שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בזכות תביעה ייצוגית רבע שעת חנייה ראשונה בגני יהושע בת"א תהיה בחינם

חדשות

בזכות תביעה ייצוגית רבע שעת חנייה ראשונה בגני יהושע בת"א תהיה בחינם, צילום: אחד מחניוני חברת אחוזת חוף בתל אביב. צילום: Ori
בזכות תביעה ייצוגית רבע שעת חנייה ראשונה בגני יהושע בת"א תהיה בחינם
09/02/2014, אנה נודל

בית המשפט אישר בקשת הסתלקות של חן פייביש מבקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת 'אחוזת חוף', המפעילה את החניון בגני יהושע בתל אביב, לאחר שזו התחייבה להוסיף כיתוב על מכונות התשלום שיבהיר שהשהייה בחניון עד 15 דקות היא ללא תשלום. לפי נתוני החברה, מספר החונים ששילמו עבור החניה בחניון ויצאו ממנו תוך פרק זמן הקצר מ-20 דקות עומד על כ-270, ומדובר בסך של כ-5,500 שקל

 

חן פייביש הגיש לבית משפט השלום בתל אביב בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת 'אחוזת החוף' המפעילה בין היתר את החניון בגני יהושע בתל אביב. פייביש טען כי אחוזת החוף גבתה שלא כדין כספים בעבור השימוש בחניון למשך 20 דקות החניה הראשונות הפטורות מתשלום. פייביש טען בין היתר כי מעשיה של החברה הם רשלניים וכי מדובר בהטעיה על פי חוק הגנת הצרכן.

החברה טענה בתגובה כי כל מי שנכנס לחניון נדרש לשלם באופן חד-פעמי עבור החניה, שאיננה מוגבלת בזמן. צוין כי בנסיבות מסוימות, כאשר הנהג נכנס לחניון בטעות ויוצא ממנו תוך זמן קצר, ניתן לצאת משער היציאה באופן אוטומטי ללא תשלום.

פייביש טען כי מדיניות זו אינה ברורה וכי נהגים רבים שילמו על החניה גם כאשר נכנסו לפרק זמן קצר. לפי הנתונים שהציגה אחוזת החוף, מספר החונים ששילמו עבור החניה בחניון ויצאו ממנו תוך פרק זמן הקצר מ-20 דקות עומד על כ-270. מדובר בשורה התחתונה בסך של כ-5,500 שקל. 

בסופו של דבר התובע החליט כי סיכויי הבקשה לאישור להתקבל נמוכים וביקש להסתלק מהתביעה.

חברת אחוזת החוף הביעה נכונות להוסיף כיתוב על מכונות התשלום בחניון בנוסח: "השהייה בחניון עד 15 דקות ללא תשלום", וכן לשלם לעורך דינו של התובע שכר טרחה בסך 4,000 שקל. פייביש צירף לבקשת ההסתלקות תצהיר בו כתב כי הוא לא קיבל במישרין או בעקיפין טובת הנאה כלשהי בגין הסתלקות מהתביעה.

השופטת דליה אבי-גיא קיבלה את בקשת ההסתלקות, וקבעה כי "לאחר שעיינתי בבקשה לאישור ובתשובה לה, ובחנתי את נימוקי הצדדים המפורטים בבקשת ההסתלקות, נחה דעתי כי אין לכאורה מקום להמשך ניהול ההליך הייצוגי".

 

ת"צ 21953-04-13

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:43
קומיט וכל טופס במתנה