שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אלרון: "אתערב אישית בכל עיכוב ממשי במתן פס"ד ואצמצם את התופעה"

חדשות

אלרון: "אתערב אישית בכל עיכוב ממשי במתן פס"ד ואצמצם את התופעה" , צילום: הנשיא יוסף אלרון בנאומו בטקס שנערך לכבודו בסוף השבוע. צילום: דוברות בתי המשפט
אלרון: "אתערב אישית בכל עיכוב ממשי במתן פס"ד ואצמצם את התופעה"
01/09/2013, עו"ד אורי ישראל פז

בטקס קבלת הפנים שנערך לשופט יוסף אלרון לרגל כניסתו לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה הצהיר הנשיא הנכנס כי בכוונתו להוביל שינויים ארגוניים כדי לשרת את המתדיינים לזרז את הטיפול בהליכים ולייעל את ההתנהלות הדיונית. כצעד ראשון הקים את "מדור שירות לקהל" שהחל מהיום, עם פתיחת שנת המשפט, יסייע לציבור למצוא את דרכו בבית המשפט

"בראייתי ועל פי תפיסתי אני ניצב כאן בפניכם כמשרת הציבור, על כל המשתמע ממושג זה", הצהיר בסוף השבוע השופט יוסף אלרון בטקס קבלת הפנים שנערך לו לרגל כניסתו לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה על ידי לשכת עורכי הדין במחוז חיפה. השופט אלרון שיתף את השופטים ועורכי הדין שנכחו בטקס באופן שבו הוא רואה את ניהול בית המשפט המחוזי בשנים הבאות, ופירט גם את השינויים הארגוניים שבכוונתו להוביל "כבר בזמן הקרוב".

מאיר פנים לציבור

הנשיא אלרון סיפר כיצד במפגש עם עובדי בית המשפט, מיד עם כניסתו לתפקיד, הדגיש בפניהם כי "מטרתנו היא לשרת את הבאים בשערי בית המשפט במאור פנים, כפי שמצופה מכל נותן שירות אחר", וכי "המסר שצריך להנחותינו הוא כי אנו כאן בשביל אלה הנזקקים לשירותינו. מתן שירות טוב ומאיר פנים לציבור, יש בו כדי ליצור סביבת עבודה פורייה, שתהווה קרקע מוצקה לעבודה מקצועית ויעילה".

לצורך כך, דוגל הנשיא אלרון בפיתוח אמצעים למתן שירות כזה לאזרחים המתדיינים בבית המשפט ולציבור בכללותו, ובשיפור הממשק שבין הציבור לבית המשפט. "אני מתכוון להתערב אישית בכל עיכוב ממשי במתן פסקי הדין כדי לפעול לצמצום התופעה", הצהיר הנשיא אלרון. "עם זאת, יש לזכור כי עומס העבודה המוטל על כתפי השופט וכן גודלו והיקפו של התיק הספציפי שלפניו הם גורמים שלא ניתן להתעלם מהם".

אלרון הוסיף כי מבחינתו, "השירות הטוב לציבור הוא מעל לכל". לכן בכוונתו "לפעול לזירוז הטיפול בהליכים המוגשים לבית המשפט תוך ניסיון להביא לסיומם במועד קרוב, ככל הניתן, למועד הגשתם".

לא הגורם הבלבדי להתמשכות ההליכים

הנשיא הנכנס התייחס גם לקולות הביקורת בקרב עורכי הדין במחוז חיפה. "כחבר בקהילה המשפטית בחיפה, כמוכם, אני מודע לדברי ביקורת", הוא העיד על עצמו וסיפר "אני מקיים דיאלוג שוטף בנושא עם יו"ר ועד המחוז ועם עורכי דין אחרים. אני מאזין לדבריהם ואני מתכוון לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם הלשכה וחבריה, על מנת לבחון דרכים לייעול ההתנהלות הדיונית, הכול מבלי לפגוע בעצמאותם השיפוטית של השופטים".

עם זאת, "חשוב לציין כי העבודה השיפוטית היא עבודה קשה ותובענית. שעות עבודתו של השופט אינן מסתיימות באולם הדיונים. לעתים קרובות הן נמשכות גם בלילות ובסופי השבוע, ומשכך, אין לראותם הגורם הבלבדי להתמשכות ההליכים".

הנשיא אלרון התייחס גם לקולות הביקורת שנשמעו לאחרונה נגד שופטים מחוזיים. הוא פנה לעורכי הדין ואמר: "אני רואה בציבור עורכי הדין שותף מלא לא רק לעשיית הצדק, אלא גם לשימור מעמדו של בית המשפט וזאת, לנוכח הקלות הבלתי-נסבלת של הביקורת הלא מרוסנת, כפי שנוכחנו רק לאחרונה".

ביקורם הראשון ואולי גם האחרון בביהמ"ש

הוא הוסיף וציין כי "עם כניסתי לתפקיד, ציינתי בפני עובדי בית המשפט כי לא מעט מבאי בית המשפט הם בעלי דין ועדים, שזהו להם ביקורם הראשון ואולי גם האחרון בבית המשפט. על שום כך עלינו להשתדל שהמבקר בבית המשפט יתרשם מבית המשפט כמוסד המכבד את הבאים בשעריו ומעניק להם שרות מקצועי, אדיב, יעיל ונטול פניות. התרשמות זו של הבא בשערי בית המשפט תהווה נדבך חשוב, אם לא מכריע, בעיצוב החוויה הכוללת שלו מבית המשפט".

הצעד הארגוני המשמעותי הראשון שעשה עם כניסתו לתפקיד היה הקמתו של "מדור שירות לקהל". מדור זה הוקם במהירות, והוא יעמוד לרשות הקהל כבר החל מהשבוע, עם פתיחת שנת המשפט. "מטרת מדור שירות לקהל היא לסייע לציבור למצוא את דרכו בבית המשפט", הוא הסביר. "אני מקווה כי הקמת המדור תביא גם לייעול העבודה במדורים הקיימים".

בנוסף לכך הוקמה יחידה מדורית העוסקת בחברות ובפשיטות רגל, וכן הוקמו שני הרכבים חדשים של שופטים שידונו בתיקי פשעים חמורים.

"בשנה הקרובה אנו עתידים לקלוט שופטים חדשים לבית המשפט המחוזי, שיחליפו את השופטים הפורשים בקרוב", סיפר הנשיא אלרון. "מינויים אלה יסייעו לנו לעמוד במכלול המטלות הניצבות בפנינו".

גבר על 5 קולגות לכס השיפוט

כפי שדווח לאחרונה בפורטל חדשות תקדין, השופט אלרון גבר על חמישה שופטים שהתמודדו על התפקיד הנחשק של נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה : יעל וילנר, שולמית וסרקרוג, עדי זרנקין, רון סוקול ורון שפירא.

השופט אלרון נולד בשנת 1955 בישראל, ולמד משפטים באוניברסיטת בקינגהם. בתום לימודיו הוא התמחה בפרקליטות מחוז חיפה ובמשרד עורכי דין. לאחר הסמכתו, אלרון עבד כעשור עורך דין עצמאי, ובשנת 1994 נבחר לכהונת שופט של בתי משפט השלום במחוז חיפה. בשנת 2003 הוא מונה לכהונת שופט בבית המשפט המחוזי בחיפה ובשנה שעברה מונה לסגן נשיא.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:68
קומיט וכל טופס במתנה