שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > צו הקפאת הליכים הוצא לבית החולים הדסה למשך 90 ימים

חדשות

צו הקפאת הליכים הוצא לבית החולים הדסה למשך 90 ימים, צילום: בית חולים. צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
צו הקפאת הליכים הוצא לבית החולים הדסה למשך 90 ימים
11/02/2014, אנה נודל

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא צו הקפאת הליכים לבית החולים 'הדסה', כך שייכנס לתוכנית הבראה. השופט דוד מינץ: "טועה מי שחושב שמה שהיה עד כה הוא שיהיה. מה שהיה, לא יהיה עוד. לא ניתן להשלים עם מצב שבו פעילותה השוטפת של הדסה ממומנת באמצעות תחבולות ואלתורים"

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את בקשת בית החולים הדסה להקפאת הליכים. לבית החולים חובות בסך 1.3 מיליארד שקל, כאשר כ-70% מהחוב הוא חובות לעובדים. בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים מעסיקים כ-6,000 עובדים.

השופט דוד מינץ קבע כי בית החולים זקוק "להבראה מיידית ויפה שעה אחת קודם", ואף ציין כי "טועה מי שחושב שמה שהיה עד כה הוא שיהיה. מה שהיה, לא יהיה עוד. לא ניתן להשלים עם מצב שבו פעילותה השוטפת של הדסה ממומנת באמצעות תחבולות ואלתורים".

השופט מינץ קבע כי "חלק ממימון הפעילות הגרעינית של הדסה נעשה בדרכים לא דרכים". כך, בית החולים לא שילם מס הכנסה שנוכה ממשכורות העובדים בהיקף 70 מיליון שקל, לא העביר את כל ההפרשות לקרנות הפנסיה של העובדים, קיבל מקדמות תשלום רבות מקופות החולים ואף נטל כספים מקרנות מחקר.

השופט מינץ התייחס לטענות העובדים על כך שהמדינה צריכה לממן את הגרעון של הדסה וכתב כי "לא זו בלבד שטענה זו אינה יכולה לעמוד מפאת היות המבקשת חברה פרטית, אלא המשמעות המעשית היא הטלת המעמסה הכלכלית של הבראת הדסה על כתפי הציבור כולו".

בית המשפט מינה את עוה"ד ליפא מאיר ואשר אקסלרוד כנאמנים. השופט מינץ כתב בהחלטתו כי הוא מעניק לנאמנים את "כל הסמכויות הדרושות ביחד עם המנכ"ל והנהלת הדסה לצורך גיבושם של תוכנית הבראה והסדר נושים". עם זאת, לנאמנים לא הוענקה הסמכות לנהל את בית החולים והניהול יישאר בידי ההנהלה הנוכחית. "נדמה גם כי אין מחלוקת על כישוריו הניהוליים של המנהל החדש של המבקשת, ד"ר אביגדור קפלן, ומקצועיותו הרבה", אפיין השופט מינץ. בעברו כיהן כמנכ"ל קופת חולים כללית ואין גם מחלוקת כי ידו לא הייתה ביצירת החובות".

בית המשפט חייב את הנאמנים לדווח תוך חמישה ימים לגבי ההגנה ההולמת המוצעת לנושים המובטחים והדרך להבטיח את הכיסוי הביטוחי של האחריות המקצועית של עובדי בית החולים.

 

פר"ק 14554-02-14

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:125
קומיט וכל טופס במתנה