שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מעל 55 אלף עורכי דין בישראל: עורך דין אחד על כל 150 תושבים

חדשות

מעל 55 אלף עורכי דין בישראל: עורך דין אחד על כל 150 תושבים, צילום: הנשיא גרוניס בשולחן הכבוד בטקס הסמכת עורכי דין, דצמבר 2013. צילום: יוסי זמיר, דוברות הלשכה
מעל 55 אלף עורכי דין בישראל: עורך דין אחד על כל 150 תושבים
18/12/2013, עו"ד אורי ישראל פז

אמש בטקס ההסמכה של 1,324 עורכי דין חדשים בירושלים הציע הנשיא גרוניס "לתעל את מספר עורכי הדין הרב לטובת סיוע לאזרחים ולאלה שידם אינה משגת". ראש הלשכה ברזילי: "הלשכה חצתה את קו 55 אלף עורכי הדין, זה משליך על הציבור כולו ולא רק על ציבור עורכי הדין – יש ליישם בדחיפות שינוי מהותי בכניסה לשערי המקצוע. לא ניתן להמתין יותר"

אמש הצטרפו בטקס ההסמכה שנערך בבנייני האומה בירושלים המושלגת 1,324 עורכי הדין חדשים ל-53,886 עורכי דין פעילים החברים בלשכה. בכך מספרם הכולל של החברים הפעילים יעלה על 55 אלף עורכי דין.

המוסמכת הצעירה ביותר הערב שקיבלה את רישיונה  בת 21 והמבוגרת ביותר בת 67. כמו כן, שיעור הנשים (49.5%) שהוסמכו כמעט זהה לשיעור הגברים (50.5%). שיעור הגברים שהסמכו אתמול (669) כמעט זהה לשיעור הנשים (655). מספר המוסמכים הגדול ביותר משתייך למחוז תל אביב, עם 871 מוסמכים, אחריו מוביל מחוז חיפה עם 169 מוסמכים. מחוז ירושלים במקום השלישי מונה כ-138 מוסמכים, מחוז הדרום מונה 86 מוסמכים ומחוז הצפון מונה 60 מוסמכים.

329 מבין המוסמכים החדשים הם בוגרי האוניברסיטאות. אוניברסיטת תל אביב מובילה עם 112 מוסמכים חדשים, אחריה נמצאת האוניברסיטה העברית עם 89 מוסמכים. 69 מוסמכים הם בוגרי אוניברסיטת חיפה, ו-59 הם בוגרי אוניברסיטת בר אילן.

בנוסף לבוגרי האוניברסיטאות, הצטרפו אמש ללשכה 964 מוסמכים חדשים בוגרי מכללות, מתוכם: 249 הם בוגרי הקריה האקדמית קריית אונו, 247 הם בוגרי המרכז הבינתחומי, 117 הם בוגרי המכללה למנהל,  109 הם בוגרי מכללת רמת גן, 94 הם בוגרי מכללת שערי משפט, 87 הם בוגרי מכללת נתניה, 55 הם בוגרי המרכז האקדמי כרמל, ושישה בוגרים מהקריה האקדמית בצפת.

מאבק למען עתיד המקצוע

"לשכת עורכי הדין מונה עתה 55 אלף עורכי דין, יש ליישם בדחיפות שינוי מהותי בתנאי הכניסה למקצוע, לא ניתן להמתין יותר, זהו האתגר הגדול ביותר העומד בפני הלשכה במאבקה על עתיד המקצוע", אמר בטקס ההסמכה ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי. בטקס ההסמכה החגיגי, כאמור הצטרפו לשורותיה של הלשכה 1,324 חברים חדשים. הטקס נערך במעמד נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, ויו"ר ועדת ההתמחות, עו"ד אורן פרסקי.

ברזילי בירך את המוסמכים החדשים והביע דאגה באשר למספר עורכי הדין הפעילים בארץ: "השמירה על איכותו של המקצוע, מחייבת את הארכת תקופת ההתמחות ושינוי מתכונת הבחינה באופן שיקנה את מכלול הכלים הפרקטיים להכשרת המתמחה, אלו נושאים שאין בכוונת הלשכה להתפשר בהם, מאחר ויש בהם כדי להשליך לא רק על ציבור עורכי הדין אלא גם על הציבור כולו. לא ניתן להמתין יותר. פעלנו עם הממשלה הקודמת ונמשיך לפעול עם הממשלה הנוכחית על מנת שהמלצות לשכת עורכי הדין בנושא תתקבלנה במלואן. זהו מאבק למען עתיד ומעמד מקצוע עריכת הדין, וזהו האתגר החשוב ביותר בפניו ניצבת לשכת עורכי הדין".

הנשיא גרוניס אמר בטקס כי הוא נרגש להשתתף בטקס זה בראשונה כנשיא בית המשפט העליון, וגילה כי טקס ההסמכה שלו נערך בשנת 1969. הנשיא גרוניס הזכיר את המספר ההולך וגדל בקצף מסחרחר של מספר עורכי הדין, והציע לתעל את הגידול הטבעי לעזרה ולסיוע משפטי בעניינים אזרחיים לכל אותם אזרחים נזקקים ולאלה שידם אינה משגת לקבל שירות משפטי למימוש זכויות ולהגנה עצמית: "בעזרת הידע שלכם קחו חלק בקליניקות המשפטיות ובתוכנית של לשכת עורכי הדין 'שכר מצווה' המעניקה סיוע משפטי ללא תשלום".

הנשיא גרוניס ציין כי מערכת המשפט שוקדת על ייעולה. בין יתר הדרכים ציין את קיצור פסקי הדין, "על פסקי הדין להיות קצרים ועניינים. כוחו המשכנע של הטיעון אינו תלוי באורכו אלא בהגיוני הפנימי המבוסס על הפסיקה". לסיום אמר למוסמכים החדשים: "הימנעו מדיונים מיותרים בבית המשפט – שמירה על כבוד המקצוע הוא שמירה על כבודכם האישי".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:220
קומיט וכל טופס במתנה