שייקרא על שמו, למגורי 100 היתומות שבמוסד. בספטמבר 2010 הגיש בית היתומים המרצת פתיחה נגד העיזבון, אשר מנהליו הקודמים של העיזבון, רו"ח פרץ וינקלר (שהיה יד ימינו של שמעון) והשופט לשעבר עו"ד גל גוטזגן, הכחישו את הטענה מכל וכל. הצדדים ניהלו משא ומתן אינטנסיבי, ובעקבותיו הגיעו כעת להסכמה סביב היקף התרומה וגם את הדרך בה יונצח שמעון בבניין המתוכנן.

שופט בית המשפט המחוזי מרכז שבלוד, פרופ' עופר גרוסקופף, נתן תוקף של פסק דין להסכמות הצדדים, וקבע כי התרומה להקמת בית היתומים עליה סיכמו הצדדים תועבר לחשבון הנאמנות, שינוהל במשותף בידי עורך הדין דודו ג'והן ממשרד ד"ר יעקב וינרוט ושות' מטעם בית היתומים, ועו"ד שי רייכר (מנהל העיזבון הקבוע החדש ושותף לשעבר במשרד יגאל ארנון ושות').

בכפוף להעברת התרומה בתוך חודש ימים, נדחתה המרצת הפתיחה ללא צו להוצאות, ובוטל הצו הזמני שהוצא במסגרת התובענה שהגיש בית היתומים.

"תודתי לצדדים, לבאי כוחם ולמנהל העיזבון (עו"ד שי רייכר) על שהשכילו להביא התדיינות זו לכלל סיום ראוי ומכובד", פסק השופט פרופ' גרוסקופף.

בבקשה המוסכמת שהגישו הצדדים לבית המשפט נכתב כי "הנאמנים יפעלו לניהול הכספים בחשבון הנאמנות ולשימוש בהם לשם הקמת בית היתומים ולתשלום שכר טרחת עורכי דינם של התובעות".

ד"ר אבי וינרוט, המייצג את בית היתומים, מסר בתגובה לפורטל חדשות תקדין כי "אנו שבעי רצון ומברכים על ההישג שיאפשר בניית בית חם וראוי לבית היתומים הנפלא הזה כפי שהמנוח סמי שמעון ז"ל ייחל ורצה בחייו. אין ספק שהיתה בתיק הזה סייעתא דשמיא עצומה ועמדה לנו זכות היתומים וזכות האדמו"ר מקלויזנבורג זצ"ל שהקים מוסד מפואר זה".

 

ה"פ 28014-09-10

 

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:103
קומיט וכל טופס במתנה