שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תקדים: משרד האוצר קנס את חברת הביטוח שירביט ב-3 מיליון שקל

חדשות

תקדים: משרד האוצר קנס את חברת הביטוח שירביט ב-3 מיליון שקל , צילום: לוגו חברת הביטוח שירביט
תקדים: משרד האוצר קנס את חברת הביטוח שירביט ב-3 מיליון שקל
09/09/2013, עו"ד אורי ישראל פז

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר הטיל על חברת הביטוח שירביט עיצום כספי בסך 3 מיליון שקל, אחד הקנסות הגבוהים שהוטלו אי-פעם, בגלל שהפנתה את לקוחותיה נפגעי תאונות הדרכים לשמאי רכב מסוים שערך כ-40% משומות החברה ובאזורים בהם פעל ערך כמעט את כולן

כואב בכיס: אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר הטיל היום על חברת הביטוח "שירביט" עיצום כספי בסך של 3 מיליון שקל. מדובר באחד הקנסות הגבוהים שהוטלו אי-פעם על ידי הרגולטור של המדינה על השוק הפרטי של חברות הביטוח.

הטלת העיצום הכספי היא תוצאה של פעולות פיקוח שביצע האגף בחברה בשנה החולפת, בשל הפרת חוזר השמאים ובשל כשלים בהתנהלות חברת הביטוח שירביט כלפי לקוחותיה.

חוזר השמאים קובע כללים לחברות הביטוח כיצד לבחור שמאי במקרה של תאונת דרכים, וכללים למניעת ניגודי עניינים של השמאי. אך בביקורת שערך אגף שוק ההון בחברת הביטוח שירביט נמצא כי החברה הפנתה מבוטחים לשמאי רכב שיש לו קשרי עבודה מגוונים עם שירביט, ולכן היא לא הייתה רשאית לכלול אותו ברשימת השמאים מחשש לניגוד עניינים. למרות זאת, השמאי ערך כ-40% משומות החברה ובאזורים בהם פעל ערך כמעט את כל השומות.

באגף שוק ההון מצאו כי מערכי הניהול ומחלקת התביעות של חברת הביטוח שירביט לא מילאו את תפקידם ואת חובתם כלפי המבוטחים. לאחר הביקורת שנערכה בחברת הביטוח, הוחלט בצעד חריג למנות מפקח מיוחד מטעם הממונה על שוק ההון. תפקידיו היו לפקח על תיקון הליקויים שעלו בדו"ח החמור, לשנות את ניהול מחלקת התביעות ולשפר את הממשל התאגידי בחברה ואת מערכי הבקרה והפיקוח שלה.

פעולות הפיקוח הביאו לפיטוריהם של גורמים בחברה והעברתם מתפקידם. המפקח המיוחד סיים את עבודתו בחברה בחודש יוני 2013, ומאגף שוק ההון נמסר כי הם ממשיכים לעקוב אחרי התנהלות חברת הביטוח שירביט מול מבוטחיה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:43
קומיט וכל טופס במתנה