שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לשכת עורכי הדין מתנגדת נחרצות ליוזמת "המשמרת השנייה" בבתי המשפט

חדשות

לשכת עורכי הדין מתנגדת נחרצות ליוזמת "המשמרת השנייה" בבתי המשפט, צילום: יו"ר לשכת עורכי הדין דורון ברזילי
לשכת עורכי הדין מתנגדת נחרצות ליוזמת "המשמרת השנייה" בבתי המשפט
16/10/2013, עו"ד אורי ישראל פז

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, נעלב על שלא זומן לכינוס החירום של צמרת מערכת המשפט בשולחן עגול אצל הנשיא גרוניס, ובתגובה מביע התנגדות נחרצת לפתרון המתגבש לבעיית הסחבת בבתי המשפט בהפעלתם במשמרת צהריים. ברזילי: "הלשכה מתנגדת לקיומה של משמרת שנייה, ותיאבק כדי למנוע הפעלתה במערכת המשפט, כפי שנאבקה בעבר"

"לשכת עורכי הדין מתנגדת לקיומה של משמרת שנייה, ותיאבק על מנת למנוע הפעלתה במערכת המשפט, כפי שנאבקה בעבר". כך כתב ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, במכתב מחאה ששיגר לשרת המשפטים ציפי לבני.

יו"ר הלשכה נעלב על שלא זומן לכינוס חירום של צמרת מערכת המשפט בשולחן עגול אצל הנשיא אשר גרוניס בתחילת השבוע. "לצערנו לדיון השבוע לא זומנו נציגי הלשכה", קבל ברזילי במכתבו, "נבקש כי נציג הלשכה יוזמן לישיבות הבאות על מנת לאפשר לציבור עורכי הדין להביע עמדתו בסוגיה חשובה זו", ביקש עוה"ד ברזילי במכתב לשרה לבני.

את המכתב מיען ברזילי כעותק לנשיא גרוניס, למנהל בתי המשפט השופט מיכאל שפיצר, למנכ"ל משרד המשפטים ד"ר גיא רוטקופף, לפרקליט המדינה עו"ד משה לדור, לסניגור הציבורי הארצי ד"ר יואב ספיר, וליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין. בנוסף לכל אלה, שנטלו חלק פעיל בכינוס החירום, מכתב המחאה נשלח גם לחברי הוועד המרכזי של הלשכה.

עוה"ד ברזילי ביקש מהשרה לבני לעצור את היוזמה החדשה להפעיל את בתי המשפט גם במשמרת צהריים. לדברי ראש הלשכה, המשמרת השנייה פוגעת פגיעה של ממש בעשרות אלפי עורכי דין שעובדים במשרדים קטנים או לבדם, ומקדישים את שעות אחר הצהריים כדי להכין את התיקים ולהיפגש עם לקוחותיהם.

ברזילי טוען כי המשמרת השנייה תכביד ביתר שאת על עורכות הדין, המהוות כ-45% מכלל עורכי הדין בישראל, ותיפגע בשעות ההוריות שלהן וביכולתן להתקדם בסולם הקידום המקצועי בתוך המשרדים. לדבריו, "החלטה זו עומדת בסתירה להצהרת הכוונות שאימצו משרדי עורכי דין על מנת לאפשר איזון נכון יותר בין עבודה לבין משפחה ובית".

עוד הוסיף עוה"ד ברזילי כי מרביתם של עורכי הדין עובדים קשה בתנאי תחרות מכבידים, לנוכח מספר הולך וגדל של עורכי הדין המציפים את השוק, כדי להרוויח את מטה לחמם. "קיומה של משמרת שנייה תיפגע ביכולתם של עורכי דין רבים לעבוד, להתפרנס ולהתקדם", מלין ראש הלשכה. הוא קורא לקיום דיון משותף של הגורמים הרלוונטיים לבחינת ההתייעלות של בתי המשפט ביחד עם ציבור עורכי הדין, שהם המושפעים העיקריים מהיוזמה.

"ככל הידוע מהפעלת המשמרת השנייה בעבר", מציין ברזילי במכתבו, "תועלתה אינה שקולה כנגד פגיעתה בציבור ובעורכי הדין... ישנן דרכים רבות אחרות לייעל את מערכת בתי המשפט, בהן מידתיות ומאזנות כראוי בין האינטרסים השונים".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:108
קומיט וכל טופס במתנה