שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שופטת הורתה לבית החולים לבצע ניתוח להוצאת זרע כחלק מטיפולי פוריות

חדשות

שופטת הורתה לבית החולים לבצע ניתוח להוצאת זרע כחלק מטיפולי פוריות, צילום: צילום: Getty Images Israel
שופטת הורתה לבית החולים לבצע ניתוח להוצאת זרע כחלק מטיפולי פוריות
07/01/2014, עו"ד אנה נודל

חולה בסכיזופרניה שביקש להביא ילד עם רעייתו נדרש במסגרת טיפולי הפוריות לניתוח להוצאת זרע. בית החולים דרש לקבל צו מבית המשפט בעקבות המלצות ועדת מור-יוסף. השופטת אספרנצה אלון: "הזכות להורות נתפסת כזכות טבעית, המגשימה ומבטאת את הצורך בהמשכיות, זכות חשובה לכבוד האדם, למימושו האישי והגשמה עצמית"

החסוי שהוא כיום בן 32 איבד בהיותו בן 18 את אחיו בתאונת דרכים ומאז חלה התדרדרות במצבו הנפשי. הוא אובחן כחולה בסכיזופרניה פרנואידית ולאורך השנים הוא מטופל תרופתית ונמצא במעקב במרפאה לבריאות הנפש.

לפני כשבע שנים הוא התחתן ובני הזוג רצו להביא ילד לעולם, אך לא הצליחו. שנתיים לאחר הנישואים הם החלו לעבור טיפולי פוריות. הטיפולים לא צלחו והחסוי נדרש לעבור ניתוח להוצאת זרע. בית החולים התנה את ביצוע הניתוח בקבלת צו בית משפט בעקבות המלצות הוועדה הציבורית לבחינת נושא הפריון וההולדה, ועדת מור-יוסף. אחותו ואביו, האופוטרופוסים של החסוי, פנו לבית המשפט לענייני משפחה בחיפה לקבלת הצו.

בהמלצת היועץ המשפטי לממשלה, בית המשפט הורה על ביצוע תסקיר מטעם עובד סוציאלי, כדי לבחון האם החסוי מסוגל לתת הסכמה מדעת לטיפולי הפוריות והאם רעייתו תהיה מסוגלת לטפל בילד. המחלקה לשירותים חברתיים הגישה שני תסקירים חיוביים. בתסקירים נכתב כי החסוי ורעייתו הינם זוג שזוכים לתמיכה מהאפוטרופוסים שהינם משמעותיים בהתנהלות החסוי. לפי הערכת העובדים הסוציאליים, האפוטרופוסים ימשיכו לתמוך בזוג וילוו אותם אם יהיו להם ילדים. בחוות הדעת נכתב כי לאשת החסוי יש את היכולת והמיומנות הבסיסית בטיפול בתינוק העתידי.

השופטת אספרנצה אלון קיבלה את הבקשה למתן צו המורה לבית החולים לבצע את הניתוח הנדרש במסגרת טיפולי הפוריות. השופטת הדגישה כי הזכות להורות הינה זכות יסוד וכתבה כי "הזכות להורות נתפסת כזכות טבעית, המגשימה ומבטאת את הצורך בהמשכיות, זכות חשובה לכבוד האדם, למימושו האישי והגשמה עצמית".

השופטת אלון התרשמה כי החסוי נתן הסכמתו מדעת לביצוע הניתוח להמשך טיפולי הפוריות, וכי רעייתו תהיה מסוגלת לטפל בילד. "באשר לטובת הילד – כאמור התרשמתי מכמיהת ההורים לילד, מרצונם הכן, הנחרץ והמתמשך להביאו לעולם – כל אלו ועוד יעניקו לקטין מצע רגשי ונפשי איתן ויבטיחו את טובתו".

 

א"פ 6036-10-08

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:67
קומיט וכל טופס במתנה