שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הותר לפרסום: חבויות המס של יו"ר איגוד הכדורסל אבנר קופל 7.4 מיליון

חדשות

הותר לפרסום: חבויות המס של יו"ר איגוד הכדורסל אבנר קופל 7.4 מיליון, צילום: צילום: istock
הותר לפרסום: חבויות המס של יו"ר איגוד הכדורסל אבנר קופל 7.4 מיליון
19/02/2014, אנה נודל

סוכנות הביטוח רב אור, בבעלות אבנר קופל ששימש עד לאחרונה כיו"ר איגוד הכדורסל, חייבת למס ההכנסה כ-7.4 מיליון שקל. השופטת נחמה נצר: "יש בהחלט מקום לחשוש כי הותרת צו איסור הפרסום, תסייע בידי קופל להמשיך ולהבריח רכוש של החברה החייבת ואף לנסות ולמלטו מאימת נושי החברה"

בית משפט המחוזי בבאר שבע התיר לפרסם פסק דין בעניינו של אבנר קופל, ששימש עד לאחרונה כיו"ר איגוד הכדורסל. קופל הוא בעלים של סוכנות הביטוח רב אור אשר עסקה בביטוחים קולקטיביים לוועדי עובדים שונים.

פקיד השומה באשקלון ביקש לגבות מקופל וחברת רב אור חוב בסך כ-7.5 מיליון שקל בגין השנים 2001 ל-2010. רשות המיסים, שיוצגה על ידי עו"ד אמנון שילה מפרקליטות מחוז דרום, טענה כי קופל משך כספים מהחברה כדי לרוקן אותה מנכסים ולחמוק מתשלום חובותיה למס הכנסה.

קופל טען כי שהכספים המדוברים הם בעצם הלוואה שנלקחה מהחברה. בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע דחה את ההסבר וקבע כי "הכספים שהועברו לא היו בגדר הלוואה".

השופטת נחמה נצר קבעה כי החוב של החברה עומד על כ-7.4 מיליון שקל, וכי רשות המיסים רשאית לדרוש כנגדו "נכסים או זכויות של רב אור ממי שקיבל נכסים של זו האחרונה, ללא תמורה". השופטת נצר קבעה כי חברת ק.מאי אחזקות אשר נמצאת בשליטת קופל קיבלה מרב אור סכומים בסך כ-4.3 מיליון שקל ואילו קופל קיבל סך של 2.4 מיליון שקל.

קופל ביקש למנוע את פרסומו של פסק הדין, אך בית המשפט המחוזי בבאר-שבע דחה את בקשתו וקבע שיש אינטרס ציבורי בחשיפת מעשיו. השופטת נצר פסקה כי תכלית ההוראה בפקודת מס ההכנסה, הקובעת כי הדיון בערעורים על החלטות פקיד השומה יתנהלו בדלתיים סגורות, "אינה בהגנה על אינטרס פרטי של נישומים, אלא על אינטרס הציבור".

השופטת נצר קבעה כי "אין מקום כלל לפירוש מרחיב, המעדיף פרטיותו של נישום, על פני פרטיותו של כל מתדיין אחר. ניתן בהחלט לומר כי נקודת המוצא של המחוקק בהוראה זו, היתה להבטיח גביית מס אמת ועל כן, נוצר הצורך לאפשר למסור מידע מלא על עסקו והכנסותיו, מבלי לחשוש לגילוי סודות מסחריים".

השופטת נצר הוסיפה כי "יש בהחלט מקום לחשוש כי הותרת צו איסור הפרסום, תסייע בידי קופל להמשיך ולהבריח רכוש של החברה החייבת ואף לנסות ולמלטו מאימת נושי החברה".

לפני מספר חודשים הגישה פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) כנגד קופל כתב אישום הנוגע אף הוא לניסיון להבריח נכסים כדי למנוע מרשויות המס לגבות את החובות של חברת 'רב אור'.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

כתב אישום: היועץ המשפטי לחברת הפניקס אישר המחאת זכויות מזויפת

 

ע"מ 36166-07-11

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:83
קומיט וכל טופס במתנה