שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פשרה בייצוגית: סודה סטרים תחליף את תווית הסירופ ותתרום מוצרים

חדשות

פשרה בייצוגית: סודה סטרים תחליף את תווית הסירופ ותתרום מוצרים, צילום: מוצרי סירופ של חברת סודה סטרים. צילום: יחסי ציבור
פשרה בייצוגית: סודה סטרים תחליף את תווית הסירופ ותתרום מוצרים
23/09/2013, עו"ד אנה נודל

סודה סטרים משווקת סירופ עם תווית "סירופ בטעמים" בעוד שלפי התקן עליה לציין "סירופ משומר בטעמים". במסגרת הסדר הפשרה בתובענה ייצוגית בסך של שבעה מיליון שקל שהוגשה נגדה, החברה תסיר את המחדל שמטעה צרכנים ותתרום מוצרים בשווי 120 אלף שקל לעמותת איל"ן. עוד כ-50 אלף שקל תשלם הוצאות משפט

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד סודה סטרים. התובע הייצוגי טען, באמצעות עורכי הדין טלי לופו ושרון ענבר-פדלון, כי החברה הפרה את התקן: על גבי אריזות הסירופים שהיא משווקת כתוב "סירופ בטעמים", כאשר לפי התקן צריך להיות כתוב "סירופ משומר בטעמים".

התובע הייצוגי ביקש מבית המשפט לחייב את סודה סטרים להסיר מהמדפים את המוצרים האלה ולסמנם באופן תקין. זאת לצד פיצוי כספי לחברי הקבוצה בסך של שבעה מיליון שקל.

סודה סטרים טענה שהיא ממילא התכוונה לשנות את התוויות של הסירופ. במסגרת הסדר הפשרה, החברה התחייבה להפסיק לשווק את המוצר תחת התווית הזו וגם להרים תרומה של מוצריה בסך 120 אלף שקל לעמותת איל"ן.

קושי מובנה להוכיח נזק

השופט יצחק ענבר אישר את הסד הפשרה, וציין כי סכום התרומה "אינו גבוה, אך בהקשר זה יש להביא בחשבון כי קיים בענייננו קושי מובנה להוכיח נזק".

בית המשפט אישר את סכום הגמול לתובע הייצוגי ושכר טרחה לעורכי דינו, כפי שהציעו הצדדים. הגמול של התובע הועמד על 2,000 שקלים, ושכר טרחת עורכי דינו נעמד על 40 אלף שקל בתוספת מע"מ. השופט ענבר ציין כי "במקרה זה ההליך לא היה מורכב, שכן התשתית העובדתית והמשפטית הייתה פשוטה וצרת יריעה, וטרחת ב"כ המבקש הייתה מוגבלת".

היועץ המשפטי לממשלה העיר בהקשר זה כי קיים יחס גבוה בין שכר הטרחה לבין שווי התרומה. אך השופט ענבר ציין כי שווי התרומה הועלה מ-90 אלף שקל ל-120 אלף שקל, וכי לתרומה התווספה התחייבות החברה להסרת המחדל ולכן קבע כי אין מקום להתערב בעניין זה.

עם זאת, השופט ענבר מצא לנכון ליצור זיקה בין חלק משכר הטרחה לבין הסרת המחדל והעלאת התרומה וקבע כי מחצית מהסכום ישולם לאחר העברת התרומה והסרת המחדל.

 

(ת"צ 37460-11-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:68
קומיט וכל טופס במתנה