שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חשדות לשוחד בתאגיד המים של תל אביב – 20 חשודים נעצרו ועוכבו לחקירה

חדשות

חשדות לשוחד בתאגיד המים של תל אביב – 20 חשודים נעצרו ועוכבו לחקירה, צילום: מים
חשדות לשוחד בתאגיד המים של תל אביב – 20 חשודים נעצרו ועוכבו לחקירה
18/12/2013, עו"ד אנה נודל

על פי החשד, עובדים בתאגיד המים והביוב מי אביבים קיבלו שוחד מקבלנים אשר זכו במכרזי התאגיד תמורת ניתוב קריאות מוקד לטיפולם ואישור דרישות תשלום מנופחות

בתום חקירה סמויה שנמשכה מספר חודשים עצרה המשטרה ועיכבה לחקירה למעלה מעשרים חשודים בפרשת השוחד בתאגיד המים והביוב של תל אביב יפו "מי אביבים".

במרכז החקירה נמצא חשד לביצוע עבירות שוחד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, גניבה ממעביד, זיוף, הלבנת הון ועבירות מס על ידי בכירים ועובדים במי אביבים, חברות קבלניות המועסקות על ידי התאגיד ומעורבים נוספים.

מממצאי החקירה עלה חשד כי עובדים בתאגיד חברו לחברות קבלניות המועסקות כזכייניות על ידי התאגיד בכפוף למכרז וקיבלו מהן שוחד בתמורה לניתוב קריאות מוקד לטיפולן ולאישור דרישות תשלום מנופחות על בסיס דיווח כוזב על תיקון בהיקפים גדולים מהנדרש ומזה שבוצע בפועל.

לפי החשד, החברות הנפיקו לתאגיד חשבוניות מנופחות ועשו שימוש בחשבוניות פיקטיביות. אותם הקבלנים היו מעורבים בניסוח המכרז של התאגיד ולאחר זכייתם היו מבצעים עבודות בהיקף נמוך יותר ממה שהופיע במכרז. היקף העבודות שנמסרו לחברות הקבלניות נאמד בעשרות מיליוני שקלים.

החשוד המרכזי בפרשה הוא יוסי ליבוביץ, מנהל מחלקת שליטה ובקרה בחברת מי אביבים, שהיה האחראי לאישור חשבונות הספקים. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו בשישה ימים. ליבוביץ חשוד בקבלת שוחד, מתן שוחד, מרמה והעלמת הכנסות. השופט שמעון שטיין קבע כי חלקו של ליבוביץ בפרשה הינו משמעותי ביותר וכי קיים חשש קונקרטי וכללי לשיבוש הליכי החקירה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:68
קומיט וכל טופס במתנה