שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מלון מרידיאן באילת יפצה אורחת בלמעלה מ-600 אלף שקל על מעידה בג'קוזי

חדשות

מלון מרידיאן באילת יפצה אורחת בלמעלה מ-600 אלף שקל על מעידה בג'קוזי, צילום: מלון מרידיאן אילת. צילום: יחסי ציבור
מלון מרידיאן באילת יפצה אורחת בלמעלה מ-600 אלף שקל על מעידה בג'קוזי
15/12/2013, עו"ד אנה נודל

כאשר פ' יצאה מהג'קוזי היא הניחה את כף רגלה על גרם המדרגות הצמוד לג'קוזי, ולפתע גרם המדרגות זז ממקומו והתרחק מהג'קוזי כשרגלה מונחת עליו. פ' מעדה, נפלה ונחבלה. השופט שלמה לבנוני פסק כי גרם מדרגות שאיננו חלק אינטגרלי לג'קוזי ומקובע אליו יכול להיות כפח יקוש לאורח המלון שמבקש לצאת מהג'קוזי, כשהוא סבור שהוא דורך על מדרגות יציבות ומקובעות, ומסתבר לו שלא כך הוא הדבר, שהרי רגליו דורכות על גרם מדרגות נייד, וממילא לא יציב

ל"פ הגישה לבית משפט השלום בחיפה תביעה נזיקית נגד רשת מלונות פתאל וחברת הביטוח כלל (המבטחת את המלון), בעקבות תאונה שאירעה לה בשנת 2009 במהלך השהות שלה במלון מרידיאן אילת. מספר שעות לאחר שפ' נכנסה לחדר במלון, היא רצתה לרחוץ בג'קוזי שהיה ממוקם במרפסת החדר בו התארחה. לאחר מספר דקות היא רצתה לצאת מהג'קוזי ולחזור לחדר.

לטענתה, כאשר הניחה את כף רגלה על גרם המדרגות הצמוד לג'קוזי, גרם המדרגות זז ממקומו והתרחק מהג'קוזי כשרגלה מונחת עליו. האורחת מעדה, נפלה ונחבלה. היא טענה שהמלון התרשל בכך שלא חיבר את המדרגות לג'קוזי או לרצפה.

המלון מרידיאן טען כי "ככל שנפלה התובעת הרי מדובר בחלק מסיכוני החיים, ואין זאת אלא שהתובעת יצאה מן הג'קוזי בחוסר זהירות וחוסר תשומת לב".

גרם מדרגות נייד כפח יקוש

אבל סגן נשיא בית המשפט, השופט שלמה לבנוני, פסק כי "כאשר גרם המדרגות האמור ניצב כשהוא צמוד לג'קוזי, יכול אורח המלון הסביר דוגמת התובעת, להיות סבור שגרם מדרגות זה הוא חלק אינטגרלי לג'קוזי, ומקובע אליו. דבר זה, כמסתבר, יכול להיות כפח יקוש למי שמבקש לצאת מן הג'קוזי, כשהוא סבור שהוא דורך על מדרגות יציבות ומקובעות, ומסתבר לו שלא כך הוא הדבר, שהרי רגליו דורכות על גרם מדרגות נייד, וממילא לא יציב".

השופט לבנוני פסק כי "אמצעי הזהירות, משכך הם ברורים ופשוטים. די, לטעמי, בכך שכאשר החדרנית מסדרת את החדר לקראת כניסתם של אורחים חדשים, שתניח את גרם המדרגות כשהוא נפרד מן הג'קוזי. די בכך שכדי להיכנס לג'קוזי יהא חייב האורח להזיזו ולהצמידו אל הג'קוזי, על מנת להצביע עליו כשהוא יודע אל-נכון שמדובר בגרם מדרגות שאיננו מחובר או מקובע כאמור".בית המשפט חייב את המלון לפצות את לבנוני ב-522 אלף שקל, ופסק הוצאות בשיעור 20% מהפיצוי.

 

ת"א 47489-11-10

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:62
קומיט וכל טופס במתנה