שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פיצול מחוז תל אביב-מרכז בסניגוריה הציבורית – מהיום שישה מחוזות

חדשות

פיצול מחוז תל אביב-מרכז בסניגוריה הציבורית – מהיום שישה מחוזות, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty Images Israel
פיצול מחוז תל אביב-מרכז בסניגוריה הציבורית – מהיום שישה מחוזות
02/02/2014, עו"ד אורי ישראל פז

בסניגוריה הציבורית הוחלט להצטרף לחלוקה המסורתית לשישה מחוזות נפרדים, בדומה לחלוקה בבתי המשפט ובפרקליטות. בנוסף לארבעת המחוזות הקיימים (ירושלים, דרום, צפון וחיפה), מהיום יפוצל מחוז תל אביב-מרכז לשני מחוזות. מחוז ת"א-מרכז הוא המחוז בעל נפח הפעילות הגדול ביותר בסניגוריה הציבורית, המטפל בכ-40 אלף הליכים בשנה ועוסק בכ-37% מעבודת הייצוג המשפטי

החל מהיום (2.2.2014), יתחיל מחוז תל אביב-מרכז של הסניגוריה הציבורית לפעול כשני מחוזות נפרדים –  מחוז תל אביב ומחוז מרכז. על פיצול המחוז הוחלט בהנהלת הסניגוריה הציבורית, בתמיכתה של הנהלת משרד המשפטים, בעקבות המלצות הייעוץ הארגוני שנערך בסניגוריה לפני מספר שנים.

בסניגוריה הציבורית פועלים כיום חמישה מחוזות: מחוז תל אביב-מרכז, מחוז ירושלים, מחוז הדרום, מחוז חיפה ומחוז הצפון. בנוסף אליהם פועלת יחידת המטה של הסניגוריה הארצית. עם פיצולו של מחוז תל אביב-מרכז לשני מחוזות, תהיה חלוקתה של הסניגוריה הציבורית למחוזות דומה לזו הקיימת בבתי המשפט ובפרקליטות.

עם הקמת הסנגוריה הציבורית בשנת 1996 היה מחוז תל אביב-מרכז למחוז הראשון שהוקם, וממנו צמחה הסניגוריה הארצית וכן המחוזות האחרים שהוקמו לאחר מכן בהדרגה ברחבי הארץ. מדובר במחוז בעל נפח הפעילות הגדול ביותר בסניגוריה הציבורית, המטפל בכ-40 אלף הליכים בשנה ועוסק בכ-37% מעבודת הייצוג בסניגוריה הציבורית. המחוז מעסיק 33 עורכי דין "פנימיים" שהם עובדי מדינה ועובד עם כ-400 עורכי דין "חיצוניים" מהמגזר הפרטי, המייצגים מטעם הסניגוריה הציבורית.

את תפקיד הסניגורית המחוזית במחוז המרכז תמלא עו"ד דורית נחמני-אלבק, ולתפקיד הסניגור הציבורי המחוזי (בפועל) במחוז תל אביב מונה ד"ר אלקנה לייסט. כן נבחרו מבין עורכי הדין מנהלי מחלקות ואחראי תחומים שונים כגון מעצרים, אסירים, פסיכיאטריה, נוער, פיקוח ומינויים.

"אני רואה בפיצולו של מחוז תל אביב-מרכז לשני מחוזות נפרדים, שמוטת השליטה שלהם סבירה, מהלך חשוב ביותר לסניגוריה הציבורית, שיביא ליעילות, להפחתת עומס העבודה המוטל על נושאי התפקידים ולשיפור השירות לאזרח", מסר הסניגור הציבורי הארצי, ד"ר יואב ספיר. "הפיצול נכון גם מבחינת עורכי הדין העובדים עם הסניגוריה – הוא יאפשר קליטת עורכי דין נוספים, והוא ימקד את עבודתם באזור גיאוגרפי מוגדר. תחילת העבודה בשני מחוזות נפרדים מציבה בפנינו אתגרים מקצועיים וניהוליים לא פשוטים. אני בטוח שעובדי הסניגוריה הציבורית במחוזות החדשים, בהנהגתם הטובה של דורית ואלקנה, יעמדו בהם בהצלחה".

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:142
קומיט וכל טופס במתנה