שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המלצה: להעמיד לדין את נוחי דנקנר בפרשת הרצת מניות באי.די.בי

חדשות

המלצה: להעמיד לדין את נוחי דנקנר בפרשת הרצת מניות באי.די.בי, צילום: נוחי דנקנר. צילום: משה מילנר, לע"מ
המלצה: להעמיד לדין את נוחי דנקנר בפרשת הרצת מניות באי.די.בי
09/09/2013, מערכת תקדין

האם נוחי דנקנר יועמד לדין פלילי על מעורבותו בהרצת המניות במהלך המסחר בבורסה שהתרחשו בסמוך ובמקביל להנפקת חברת אי.די.בי אחזקות בפברואר 2012? מממצאי חקירת הפרשה, ברשות לניירות ערך ממליצים להעמיד לדין את המעורבים בפרשה, ביניהם את בעל השליטה בקונצרן אי.די.בי. ואילו בפרקליטות טרם התקבלה ההחלטה על הגשת כתב אישום. דנקנר בתגובה: "מאמין כי יוחלט שלא נפל כל רבב בהתנהלותי"

רשות ניירות הערך הודיע כעת לאמצעי התקשורת כי היא ממליצה להעמיד לדין פלילי את נוחי דנקנר והמעורבים בפרשת הרצת מניות לכאורה בחברת אי.די.בי.

ביום 23 ביולי 2013 הודיעה רשות ניירות ערך על סיום החקירה בתיק אי.די.בי והעברת תיק החקירה לפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה). לצד העברת תיק החקירה הוגשה גם בקשה מצד רשות ניירות ערך לפרסם את עיקרי סיכום ממצאי החקירה, וזאת בהתחשב בנסיבות העניין ובכפוף להנחיית היועץ המשפטי לממשלה על כך. מהרשות נמסר כי החקירה עסקה באירועים במהלך המסחר בבורסה אשר התרחשו בסמוך ובמקביל להנפקה של חברת אי.די.בי אחזקות אשר התקיימה בפברואר 2012. בין היתר התנהלה החקירה נגד נוחי דנקנר, שהוא כידוע בעל השליטה בקונצרן אי.די.בי.

לאחר בחינת ממצאי החקירה, התירה הפרקליטות לפרסם כי רשות ניירות ערך סברה שנמצאה תשתית ראייתית למעורבותם של החשודים בעבירות תרמית בניירות ערך, מרמה והפרת אמונים בתאגיד וקבלת דבר במרמה. עם זאת, ברשות לניירות ערך הדגישו כי "מדובר במסקנות הרשות החוקרת בלבד, וכי ההכרעה בדבר דיות הראיות וההצדקה להגיש כתבי אישום בפרשה זו נתונה לשיקול דעתה של הפרקליטות".

החשד: דנקנר הפעיל את שטרום ושלג

לפי החשד, דנקנר הפעיל את איתי שטרום, ביחד עם עדי שלג, כדי שיפעל להשפיע בדרכי תרמית על שערי מניית אי.די.בי, ולשפר את סיכויי הצלחת ההנפקה והמחיר שיתקבל בה. שטרום הוא ממייסדי ובעלי ISP Financial, חברה שהתאגדה בשווייץ ויושבת בציריך ומנהלת תיקי לקוחות עבור משפחות עשירות (מה שקרוי בעגה המקצועית Family Office). ISP מנהלת נכסים בשווי של כ-300 מיליון דולר. לשטרום יש גם חברה פרטית אחרת הנקראת על שמו, "איתי שטרום שירותים פיננסיים". שלג הוא סוחר בשוק ההון, ששימש בתקופה הרלוונטית לחקירה כמנכ"ל חברה העוסקת במסחר בניירות ערך.

לפי החשד, שטרום ושלג פעלו, ביחד עם אחרים במתואם, באופן שבו הם רכשו את מניות אי.די.בי במהלך המסחר, ולאחר מכן מכרו אותן לגורמים שונים המקורבים לדנקנר, במחירים נמוכים ממחירי הרכישה. במקביל, הם המשיכו לרכוש את המניות במסחר בשערים גבוהים יותר. מחקירת הרשות לניירות ערך עלה כי דנקנר פעל להשגת המימון עבור ISP. לפי החשד, דנקנר דאג לכאורה שמקורביו השונים ירכשו משלג ומשטרום את מניות אי.די.בי, ובכך "יחלצו" את השניים מהחזקותיהם במניות אי.די.בי. כמו כן, לפי החשד העביר דנקנר לשניים סכומי כסף מכיסו. מהחקירה עלה כי שטרום ושלג ביצעו עסקאות תרמיתיות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים במהלך 21-23 בפברואר 2013.

דנקנר בתגובה: "מאמין כי יוחלט שלא נפל כל רבב בהתנהלותי"

ממשרדו של נוחי דנקנר נמסר בתגובה להודעת רשות ניירות הערך כי "כנהוג וכמקובל אנו מצפים להחלטת הפרקליטות, ומאמינים כי יוחלט שלא נפל כל רבב בהתנהלותו של נוחי דנקנר".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:99
קומיט וכל טופס במתנה