שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אישום: נקם בבנות זוג על הפרידה בהפצת צילומי פורנו פיקטיביים ברשת

חדשות

אישום: נקם בבנות זוג על הפרידה בהפצת צילומי פורנו פיקטיביים ברשת, צילום: צילום מסך
אישום: נקם בבנות זוג על הפרידה בהפצת צילומי פורנו פיקטיביים ברשת
17/09/2013, מערכת תקדין

כתב אישום חמור הוגש נגד צעיר בן 35 מפתח-תקווה שמצא לו דרך לנקום בבנות הזוג שנפרדו ממנו: "חתך" וערך בתוכנת פוטושופ תמונות פורנוגרפיות פיקטיביות שלהן, בהן הדביק במקצועיות את פרצופן של בנות הזוג כך שהתמונות נראות אותנטיות בהן כביכול אכן נראות בנות הזוג עצמן, ופרסם את התמונות בפייסבוק, ביוטיוב ובאתרים פורנוגרפיים שונים תוך חשיפת זהות המופיעות בהן כביכול

לבית משפט השלום בפתח תקווה הוגש הבוקר כתב אישום חמור נגד תושב העיר, בן 35, בגין 10 עבירות שונות של פגיעה בפרטיות ופרסום תועבה על בנות זוג לשעבר.

מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי רייס, עולה כי בהזדמנויות רבות בין השנים 2013-2010 העלה הנאשם לאתרים שונים באינטרנט תמונות פורנוגרפיות פיקטיביות שערך באמצעות תוכנת פוטושופ, בהן הדביק את פרצופן של בת זוגו לשעבר ואחותה הקטנה לתמונות פורנוגרפיות. הוא פרסם את התמונות ברבים, לעתים תוך חשיפת זהות המופיעות בהן כביכול, לצורך גירויו המיני ועל רקע כעסו כלפי בת זוגו לשעבר על האופן בו הקשר הזוגי בין השניים הסתיים, והאופן שבו היא התנהגה לאחר סיומו.

"הנאשם חזר על מעשיו העברייניים הפוגעניים פעם אחר פעם", מתארת פרקליטות מחוז מרכז בכתב האישום, "וזאת על אף שנחקר בנושא באזהרה על ידי משטרת ישראל מספר פעמים, והחל משלב מסוים, על אף שבעקבות חקירותיו ניאות להשתתף בטיפול פסיכולוגי בנושא, ללא הועיל".

מגע וירטואלי

מכתב האישום עולה כי לאחר שתם קשר זוגי בין הנאשם לבין בנות זוג קודמות אחרות, הוא העלה לאתרים שונים באינטרנט סרטונים בעלי תוכן מיני, אותם צילם בחשאי במהלך מגע מיני שקיימו עמו, והכול ללא ידיעתן וללא הסכמתן. כך למשל, במהלך שנת 2010 כשהיה עדיין הנאשם בקשר זוגי עם אחת מבנות הזוג שלו, הוא צילם אותה בחשאי באמצעות המחשב כשהיא מאוננת במהלך מגע מיני וירטואלי שקיים עמה, ללא ידיעתה וללא הסכמתה, ותוך שניתן להבחין בסרטון בפניה של בת הזוג. לאחר שנפרדו דרכיהם, העלה הנאשם את הסרטון לאתר יוטיוב ולרשת החברתית פייסבוק, ובכך פירסם אותו ברבים. בנוסף ציין הנאשם לצד הסרטון את שמה של בת הזוג כמי שמופיעה בו, ללא ידיעתה וללא הסכמתה.

בעקבות הפרסום באתר יוטיוב ובפייסבוק, פורסם הסרטון לצד חשיפת זהותה של בת הזוג לשעבר כמופיעה בו, גם במספר אתרי אינטרנט פורנוגרפיים. על אף מאמציה הרבים של בת הזוג לשעבר לדאוג לכך שלסרטון לא יוותר זכר ברשת האינטרנט, מכתב האישום עולה כי הסרטון עודנו זמין לצפייה באתרים שונים באינטרנט.

בפרטיותה של בת זוג אחרת הנאשם פגע בכך ש"חתך" את פניה בתוכנת פוטושופ מתוך תמונתה שלה והדביקה על גבי תמונה פורנוגרפית, כך שפני האישה בה נחזו להיות פניה של בת הזוג. "הנאשם ביצע את עבודת העריכה באופן מקצועי, כך שהתמונה הפיקטיבית נראתה אותנטית, בה, כביכול, אכן נראית בת הזוג עצמה", נטען בכתב האישום.

באפריל 2012 העלה הנאשם את התמונה הפיקטיבית הזאת לעמוד הפייסבוק שלו, ובכך פרסם אותה ברבים, ללא ידיעתה וללא הסכמתה של בת הזוג. הוא הגדיל לעשות ואף תייג את שם משתמש הפייסבוק של בת הזוג על גבי התמונה הפיקטיבית, באופן שגרם להעלאתה גם לעמוד הפייסבוק שלה עצמה וחשף ברבים מיהי כביכול המופיעה בתמונה, ובכך פרסם אותה ברבים ללא ידיעתה וללא הסכמתה גם בקרב אוכלוסייה הקרובה והנגישה לבת הזוג. מאוחר יותר אף העלה את התמונה הפיקטיבית לעמוד הפייסבוק של חברתה הקרובה של בת הזוג.

תמונות פיקטיביות של חברות נוספות של הנאשם, בהן הן נראות כביכול כשהן בעירום מלא או חלקי ותוך שהן מקיימות יחסי מין, הוא ערך והעלה למספר אתרים פורנוגרפיים ולאתר האינטרנט "הייד פארק – מרכז פורומים ישראלי". הנאשם הגדיל לעשות ואף העלה את התמונות הפיקטיביות האחרות לחשבון פייסבוק פיקטיבי שפתח לעצמו, ללא ידיעתן וללא הסכמתן של החברות לשעבר, ואף תייג את שם משתמש הפייסבוק שלהן על גבי התמונה המזויפת, באופן שגרם להעלאתה גם לעמוד הפייסבוק שלהן עצמן וחשף ברבים כי החברות לשעבר כביכול מופיעות בתמונה.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לחלט את המחשב הנייד ואת הטלפון הסלולרי מסוג גלקסי, באמצעותם פירסם הנאשם באינטרנט את הסרטונים הפוגעים ואת התמונות הפורנוגרפיות המזויפות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:146
קומיט וכל טופס במתנה