שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביה"ד: מכירת חברה כ"עסק חי" אינה מתירה למעסיק החדש לפטר עובדת בהריון

חדשות

ביה"ד: מכירת חברה כ"עסק חי" אינה מתירה למעסיק החדש לפטר עובדת בהריון, צילום: צילום: Getty images Israel
ביה"ד: מכירת חברה כ"עסק חי" אינה מתירה למעסיק החדש לפטר עובדת בהריון
28/10/2013, ליאור שדמי שפיצר

ביה"ד לעבודה בתל אביב יפו אישר את סירוב הממונה על עבודת נשים במשרד הכלכלה להתיר פיטורי עובדת בהריון רק בשל כך שמדובר כביכול במעסיק חדש, וקבע כי אין לתת הכשר להתנערות המוכרים מאחריותם כלפי העובדים

פסק דין שהתקבל לאחרונה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב יפו אישר את החלטת הממונה על חוק עבודת נשים במנהל הסדרה ואכיפה של משרד הכלכלה שלא לתת היתר לפיטוריה של עובדת בהריון בעת שהעסק שבו עבדה נמכר כ"עסק חי"‏.

העובדות בעסק – מכון לקוסמטיקה – עברו לעבוד בעסק החדש, מלבד העובדת בהריון, שהייתה בחודש התשיעי להריונה כשקיבלה הודעת פיטורים מוקדמת. הממונה פנתה לרוכש העסק לברר את סיבת הפיטורים, ומשלא ניתן לכך הסבר והרוכש לא הוכיח כי אי המשך העסקתה אינו קשור להריונה ולמועד צאתה לחופשת לידה, אסרה הממונה על הפיטורים.

הממונה התבססה בהחלטתה על כך שהעסק נמכר לרוכש כ"עסק חי", כאשר העסק למעשה המשיך לפעול וכל עובדיו המשיכו לעבוד דרך הרוכש החדש. הממונה קבעה כי מכירת העסק אינה מהווה שינוי מקום העבודה מבחינתה של העובדת, וזאת על בסיס הסכם המכר בין המוכרות לרוכש החדש שקבע מפורשות כי המוכר מעוניין לרכוש מהמוכרות את המכון נושא שמו לרבות תכולתו.

בית הדין לעבודה קבע כי החלטה זו של הממונה היא החלטה סבירה, וכי אין לתת הכשר להתנערות השותפות המוכרות את העסק מאחריותן כלפי העובדת תוך העברת נטל האחריות באופן בלעדי על הרוכש.

לדברי שרית יהודאי, הממונה על חוק עבודת נשים במנהל הסדרה ואכיפה, "על המעסיק לדעת כי בעת מכירת עסקו יש לשמור על זכויות העובדים, לרבות עובדות בהיריון. ככל שהרוכש לא ממשיך בהעסקת עובדות שכאלו – עליו מוטל נטל ההוכחה כי אי המשך ההעסקה אינו קשור להיריון. על פי הוראות חוק עבודת נשים, חלה חובה על המעביד להמשיך להעסיק את העובדת בתקופת ההיריון, חופשת הלידה ו- 60 יום מתום חופשת הלידה, בוודאי בנסיבות בהן העסק המשיך לפעול כ'עסק חי'".

 

(עלח (ת"א) 18265-03-13)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:237
קומיט וכל טופס במתנה