שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביקורת שיפוטית: איך מח"ש סוגרת תיק נגד שוטר אלים מחוסר עניין לציבור?

חדשות

ביקורת שיפוטית: איך מח"ש סוגרת תיק נגד שוטר אלים מחוסר עניין לציבור?, צילום: צילום: באדיבות דוברות המשטרה
ביקורת שיפוטית: איך מח"ש סוגרת תיק נגד שוטר אלים מחוסר עניין לציבור?
16/02/2014, אנה נודל

זוכו אב ובנו שהואשמו בתקיפת שוטר בתוך ביתם. השופטת שרון לארי-בבלי: "לא מצאתי שתלונה המוגשת נגד איש חוק תוך כדי מילוי תפקידו אינה מעניינו של הציבור. במדינה השואפת להגן על זכויות אזרחיה ישנו עניין מהותי לברר תלונות המוגשות נגד איש חוק שתוך כדי מילוי תפקידו תקף אזרח"

 

כנגד יהודא שמעוני ובנו יוסף שמעוני הוגש לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום אשר ייחס להם עבירות של תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, שוטר ושוטרת הגיעו לדירתם של הנאשמים בעקבות תלונה על סכסוך שכנים. נטען שהאב סירב להזדהות, צעק על אחד השוטרים ודחף אותו בחזהו. משכך, הודיע השוטר ליהודא שמעוני כי הוא עצור ותפס את ידו. שמעוני התנגד למעצר, ניסה להשתחרר מאחיזת השוטר ודחף אותו. אז התנפל על השוטר הבן יוסף שמעוני, דחף אותו וניסה לשחרר את אביו.

השוטר הדף את הנאשמים והצמידם לקיר. האב היכה באגרופיו את השוטר בצלעותיו ובחזהו. הנאשמים הפילו את השוטר לרצפה ובעטו בו. כאשר הצליח השוטר לקום, הוא הצמיד את הנאשמים לקיר בשנית, אבל אלה ניסו להשתחרר, הפילו את השוטר לרצפה ובעטו בו. כתוצאה מהבעיטות והמכות נחבל השוטר במרפקו וחש בכאבים בברכו ובגב כף ידו.

השוטרת העבירה איתות מצוקה במכשיר הקשר, ובעקבותיו הוזעקו לזירת האירוע כוחות משטרה נוספים לסיוע. אלא שגם אז המשיך האב להשתולל ונעצר רק לאחר שרוסס בגז פלפל על ידי אחד השוטרים שהגיעו למקום.

הנאשמים – שיוצגו באמצעות עוה"ד יצחק בם ושאול עזרא – כפרו בעובדות כתב האישום, וטענו שהם אלה שהותקפו על ידי השוטר.

 

"חוסר עניין לציבור"?!

השופטת שרון לארי-בבלי זיכתה את הנאשמים, וקבעה כי "בנסיבות אלה המדובר בגרסת השוטר אל מול גרסת שני הנאשמים. מאחר ומידת ההיגיון, כמו גם מאזן האמינות, נוטים אל גרסת ההגנה דווקא, אני קובעת כי המאשימה לא עמדה בנטל הוכחת עבירה זו". השופטת קבעה אף כי "כניסתם של השוטרים לדירה של הנאשמים ושהותם בה נעשו ללא הצדקה חוקית".

בנוסף, בית המשפט קבע בהכרעת הדין המזכה כי "לא קמה סמכות לשוטרים לדרוש מהנאשמים תעודה מזהה והנאשמים לא חייבים היו להציג בפני השוטרים, בביתם, תעודה מזהה".

השופטת לארי-בבלי התייחסה לכך שתיק החקירה שנפתח נגד השוטרים נסגר במח"ש בשל חוסר עניין לציבור. על כך נכתב כי "לא מצאתי שתלונה המוגשת נגד איש חוק תוך כדי מילוי תפקידו אינה מעניינו של הציבור. במדינה השואפת להגן על זכויות אזרחיה ישנו עניין מהותי לברר תלונות המוגשות נגד איש חוק שתוך כדי מילוי תפקידו תקף אזרח (גם אם האזרח עבר עבירה כלשהי). שנית, מחומר הראיות שהונח בפני וגם אליבא דעדי המאשימה, עולה כי יהודא שמעוני נחבל במהלך האירוע. כתב האישום מצביע על כך שהשוטר השתמש בכוח כלפי הנאשמים. עובדות אלו מעלות תהיות ושאלות רבות לעניין סגירת התיק במח"ש בעילה של 'חוסר עניין לציבור' ".

 

ת"פ 51131-10-12

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:129
קומיט וכל טופס במתנה