שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אב ושני בניו נשלחו לכלא על הפעלת רשת הימורים והעלמת מיליונים

חדשות

אב ושני בניו נשלחו לכלא על הפעלת רשת הימורים והעלמת מיליונים, צילום: צילום: Roce
אב ושני בניו נשלחו לכלא על הפעלת רשת הימורים והעלמת מיליונים
24/12/2013, עו"ד אורי ישראל פז

בני משפחת טליס ירצו עונשי מאסר ממושכים ונקנסו בלמעלה מחצי מיליון שקל. השופט עודד מודריק קבע כי "יש משום סתירה הגיונית בטענה שיש להקל בעונשו של מי שביצע עבירה, בגלל ההשלכות של מעשה העבירה על מצבו האישי, הנפשי והכלכלי. אין לנאשמים אלא להתגולל על עצמם"

השופט עודד מודריק מבית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (24.12.13) עונשי מאסר בפועל על בני משפחת טליס, האב יהודה ושני בניו שיר וגיא, בשל חלקם בפרשה שכונתה "קווין מרי" בשנים 2004-2001.

לטענת הפרקליטות, רשת ההימורים הבלתי-חוקית גלגלה לפחות 80 מיליון שקל, אבל השמיטה 95% מהכנסותיה (76 מיליון שקל), ואגב כך ביצעה עבירות הלבנת הון בהיקף של 4.2 מיליון שקל.

השלושה הודו במיוחס להם במסגרת הסדר טיעון בשורה ארוכה של עבירות מס, וכן בניהול ההימורים ובהלבנת הון. במסגרת האישור של הסדר הטיעון נגזרו על יהודה טליס 41 חודשי מאסר, מתוכם 23 חודשים לריצוי בפועל והיתר על תנאי. כמו כן נגזר עליו קנס כספי בסך 250 אלף שקל. על שיר טליס נגזרו 26 חודשי מאסר, מתוכם 14 חודשי מאסר בפועל והיתר על תנאי. כמו כן, נגזר עליו קנס בסך 150 אלף שקל.

על גיא טליס נגזרו 16 חודשי מאסר, מתוכם 4 חודשים לריצוי בפועל בדרך של עבודות שירות. בנוסף, הושת עליו קנס בסך 30 אלף שקל. על החברות המוביל בפרסום בע"מ, המוביל בבניה בע"מ והמוביל בגז התקנות בע"מ, נגזרו קנסות בסך 150 אלף שקל לכל אחת.

על פי גזר הדין, בני משפחת טליס היו מעורבים בהקמת והפעלת רשת הימורים לא חוקיים תחת השם "קווין מרי". בני המשפחה הפעילו רולטה בדירה שהייתה ברשותם ברחוב דיזנגוף בתל אביב, ושידרו את פעילותה בשידור חי במשך 24 שעות ביממה, באמצעות לוויין, לבתי האינטרנט-קפה ברחבי הארץ ובאירופה.

ההימורים התבצעו באמצעות הטענת כרטיסים חכמים שסופקו לבתי האינטרנט-קפה על ידי "גובי כספים" של "קווין מרי", והיה צורך בהטענתם בנקודות "קרדיט" שוות ערך לכסף, כדי שניתן יהיה להמר במחשבי "קווין מרי" בבתי האינטרנט-קפה. למשפחת טליס היתה שליטה בלעדית על היקף הטענת הכרטיסים החכמים בנקודות הקרדיט.

שלושת המורשעים ניהלו את ענייני הרשת הלא-חוקית ממשרדי החברות שבידיהם, והפיצו שמועות שקריות לפיהן רשת ההימורים "קווין מרי" מופעלת ממוקד שנמצא באירופה, כדי לטשטש את העקבות שיובילו אליהם. פעילות ההימורים הניבה להם מיליוני שקלים, עליהם כאמור לא דיווחו לרשות המסים.

בני משפחת טליס הורשעו על שניצלו את החברות הכשרות שניהלו כדי לבצע את כל הפעילות השוטפת של רשת ההימורים. השלושה אף שכרו את חברת "שלמוג" (הנאשמת אף היא בפרשה) שסיפקה להם שירותים טכניים, ועובדיה היו אחראים לאחזקה הטכנית של הרולטה הממוחשבת ואמצעי הלוויין.

הונאת המהמרים נמחקה מכתב האישום

סנגורי הנאשמים טענו בין השאר כי בכתב האישום המתוקן נמחקו העבירות שתיארו תרמית בדרכי ההפעלה של רולטות ההימורים. מעיקרה ייחסה הפרקליטות לנאשמים הונאה של המהמרים השונים. האישום הזה היה מרכז הכובד של כתב האישום המקורי. הדבר התפרסם ברבים ומשפחת טליס הייתה נתונה לחששות כבדים מפני פגיעת ידו של קהל המהמרים, שכן אלה הרגישו עצמם מרומים. המשפחה ירדה למחתרת ולדבר היו השלכות כלכליות ונפשיות מרובות.

עוד טענו להגנתם עורכי הדין כי במשך כעשור מאז שנפתחה חקירת הפרשה, היו חיי הנאשמים לגיהינום והם סבלו סבל אדיר. יהודה חלה במחלת הסרטן. הוא עבר ניתוחים רבים וגם כעת הוא מוזמן לניתוח נוסף. הוא היה נשוי משך כ-50 שנה ונאלץ להתגרש מאשתו.

ואילו הבן שיר טליס סיים בהצלחה את לימודי המשפטים וכעת בעקבות הפרשה לא יוכל לעסוק בעריכת דין.

"אין ספק שהנאשמים סבלו מנזקים כספיים ונזקים נפשיים כתוצאה מהחקירות שהתנהלו נגדם וכתוצאה מהגשת כתב האישום, לאורך התקופה הממושכת שמסוף 2004 ועד הנה", קבע השופט מודריק. "אולם הנאשמים אחראיים לעיקר ההשלכות הללו... יש משום סתירה הגיונית בטענה שיש להקל בעונשו של מי שביצע עבירה, בגלל ההשלכות של מעשה העבירה על מצבו האישי, הנפשי והכלכלי".

השופט מודריק הוסיף כי "אין לנאשמים אלא להתגולל על עצמם", שכן "אין לך עונש אם אין בו הכבדה מסוימת על הנאשם".

"הטענה שההסדר להסרת המחדל שנעשה עם רשויות המס משקף את השווי האמיתי של ההכנסות והעלמות המס שביצוע הנאשמים, אינה מקובלת עלי", הוסיף השופט מודריק. "יהא טיבה של ההסכמה שהושגה אשר יאה – אין הדבר משליך על היקפן הכספי של פרשיות העבירה".

יצוין כי בפרשה זו היו נאשמים נוספים שעניינם הסתיים (מלבד נאשם נוסף שממתין למתן גזר דין). את המדינה ייצגו עורכות הדין ליאת מנור ויפעת גדנקן מפרקליטות תל אביב (מיסוי וכלכלה). את הנאשמים ייצגו עורכי הדין קובי ואורי גולדמן.

 

ת"פ 40549-12-09

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:149
קומיט וכל טופס במתנה