שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > השופטת טובה סיון, סגנית נשיאה בדימוס ושופטת משפחה, הלכה לעולמה

חדשות

השופטת טובה סיון, סגנית נשיאה בדימוס ושופטת משפחה, הלכה לעולמה, צילום: אתר בתי המשפט
השופטת טובה סיון, סגנית נשיאה בדימוס ושופטת משפחה, הלכה לעולמה
03/02/2014, עו"ד אורי ישראל פז

הנהלת בתי המשפט הודיעה בהלם על פטירתה בטרם עת של כב' השופטת טובה סיון, שאך לפני שלושה חודשים פרשה לגמלאות בגיל 67. הלווייתה תיערך מחר (יום ג'), בשעה 14:00 בבית העלמין "מורשה" ברמת השרון. בפסיקתה בענייני משפחה ביטאה השופטת סיון אמביוולנטיות ואומץ לב שיפוטי

הנהלת בתי המשפט הודיעה בצער רב על פטירתה של כב' השופטת טובה סיון, סגנית נשיאה בדימוס, בתי המשפט לענייני משפחה מחוז תל-אביב יפו.

הלווייתה תתקיים ביום שלישי, ד' באדר א' תשע"ד (4 בפברואר 2014) בשעה 14:00 בבית העלמין "מורשה" ברמת השרון.

השופטת סיון נולדה בגרמניה, ובשנת 1948 עלתה ארצה. בשנת 1966 היא סיימה בית ספר תיכון גימנסיה הרצליה בתל אביב, ובשנים 1981-1966 שירתה בצה"ל.

בשנת 1980 היא סיימה את לימודיה בחוג המשולב באוניברסיטת בר-אילן (סוציולוגיה, כלכלה ומדעי המדינה), חמש שנים מאוחר יותר סיימה בהצלחה את לימודי המשפטים באוניברסיטת בר-אילן.

בשנים 1987-1986 התמחתה בבית המשפט המחוזי בתל אביב ובמשרד עורכי דין, ובשנת 1987 הוסמכה כעורכת דין. במשך שני עשורים, בשנים 1998-1978, היא עבדה כעורכת דין עצמאית בתחום דיני העבודה. עד שבינואר 1998 מונתה לכהונת שופטת של בית משפט השלום במחוזות ת"א והמרכז. לאחר למעלה מעשור, בספטמבר 2009 מונתה השופטת סיון לכהונת סגנית נשיא בתי המשפט לענייני משפחה מחוז תל-אביב.

פסיקה אמביוולנטית ואמיצה

בפסיקתה בענייני משפחה ביטאה השופטת סיון אמביוולנטיות ואומץ לב שיפוטי. השופטת סיון התפרסמה ברבות שנות השיפוט שלה במספר פסקי דין אמיצים בתחום דיני המשפחה. כך, בקיץ 2013 חייבה סרבנית גט שסירבה לקבל את הגט במשך 15 שנה לפצות את בעלה ברבע מיליון שקל. השופטת סיון חייבה ב-250 אלף שקל אישה שסחטה את בעלה כספית, ופסקה כי "השימוש ב'נשק' מניעת הגט – פסול, אך האישה לא בוחלת בדבר למנוע את מתן הגט, תוך שימוש ציני בערכאות".

השופטת סיון קיבלה את תביעת הבעל וקבעה דברים כדורבנות: "מדובר במקרה מובהק של אישה שאינה בוחלת בדבר ועושה כל שלאיל ידה כדי למנוע ולעכב את מתן הגט, תוך שימוש ציני באפשרות הקיימת לעשות כן, בטווח שבין סמכויות שתי הערכאות והדין העברי". השופטת סיוון פסקה כי לא מצאה ממש בטענות האישה, שכן "כעולה מהחומר המצוי בפני, הנתבעת לא הגישה תביעה לחלוקת הרכוש. יתרה מזאת, קיימת החלטה חד-משמעית של ביה"ד הרבני כי לא מגיעה לה תוספת כתובה וכן אין חולק כי התובע שילם משך שנים רבות את מזונותיה, עד שאלה הופסקו וזאת בעטיה של הנתבעת והתנהגותה" (תמ"ש 31523-04-12).

בפסק דין אחר שלה ביטלה השופטת סיון הסכם גירושין, בגלל שהבעל ניהל חיים כפולים באמתלה שהוא עובד ב"מוסד". השופטת סיון קבעה כי ויתורי האישה על חלק מזכויותיה הרכושיות נעשו בהסתמך על מצגי הבעל לידידות ואמון בבסיס יחסיהם וכי מדובר במצגי שווא נוכח הגילוי שהבעל ניהל מערכת יחסים זוגית מקבילה בהיחבא, במסגרתה אף נולדו לו שלושה ילדים ותוך שקריו ב"סיפור כיסוי" להיעדרויות ממושכות בשל עבודתו ב"מוסד". לכן האישה תפוצה על סבלה ב-200 אלף שקל (תמ"ש 6771-07).

אך לאחרונה הכריעה השופטת סיון, לאחר שכבר פרשה לגמלאות לפני כשלושה חודשים, במחלוקת סביב יורשי עזבון של איש העסקים המנוח יולי עופר (ת"ע 27057-05-122, תמ"ש 25161-06-122). מדובר באחד מסכסוכי הירושה הגדולים בישראל בשנים האחרונות, בין ליאורה ודורון עופר, ילדיו של איל ההון המנוח, יולי עופר, סביב ירושת אביהם. השבוע הגיש דורון עופר ערעור על החלטתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

שרת המשפטים, ציפי לבני, אמרה: "הלכה לעולמה השופטת טובה סיון, שהייתה שופטת מקצועית ומסורה מאוד בעולם המשפט הישראלי, שלא רק הכריעה במקרים קשים ורגישים, אלא גם עשתה זאת באופן שקול אך יעיל, ובצורה שהגבירה את אמון הציבור בעבודתה. היא לא חששה לקבוע תקדימים, והתעקשה תמיד לפסוק בהתאם לדרכה הפנימית. יהי זכרה ברוך, ותנחומיי למשפחתה".

 

לקריאה נוספת, ראו:

בוטל הסכם גירושין: הבעל ניהל חיים כפולים באמתלה שהוא עובד ב"מוסד"

סירבה לקבל את הגט 15 שנה ותפצה את בעלה ברבע מיליון שקל

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:29
קומיט וכל טופס במתנה