שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > משבר במעריב: המו"ל מבקש הקפאת הליכים לצורך ביצוע הליכי התייעלות

חדשות

משבר במעריב: המו"ל מבקש הקפאת הליכים לצורך ביצוע הליכי התייעלות , צילום: צילום: Getty images Israel
משבר במעריב: המו"ל מבקש הקפאת הליכים לצורך ביצוע הליכי התייעלות
05/03/2014, אנה נודל

המו"ל של העיתונים מעריב ומקור ראשון, שלמה בן צבי, טוען כי המקורות התזרימיים של העיתונים אינם מספיקים לביצוע תשלומים שוטפים לעובדים וספקים: "מעריב נתפס כלפי חוץ כחברה לא יציבה שעתידה לוטה בערפל"

שלמה בן צבי, המוציא לאור של העיתונים מעריב ומקור ראשון, הגיש הבוקר (ד') בקשה להקפאת הליכים למשך 60 יום לבית המשפט המחוזי בירושלים. בן צבי טוען כי המקורות התזרימיים של העיתונים אינם מספיקים לביצוע תשלומים שוטפים לעובדים וספקים. במסגרת הבקשה שהוגשה על ידי עו"ד שלום גולדבלט ממשרד עורכי הדין גולדבלט-גינדס-יריב נכתב כי "בתקופה האחרונה החריפה המצוקה התזרימית של החברות, והן אינן מסוגלות לקיים את התחייבויותיהן השוטפות במועדן. המצוקה התזרימית מעמידה את החברות בסכנה שינקטו נגדן הליכים בבתי המשפט ובהוצאה לפועל".

בבקשה נכתב בין היתר כי מעריב נתפס כלפי חוץ כחברה לא יציבה שעתידה לוטה בערפל וכי זה גרם לירידה בהיקף הפרסום במעריב בסכום של כמיליון שקל לחודש. בנוסף, נתוני ה-TGI שפורסמו בינואר האחרון הצביעו על ירידה של כ-40% בתפוצה של העיתון. הדבר גרם לירידה חדה בהכנסות מפרסום בחודשיים האחרונים. בבקשה נכתב כי הירידה בהיקף הפרסום הביאה את החברה שוב לכדי "דימום תזרימי" כבד.

בית המשפט מתבקש למנות את רו"ח חן ברדיצ'ב לנאמן של החברות ולאפשר לו לנהל אותן.

מאז שרכש את מעריב, הזרים בן צבי לעיתון 90 מיליון שקל, וחובות החברה עומדים כיום על 50 מיליון שקל.

המו"ל מבקש ליישם תוכנית הבראה אשר כוללת מכירת אתר nrg, מכירה של העיתון מקור ראשון לחברה אחרת של בן-צבי, וכן מימוש תוכנית התייעלות אשר כוללת פיטורים של עובדים. 

בן צבי טוען במסגרת הבקשה שהוגשה לבית המשפט כי "צו הקפאת הליכים הנו חיוני לחברות שם השגת 'שקט תעשייתי' לצורך ביצוע הליכי ההתייעלות המחויבים".

השופט דוד מינץ ידון בבקשה בתחילת השבוע הבא.

 

פר"ק 9712-03-14

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:9
קומיט וכל טופס במתנה