שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בוטלה הרשעתו של איש התעשייה האווירית מהחזקת תמונות פדופיליות – מחשש לפיטוריו

חדשות

בוטלה הרשעתו של איש התעשייה האווירית מהחזקת תמונות פדופיליות – מחשש לפיטוריו, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
בוטלה הרשעתו של איש התעשייה האווירית מהחזקת תמונות פדופיליות – מחשש לפיטוריו
05/12/2013, עו"ד אנה נודל עו"ד אורי ישראל פז

נדיר: שלושה שופטי בית המשפט המחוזי בלוד קיבלו ערעור של עובד ותיק בתעשייה האווירית ולראשונה ביטלו את הרשעתו בעבירה של החזקת תמונות תועבה במחשבו, מחשש כי ההרשעה עלולה להביא לפיטוריו לאלתר מעבודתו בתעשייה הביטחונית. סנגורו בתגובה לפורטל תקדין: "האינטרס הציבורי נשמר כשהציבור הרוויח אדם משוקם ובעל דפוסי חשיבה מתוקנים, שיתנדב בקהילה בהיקף עצום של 300 שעות"

בצעד נדיר ויוצא דופן קיבלו שלושה שופטי בית המשפט המחוזי מרכז בלוד את הערעור שהגיש מורשע בעבירה של החזקת חומר תועבה במחשב הנייח בביתו, ביטלו את הרשעתו והטילו עליו  300 שעות לתועלת הציבור. בכך דחו השופטים אברהם טל, זהבה בוסתן ושירה בן שלמה את דרישת הפרקליטות להותיר את ההרשעה על כנה לנוכח חומרת התנהגותו של המערער, במיוחד כאשר החזיק בחומר התועבה במחשבו גם לאחר שנחקר בעניין על ידי המשטרה.

הפגת החשש שיחזור על מעשיו

בית משפט השלום ברחובות הרשיע את הנאשם על-פי הודאתו בהחזקת חומר תועבה במחשב הנייח שבביתו. הוא נדון לחודש מאסר לריצוי בעבודות שירות, לשישה חודשי מאסר על תנאי והועמד בפיקוח שירות המבחן למשך שנה. הנאשם ערער על הרשעתו ועל העונש שנגזר עליו.

האיש, שהוא אב לשתי בנות הלומדות באוניברסיטה ובעצמו מועסק מזה כ-30 שנה בתעשייה האווירית, טען בערעורו כי הרשעתו עלולה לגרום לפיטוריו, בשל ההסכם הקיבוצי המיוחד שחל במקום עבודתו. לפי ההסכם הקיבוצי, עובד שהורשע בעבירה פלילית שיש עמה קלון יפוטר ללא הודעה מוקדמת וללא פיצוי פיטורין.

שירות המבחן המליץ לבטל את הרשעתו של הנאשם בעקבות נסיבותיו האישיות והליך טיפולי אותו עבר. בתסקירים של שירות המבחן נטען כי ההליך הטיפולי "יש בו כדי להפיג את החשש שיחזור על מעשיו".

בזכות ההליך הטיפולי והחשש לפיטוריו

שופטי בית המשפט המחוזי מרכז בלוד החליטו כאמור באופן חריג לקבל את הערעור, ולבטל את הרשעתו של הנאשם. בית המשפט ביטל את עונש המאסר וקבעו כי הנאשם יבצע 300 שעות לתועלת הציבור. כמו כן, בית המשפט ביטל את המאסר על תנאי וחייב את הנאשם לחתום על התחייבות בסך 5,000 שקל כך שבשנתיים הקרובות לא יעבור עבירה בה הורשע.

"אף אנו, כמו בית המשפט קמא וכמו ב"כ המשיבה, איננו מקלים ראש בהתנהגותו של המערער", קבעו שופטי בית המשפט המחוזי, "אשר החזיק בחומר תועבה לפני ואחרי חקירת המשטרה, גם אם החומר הוחזק במחשבו הנייח בביתו ולא נעשה בו כל שימוש חיצוני". עם זאת, השופטים קבוע כי יש בצירוף שני נימוקי הערעור – ההליך הטיפולי שעבר בתקווה לזיכויו והחשש הוודאי לפיטוריו לאלתר מעבודתו בתעשייה האווירית, שם הוא עובד לפרנסתו ולפרנסת משפחתו מזה כ-30 שנה – "כדי לקיים את הדרישה של נסיבות חריגות על מנת להצדיק את ביטול הרשעתו של המערער".

סנגורו: "האינטרס הציבורי נשמר"

עו"ד יאיר מושיוב, שייצג את הנאשם, מסר בתגובה לפורטל חדשות תקדין: "אני מברך את בית המשפט המחוזי על תוצאת הערעור החריגה לבטל את הרשעת מרשי. שופטי ההרכב יישמו באופן מדויק ומלא את ההלכה הנוגעת לאי-הרשעת נאשם, לאחר שהודה במיוחס לו. כשמדובר הן בפגיעה בנאשם וביציבות הטיפולים אותם עבר, והן בסוג העבירה ונסיבות ביצועה המיוחדות, אכן היה מקום שלא לפגוע במי שעובד בתעשייה ביטחונית במשך כ-30 שנה והוא נטול כל עבר פלילי".

לדברי עוה"ד מושיוב, "שירות המבחן נפגש עם המערער פעמים רבות. הוא שולב בקבוצה ובהליך טיפולי, ובסופו של יום, קצינת המבחן התרשמה שמסוכנותו אכן נמוכה ושהטיפול הניב פירות, ולכן הומלץ לבטל את הרשעתו בדין. ההליך הפלילי הסתיים באופן שבו כל הצדדים יצאו נשכרים – האינטרס הציבורי נשמר כשהציבור הרוויח אדם משוקם ובעל דפוסי חשיבה מתוקנים, אשר יחזיר את חובו בדרך של פעילות התנדבותית בקהילה בהיקף עצום של 300 שעות, ואילו המערער זכה לטיפול מועיל מחד ושמירה על יציבות פרנסתו והתא המשפחתי שלו מאידך".

 

עפ"ג 37466-10-13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:65
קומיט וכל טופס במתנה