שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד משה זינגל הורשע משמעתית על קבלת החזר אגרה שלא הועברה ללקוח

חדשות

עו"ד משה זינגל הורשע משמעתית על קבלת החזר אגרה שלא הועברה ללקוח, צילום: עו"ד משה זינגל. צילום: יח"צ
עו"ד משה זינגל הורשע משמעתית על קבלת החזר אגרה שלא הועברה ללקוח
25/08/2013, עו"ד אנה נודל

בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עוה"ד הרשיע את עו"ד משה זינגל מרמת גן בשורה של עבירות, ביניהן הפרת חובת נאמנות ומסירות ללקוח, לאחר שקיבל ממזכירות בית המשפט החזר אגרה בסך 19 אלף שקל ולא העביר את הסכום ללקוח ששילם את האגרה. תגובתו: "שופטת בכירה דחתה את תביעת הלקוח וגם ביה"ד היה צריך לדחותה"

בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין בתל אביב הרשיע את עו"ד משה זינגל מרמת גן בהפרת חובת נאמנות ומסירות ללקוח, בעיכוב וקיזוז כספי פיקדונות וכן בביצוע מעשים הפוגעים בכבוד מקצוע עריכת דין ובהתנהגות שאינה הולמת את המקצוע.

בית הדין המשמעתי טרם גזר את דינו, ולכן לצערנו לא ניתן לפרסם אף לא את הכרעת הדין עצמה.

מהאתר של עוה"ד זינגל עולה כי הוא "עוסק עשרות שנים בתחומי המשפט המסחרי-אזרחי, בארץ ובחו"ל. בנקאות, מקרקעין, פרוקים וכינוסים של חברות".

בשנת 2000 הוא הגיש תביעה בשם אחד מלקוחותיו, יוסף דיאמנט, לבית המשפט המחוזי בתל אביב בסך של 1.5 מיליון שקל.

הלקוח דיאמנט שילם במעמד הגשתה מחצית מסכום האגרה, כ-19 אלף שקל. עוה"ד זינגל הורה על מחיקת התביעה ומזכירות בית המשפט העבירה לידיו את האגרה ששולמה על ידי הלקוח.

אך עוה"ד זינגל שמר את הכספים שהתקבלו אצלו, ולא החזיר אותם לידי הלקוח.

ביולי 2007 דיאמנט הגיש תלונה נגד זינגל לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין. רק בינואר 2010 הגיש הוועד המחוזי של לשכת עורכי הדין קובלנה נגד עוה"ד זינגל לבית הדין המשמעתי על עבירות אלו.

במקביל, הוא הגיש תביעה נגד עוה"ד זינגל בבית משפט השלום בשל רשלנות מקצועית בניהול התיק. אך השופטת חנה ינון דחתה את התביעה.

עוה"ד זינגל מסר בתגובה כי "שופטת בכירה דחתה את תביעתו של דיאמנט. התביעה הזו היתה צריכה להידחות גם על ידי בית הדין של הלשכה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:116
קומיט וכל טופס במתנה