שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הרשעה: השוטר היכה באגרופיו בפניו של נהג תמים שעצר, חנק אותו וקיללו

חדשות

הרשעה: השוטר היכה באגרופיו בפניו של נהג תמים שעצר, חנק אותו וקיללו , צילום: צילום: גלר
הרשעה: השוטר היכה באגרופיו בפניו של נהג תמים שעצר, חנק אותו וקיללו
06/02/2014, אנה נודל

שוטר הסיור דוד ריינשטיין מתחנת 'מעלה אדומים' הורשע בעבירות איומים ותקיפה. השוטר נצמד עם הניידת למכוניתו של המתלונן וכשזה פתח את חלון הרכב, השוטר היכה אותו בפניו באגרופו, חנק אותו בצווארו, אמר לו שהוא "נהג זבל" וקילל אותו. ריינשטיין טען להגנתו כי מדובר בטעות בזיהוי

 

המחלקה לחקירת שוטרים הגישה כתב אישום נגד שוטר הסיור דוד ריינשטיין מתחנת מעלה אדומים בגין עבירות איומים ותקיפה. השוטר סייר בניידת משטרה באזור מישור אדומים ובמהלך הסיור הורה למתלונן באמצעות מערכת הכריזה שבניידת לעצור את רכבו בצד. המתלונן סבר כי הכריזה אינה מופנית אליו והמשיך בנסיעה. השוטר נצמד עם הניידת למכוניתו של המתלונן והוא עצר בצד הכביש.

לפי כתב האישום, כאשר המתלונן פתח את חלון הרכב השוטר הכה אותו בפניו באגרופו, חנק אותו בצווארו, אמר לו שהוא "נהג זבל" וקילל אותו. כמו כן השוטר אמר לנהג שאם הוא יעבור עם רכבו בכביש פעם נוספת, הוא יגרום לילדיו לבכות עליו. לאחר מכן השוטר עזב את המקום מבלי שבדק את רישיונות הרכב של הנהג ומבלי שנקט כלפיו בכל פעולה אחרת. ריינשטיין כפר במיוחס לו וטען כי מדובר בטעות בזיהוי. 

בית משפט השלום בירושלים הרשיע את ריינשטיין בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום. השופט ירון מינטקביץ קבע בהכרעת הדין כי "אני מעדיף בבירור את עדות המתלונן על עדות הנאשם, וקובע במידת הודאות הנדרשת בפלילים כי האירועים התרחשו כפי שתוארו על ידו".

השופט ציין כי "המתלונן עשה רושם משכנע ומהימן ועדותו היתה עקבית, הגיונית וסדורה". השופט הוסיף כי "לא ראיתי כל סיבה מדוע יבדה המתלונן את האירוע. אין מדובר בתלונה שעלתה בתגובה לקבלת דוח תנועה או מעצר, שאז ניתן לחשוד במניע של המתלונן לפגוע במהימנותו של שוטר אשר הפעיל כלפיו סמכות, אלא בתלונה עצמאית של המתלונן, אשר הגיע למח"ש מיוזמתו". 

 

ת"פ 34173-10-12

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:61
קומיט וכל טופס במתנה