שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רשות השידור תחדל לגבות אגרה מבעלי טלוויזיה שלא מחוברת לממיר

חדשות

רשות השידור תחדל לגבות אגרה מבעלי טלוויזיה שלא מחוברת לממיר, צילום: בניין רשות השידור בירושלים,צילום:Rimonah Traub
רשות השידור תחדל לגבות אגרה מבעלי טלוויזיה שלא מחוברת לממיר
02/09/2013, עו"ד אנה נודל

הרשות גבתה את האגרה מבתי אב בטענה כי קיים "פוטנציאל קליטה". כדי לקבל פטור, בעל הטלוויזיה צריך למלא טופס מיוחד ולהצהיר על כך שאין ברשותו ממיר. בתי אב ובתי עסק ששילמו אגרה בשנתיים האחרונות, למרות שלא היה להם ממיר דיגיטלי, יכולים כעת לבקש החזר כספי

בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד רשות השידור נטען כי היא גובה שלא כדין אגרה מבתי אב שלא מחוברים לממיר דיגיטלי כמו: ממיר של יס, הוט או עידן פלוס. הרשות גבתה את האגרה מבתי אב אלה בטענה כי קיים "פוטנציאל קליטה".

במסגרת הסכם פשרה שנחתם בין הצדדים, רשות השידור התחייבה שלא לחייב באגרה בית אב ובתי עסק שמחזיקים בטלוויזיה ללא ממיר דיגיטלי. הרשות לא תדרוש אגרה מצרכנים אלה מיולי 2013.

כדי לקבל פטור, בעל הטלוויזיה צריך למלא טופס ייעודי ולהצהיר על כך שאין ברשותו ממיר. הטופס יכלול פירוט של הסנקציות הנתונות לרשות השידור כלפי מצהיר שקר. בין היתר הרשות תוכל לחייב את מצהיר השקר באגרה, הצמדה וריבית, וכן קנסות לפי תקנות רשות השידור, חיוב אגרה רטרואקטיבי ותנקוט בהליכים משפטיים בגין הצהרה כוזבת.

בתי אב אשר שילמו אגרה בשנתיים האחרונות למרות שלא היה להם ממיר דיגיטלי יכולים לבקש החזר. על מנת לעשות זאת עליהם לפנות לרשות השידור עם תצהיר המעומת על-ידי עורך דין בו הם מצהירים על כך שלא היה ברשומתם ממיר בתקופה זו. כדי לקבל את ההחזר יש לפנות תוך 135 ימים לאגף הגבייה ברשות השידור. לפי הסכם הפשרה, ההחזר יתבצע לחשבון הבנק של הצרכן תוך 60 יום מקבלת טופס תקין אצל רשות השידור ובצירוף הפרשי הצמדה וריבית.

לפי הסדר הפשרה, התובע הייצוגי יקבל גמול של 80 אלף שקל ועורכי דינו יקבלו שכר טרחה בסך 350 אלף שקל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:235
קומיט וכל טופס במתנה