שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שופטי המחוזי: להתאים את החוק בישראל לחלוקת רכוש בעידן הסטארט אפ

חדשות

שופטי המחוזי: להתאים את החוק בישראל לחלוקת רכוש בעידן הסטארט אפ, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty Images Israel
שופטי המחוזי: להתאים את החוק בישראל לחלוקת רכוש בעידן הסטארט אפ
16/01/2014, מערכת תקדין

ישעיהו שנלר וד"ר מיכל אגמון-גונן יוצאים בקריאה לתיקון חוק יחסי ממון, שכן חלוקת הרכוש של העידן החדש, דוגמת חברות סטארט אפ וקרנות הון סיכון, היא כיום בלתי אפשרית בשל הקושי להעריך את שוויון של חברות אלו והיעדרה של הנחיית המחוקק

שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב, סגן הנשיאה ישעיהו שנלר וד"ר מיכל אגמון-גונן, קראו השבוע בכנס של מרכז רקמן לקידום מעמד האישה באוניברסיטת בר-אילן, להתאמת חוק יחסי ממון, לפיו מחולק בישראל רכוש בין בני זוג שנפרדים, למציאות העסקית החדשה.

לדברי השופטים שנלר ואגמון-גונן, חלוקת הרכוש של העידן החדש, דוגמת חברות סטארט אפ וקרנות הון סיכון, היא כיום בלתי אפשרית בשל הקושי להעריך את שוויון של חברות אלו ולאור היעדרה של הנחיית המחוקק. השופט שנלר ציין כי "גם אם לאחר איזון משאבים נקבע כי חברה צריכה להתחלק בין שני בני הזוג שווה בשווה, האם הגיוני שנורה לבעל החברה למכור אותה על מנת לשלם לבן הזוג את חלקו? אין בכך היגיון".

"מעל 95% מחברות ההזנק נכשלות בסופו של תהליך. האם עלינו לפסוק לפי הסטטיסטיקה ולהחליט כי בן הזוג לא מקבל כלום? או שעלינו להעריך שחברת ההזנק תהפוך ל"ווייז" ולפסוק לטובת בן הזוג מיליונים?", תמהה השופטת ד"ר אגמון-גונן.

ראש מרכז רקמן, פרופ' רות הלפרין-קדרי, אמרה בכנס כי "לבתי המשפט לענייני משפחה אין כיום כלים לחלוקת הרכוש של העידן הנוכחי. בעוד שבערכאות האחרות מחולקות חברות בהליכים ממושכים ומעמיקים, בעזרת תחזיות מלומדות ופסקי דין של מאות עמודים, בתי המשפט למשפחה למעשה מפרקים חברות, כולל חברות ענק, בתהליך קצר וחסר בסיס".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:233
קומיט וכל טופס במתנה