שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בית המשפט העליון עיכב את ריצוי שנת המאסר שנגזרה על דני דנקנר

חדשות

בית המשפט העליון עיכב את ריצוי שנת המאסר שנגזרה על דני דנקנר, צילום: צילום: בוצ'צ'ו
בית המשפט העליון עיכב את ריצוי שנת המאסר שנגזרה על דני דנקנר
30/01/2014, אנה נודל

השופט נעם סולברג קיבל את הבקשה של דני דנקנר, יו"ר בנק הפועלים לשעבר, לעכב את ריצוי עונש המאסר שנגזר עליו עד למתן פסק הדין בערעור, "כדי שלא ירצה את עונשו בטרם יישמע ערעורו". דנקנר נדון לשנת מאסר בפועל בעקבות הרשעתו במרמה והפרת אמונים. עיכוב הביצוע אינו חל על תשלום הקנס שהוטל עליו בסך מיליון שקל, וצו עיכוב היציאה מהארץ יעמוד בעינו

בית המשפט העליון הורה אמש לעכב את ביצוע עונש המאסר שנגזר על דני דנקנר, יו"ר בנק הפועלים לשעבר, על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב.

דנקנר הורשע על-פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון במרמה והפרת אמונים בתאגיד, בפגיעה בניהול תקין של עסקי תאגיד בנקאי, ובשתי עבירות של קבלת דבר בתחבולה, ונדון לשנת מאסר בפועל, שנת מאסר על-תנאי, וקנס כספי בסך של מיליון שקל.

בערעור שהגיש על רכיב המאסר שבגזר הדין, התבקש במקביל לעכב את ביצוע עונש המאסר עד למתן פסק הדין בערעור. דנקנר טען בערעור – באמצעות עורכי הדין יורם ראב"ד, יוסי בנקל, נבות תל צור וטל שפירא – כי העונש שנגזר עליו הוא "חסר תקדים בחומרתו ואיננו עולה בקנה אחד עם העיקרון בדבר יחס הולם בין חומרת מעשה העבירה לבין סוג ומידת העונש המוטל בעקבותיו".

בית המשפט העליון קיבל כאמור את בקשתו של דנקנר, והורה על עיכוב ביצוע עונש המאסר עד למתן פסק דין בערעור.

השופט נעם סולברג החליט כי "בהתחשב עם אורכה של תקופת המאסר, על מנת לאפשר למבקש לממש את זכות הערעור, וכדי שלא ירצה את עונשו בטרם יישמע ערעורו, מן הראוי לעכב את ביצוע עונש המאסר". השופט סולברג קבע כי עיכוב הביצוע אינו חל על תשלום הקנס בסך מיליון שקל, וכי צו עיכוב היציאה מהארץ יעמוד בעינו.

לקריאה נוספת, ראו:

 

גזר דין מרתיע: דני דנקנר ירצה שנת מאסר וישלם קנס של מיליון שקל

 

ע"פ 677/14

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:233
קומיט וכל טופס במתנה